تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع چادر در روستاهای حادثه دیده از زلزله خُنج
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: 176 خانوار روستاهای حادثه دیده در زلزله شهرستان خُنج امکانات اسکان اضطراری از جمله چادر دریافت کردند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: 176 خانوار روستاهای حادثه دیده در زلزله شهرستان خُنج امکانات اسکان اضطراری از جمله چادر دریافت کردند.

حسن فیاض پور افزود:‌ در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران شهرستان خنج و نمایندگان ستاد مدیریت بحران استان در دهستان سیف آباد با استفاده از اطلاعات تیم های ارزیاب مقرر شد بین 176 خانوار از مجموع 400 خانوار ساکن در چهار روستای سیف آباد، تخته، ‌خیرآباد و چاه طلا توسط هلال احمر چادر توزیع شود که این کار تا ساعت 21 دیشب انجام شد.
 
زلزله ای به قدرت پنج و یک دهم ریشتر در عمق چهار کیلومتری زمین، ساعت شش و سه دقیقه صبح جمعه به مرکزیت خنج رخ داد و یک ساعت پس از آن نیز پس لرزه 2.7 ریشتری اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: از آنجا که وقوع زلزله باعث قطع آب، برق و تلفن در مناطق حادثه دیده شده بود مشکلات این بخش ها به طور کامل تا ساعت 10 صبح جمعه رفع شد.
 
فیاض پور اظهار کرد: عملیات جست و جو و امداد و نجات نیز در ساعت 14 و کار تیم های ارزیاب اولیه نیز در ساعت 15جمعه پایان یافت.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: با پایان مرحله مقابله، از صبح شنبه تیم های ارزیابی خسارت شامل بنیاد مسکن، هلال احمر، جهاد کشاورزی، آب، برق و نماینده مدیریت بحران و فرمانداری به محل اعزام شدند و ارزیابی خسارت را در بخش های مسکونی، تجاری، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی انجام خواهند داد.
 
او گفت: میزان خسارات های وارده نیز پس از جمع بندی در 48 ساعت آینده به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
 
بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران خنج، در زلزله روز جمعه چهار تن از اتباع افغان که دراتاقک نگهبانی یک ساختمان حضور داشتند، بر اثر فرو ریختن دیوار و سقف اتاقک کشته شدند و یک تن نیز مصدوم شد.
 
بر این اساس، سه نفر مصدوم هم در روستای چاه طلا سرپایی مداوا شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار