تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدیان در تذکر شفاهی انتقاد کرد:
کاهش ۲۶ درصدی اعتبارات توسعه و احیای رودخانه کارون
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از کاهش بودجه استان خوزستان در لایحه بودجه سالانه، تصریح کرد: اعتبارات موضوع توسعه و احیای رودخانه کارون با کاهش ۲۶ درصدی روبرو شده است
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از کاهش بودجه استان خوزستان در لایحه بودجه سالانه، تصریح کرد: اعتبارات موضوع توسعه و احیای رودخانه کارون با کاهش ۲۶ درصدی روبرو شده است.

اقبال محمدیان در نشست علنی یکشنبه شب (19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت سالروز 19 دی ماه که یادآور قیام خونین مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی است، در تذکری شفاهی گفت: در بودجه سال 96 سهم استان خوزستان با سیر نزولی اعتبارات در بخش ‌هایی مانند تملک دارایی و اعتبارات عمرانی روبرو شده است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش اعتبارات خوزستان در سال پایانی دولت یک نوع خودزنی محسوب می‌شود، ادامه داد: اعتبارات برای موضوع توسعه و احیای رودخانه کارون با کاهش 26 درصدی روبرو شده است، همچنین مقایسه اعتبارات بیانگر کاهش 20 درصدی اعتبارات ملی و استانی در استان خوزستان می باشد این در حالی است که اعتبارات مشابه در کل کشور با افزایش 8 درصدی روبرو شده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: خوزستان با 60 درصد تولید گاز و نفت کشور تأثیر مهمی در اقتصاد کشور دارد این در حالی است که اثرات مخرب مواد آلاینده بر سلامت و محیط زیست استان خوزستان تأثیرگذار بوده و مردم این استان را با مشکلات بیکاری، ناسالم بودن آب و هوا روبرو کرده است.  

محمدیان با تأکید بر لزوم افزایش اعتبارات استان خوزستان گفت: رئیس جمهور به موضوع افزایش بودجه استان خوزستان توجه کند. همچنین به وزیر نیرو تذکر می دهم از حذف 120 هزار هکتار از اراضی طرح سفر مقام معظم رهبری علیرغم تأکید معاون اول رئیس جمهور جدا خودداری نماید.

وی افزود: علیرغم دستور وزیر نیرو جهت تأمین آب کشاورزی رامهرمز و رامشیر متأسفانه کشاورزان این مناطق با بسته شدن دریچه سد با مشکلات اساسی روبرو هستند و خسارت جبران ناپذیری به محصولات کشاورزی آنان وارد شده است، متأسفانه عوامل زیرمجموعه وزارتخانه هیچ توجهی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: لوله‌های نفت و گاز در مناطق حوزه انتخابیه‌ام دچار پوسیدگی شدند و این موضوع باعث جاری شدن نفت سیاه در زمین‌ها شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. همچنین خسارت سیل ابتدای سال جاری به کشاورزان رامهرمز و رامشیر پرداخت نشده و از مسئولان  تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
نمایندگان خوزستان خسته نباشید!
:
:
:
آخرین اخبار