تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره تعاون آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
اخذ موافقت اصولی ایجاد 6 درمانگاه فرهنگیان
مدیر اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش خوزستان از اخذ موافقت اصولی وزارت بهداشت برای ایجاد 6 درمانگاه فرهنگیان و اعطای 22 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به فرهنگیان استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد
مدیر اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش خوزستان از اخذ موافقت اصولی وزارت بهداشت برای ایجاد 6 درمانگاه فرهنگیان و اعطای 22 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به فرهنگیان استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

عباس نعمت‌زاده در خصوص امکانات رفاهی و خدمات قابل ارائه به فرهنگیان استان اظهار کرد: امکانات رفاهی مختلفی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است؛ اعطای وام‌های مختلف در بانک ملی، خدمات لیزینگ خودرو، کمک به معلمان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و ... ازجمله این خدمات است.

وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای فرهنگیان، تصریح کرد: وام‌های مختلفی وجود دارد که برخی از این وا‌م‌ها از سوی صندوق فرهنگیان برخی نیز از سوی بانک‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود. افرادی که عضو صندوق وام‌های ضروری هستند باید ماهانه مبلغی را به‌عنوان حق عضویت پرداخت کنند و می‌توانند تا سه برابر موجودی خود وام دریافت کنند.

مدیر اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش خوزستان افزود: اعطای وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد از دیگر تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای فرهنگیان است و از ابتدای امسال تاکنون 22 میلیارد ریال تسهیلات قراض‌الحسنه به فرهنگیان پرداخت شده است؛ همچنین 11 هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن به اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی شده‌اند.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به فعالیت خانه‌های معلم در سطح استان، گفت: این مراکز از امکانات مناسبی برخوردار هستند؛ پیش از این حدود 13 مرکز در سراسر استان وجود داشت که از سال 94 تاکنون 6 مرکز جدید نیز در شهرستان‌های باغملک، لالی، خرمشهر و ماهشهر ایجاد شده‌اند. در سال 95 نیز پنج میلیارد و 700 میلیون تومان تجهیزات برای این مراکز خریداری و نصب شد.

مدیر اداره تعاون ‌و ‌رفاه آموزش‌ و ‌پرورش خوزستان ادامه داد: تاکنون موافقت اصولی برای ایجاد درمانگاه فرهنگیان در 6 شهرستان ایذه، مسجدسلیمان، هویزه، شوشتر، باغملک و اهواز از وزارت بهداشت اخذ شده است که راه‌اندازی این مراکز در حال پیگیری است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه حدود 65 هزار نفر نیروی آموزشی و اداری در آموزش و پرورش خوزستان فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به گستردگی جمعیت و نیاز معیشتی فرهنگیان حمایت‌های موجود کافی نیست؛ البته تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم و گام مثبتی در این زمینه برداریم.

وی تصریح کرد: تسهیلات و منابعی که در حال حاضر وجود دارد، پاسخگوی نیاز استان نیست؛ به‌طور مثال در بحث مسکن فرهنگیان نیاز زیادی به کمک وجود دارد. می‌توان گفت موضوع مسکن یکی از اساسی‌ترین مشکلات فرهنگیان است. امیدواریم بتوانیم زمین یا واحد‌های ساخته‌شده‌ای را با تسهیلات ویژه در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. برای رفع مشکل مسکن فرهنگیان با اداره مسکن و شهرسازی در حال رایزنی‌هایی هستیم و از طریق بانک‌ها نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار