تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرويز مظلومي: به فكر صندلي لرزانم در استقلال نيستم/مجبور شوم تعدادي از بازيكنان را كنار مي‌گذارم با رفتن مجيدي و كرار سيستم تاكتيكي ما بهم خورد

سرمربي تيم فوتبال استقلال از هواداران مي‌خواهد در بازي با فولاد، تيمشان را حمايت كنند تا استقلال با فراموش كردن دو شكست پياپي به روزهاي اوج بازگردد.

http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1390%5C10%5CPhoto%5C296.jpg

به گزارش ايسنا ، پرويز مظلومي در نشست خبري پيش از بازي تيمش برابر فولاد خوزستان با تسليت شهادت امام رضا (ع) در مورد وضعيت تيمش و همچنين شرايط بازيكنان خارجي تازه پيوسته به استقلال گفت: ما بايد اين وضعيت را عوض كنيم و در حال تلاش براي اين تغيير هستيم. هواداران از ما توقع دارند و ما هم از آن‌ها انتظار داريم اگر قهرماني مي‌خواهند به استاديوم بيايند. فرقي نمي‌كند كه قهرماني را چه كسي بياورد. انتظارم از هواداران اين است كه به استاديوم بيايند و استقلال را تشويق كنند چون نياز به حمايت ان‌ها داريم، هر زماني هم كه نياز داشتيم آن‌ها به ورزشگاه آمده‌اند. اين يك موضوع است و مسئله بعدي اين است كه من دنبال بهانه آوردن نيستم. هميشه گفته‌ام باخت براي من است و برد براي ديگران. مثالي كه مورينيو بعد از شكست برابر بارسلونا زد را هميشه گفته‌ام. در باخت فقط سرمربي پدر است ولي در پيروزي‌ پدران زيادي وجود دارد.

مظلومي ادامه داد:‌ در دو بازي گذشته حداقل گرفتن تساوي حق ما بود ولي چيزي كه نبايد پنهان بشود، شرايط تيم ماست. ما تغييرات زيادي داشتيم. سه بازيكن خارجي كه بر حسب نيازمان جذب كرديم را در زمين گذاشتيم و اين در حالي بود كه آنها آماده نبودند. بعد از بازي با فجر آن‌ها را به بدنساز تيم سپردم تا آن‌ها را آماده كند. حتي خود اين بازيكنان هم ضرر مي‌كردند. الونگ ناآماده را مقابل سپاهان به ميدان فرستاديم و اين در حالي بود كه او فقط سه جلسه تمرين كرده بود. شايد بايد به آرامي او را در زمين مي‌گذاشتيم، ساموئل و يركوويچ نيز همين شرايط را دارند. به خاطر مصدوم‌هايي كه داشتيم مجبور بوديم از آن‌ها استفاده كنيم و اصل قضيه را ناهماهنگي تيم مي‌دانم.

مظلومي ادامه داد: با بودن فرهاد و جاسم كرار، سيستم تاكتيكي ما جا افتاده بود و در نيم فصل اول و جام حذفي اين مسئله را نشان داديم. اما در ادامه تغييرات و مصدوم‌هايي داشتيم كه روي كار ما تاثير گذاشت. از حق نبايد بگذاريم كه زماني كه حريفان ما در اردوي تركيه تيم‌شان را بازسازي مي‌كردند، ما نتوانستيم در نيم فصل خودمان را بازسازي كنيم. سال گذشته تيم ما در نيم فصل دوم عالي بود چون در تركيه اردوي خوبي داشتيم و توانستيم در نيم فصل دوم امتيازهاي زيادي را بگيريم و با يك اختلاف امتياز تا نايب قهرماني پيش برويم ولي در حال حاضر در كوران مسابقه‌ها تيم خود را مي‌سازيم، چون در تعطيلات نيم فصل درگير جام حذفي بوديم و نمي‌توانستيم به اردو برويم. دقيقا زماني كه تيم‌ها در اردوي خارجي بودند ما بايد بازي مي‌كرديم.

سرمربي استقلال در ادامه بيان كرد: شاهين هم مثل ما بود و دچار همين مسئله شد و به مشكل برخورد. همچنين مس كرمان هم چند بازي دچار مشكل شد ولي در حال حاضر وضعيت بهتر است و خوشبختانه مصدومان ما هم رسيده‌اند.

مظلومي ادامه داد: چون بازي‌هاي سختي به ما خورده است بايد بازيكنان‌مان را آماده كنيم و نتيجه بگيريم و حق نداريم اين امتيازها را از دست بدهيم. با اينكه دو باخت داشتيم، هنوز در صدر جدول هستيم و در حال حاضر زماني نيست كه دنبال زيبا بازي كردن باشيم. بيشتر هدف ما اين است كه در اين دو، سه هفته كه سه بازي سنگين در ليگ برتر و پلي‌اف داريم از ديگر تيمها عقب نيفتيم.

مظلومي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي كنيد بعضي از بازيكنان استقلال در حد و اندازه خودشان نبودند و به اين خاطر به آن ها اولتيماتوم داديد؟ گفت:‌ حق هر مربي است كه از بازيكنش انتظار لازم را داشته باشد. اين همه مي‌گويند استقلال ستاره دارد و كهكشاني است، اما بعضي از بازيكنان ما به اندازه يك بازيكن جوان انرژي نگذاشته‌اند. حق مربي است كه از آن ها بخواهد بهتر باشند. من گفته‌ام اگر اين جوري باشد ممكن است كه برخي از آنها را نخواهم. با چند بازيكن كه در حد خود نبودند پدرانه صحبت كردم و سعي كردم آن ها را آگاه كنم، به هر حال مردم از تيم ما توقع دارند و از سرمربي تيم استقلال توقع دارند كه با بازيكني كه انرژي لازم را نگذاشته، برخورد كند.

مظلومي در واكنش به حضور زرينچه در باشگاه استقلال و اين كه آيا ممكن است او گزينه احتمالي جانشيني مظلومي باشد؟ اظهار كرد: من داستان حضور زرينچه را نمي دانم. شايد اگر مي‌دانستيم آخرش جالب مي‌شد (با خنده). زرينچه از اعضاي هيات مديره استقلال است. او بايد درجريان مسائل فني تيم باشد و به مدير عامل به عنوان مشاور فني گزارش دهد. او از پيشكسوتان باشگاه استقلال است كه سعي مي‌كنيم از نظراتش استفاده كنيم. من دنبال اين نيستم كه چه كسي جاي من مي‌آيد يا نمي‌آيد. من با قدرت كارم را شروع كردم و ادامه مي دهم واگر خدا كمك كند، به قول قهرماني كه به هواداران دادم، عمل مي‌كنم.

سرمربي تيم استقلال با بيان اين ‌كه استقلال در وضعيت بحراني قرار ندارد، گفت:‌ در هر تيم بزرگي از اين جور صحبت‌ها وجود دارد؛ صحبت از جانشيني و صندلي لغزان من. از روز اول با اين آگاهي به استقلال آمده‌ام. سعي كردم هميشه با قدرت كارم را انجام دهم و با قدرت در استقلال حضور داشته باشم. هميشه پشت باخت عده‌اي پنهان مي‌شوند، اما زمان پيروزي‌ها همه عيان هستند. ممكن است از ادبياتي استفاده كنم كه به تيم ما كمك نكند و وضعيت را بدتر كند، تيم ما صدر جدول است و درجام حذفي هم مدعي قهرماني است. بايد نتيجه گيري از وضعيت فعلي خارج شود و دراين راه هواداران نقش مهمي دارند. من از هواداران نمي‌خواهم از من تعريف كنند و به من لقب پرويز سوبله و چوبله بدهند، آن‌ها بيايند تيمشان را حمايت كند. بارها وقتي هواداران صبور بودند تيم ما هم نتيجه گرفته است، اميدوارم فردا و فرداها هم شرايط همين باشد.

وي در ارزيابي از تيم فولاد نيز گفت: تيم مجيد جلالي تيم خوبي است. آن‌ها هدف مشخصي دارند و با برنامه بازي مي كنند. به خوبي آن‌ها را آناليز كرديم واز نقاط قوت و ضعفشان آگاه هستيم، ما در بازي فردا محكوم به برد هستيم تا با روحيه بالايي به سراغ بازي‌هاي بعدي برويم. اميدوارم بازيكنانمان وظايفشان را به خوبي انجام دهند تا برنده باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا استقلال با رفتن فرهاد مجيدي در نتيجه گيري دچار مشكل شد و آيا اگر جباري هم به دلايلي در تركيبتان نباشد، اوضاع بدتر از اين مي‌شود؟ گفت: ما خيلي از بازي‌ها مجتبي جباري را نداشتيم كه مشكلي نبود و نتيجه گرفتيم، دليل نتيجه نگرفتن استقلال در دو بازي اخير نبودن فقط يك بازيكن نبود. به طور مثال ما تيموريان را در وسط زمين نداشتيم. حضور تيموريان باعث شده بود هيچ خلايي در خط هافبك ما احساس نشود، اما مصدوميت اين بازيكن ضربه زيادي به ما زد. بازيكنان خارجي را هم در خط مياني گذاشتيم، اما هماهنگي‌شان با ساير نفرات كمتر بود. در شروع نيم فصل دوم هفت بازيكن اصلي ما نبودند. ما مجيدي را نداشتيم، جاسم كرار هم رفت. تيموريان و ميداودي هم مصدوم بودند. خسرو حيدري هم به وضعيت عادي‌اش نرسيده بود. نبود چنين بازيكناني براي يك تيم مشكل است و تا نفرات جديد بخواهند در تركيب جا بيافتند زمان مي‌برد. ما سعي كرديم نسبت به نيم فصل اول مشكلات را كمتر كنيم و روند خوب گذشته به تيم برگردد. ما بايد سعي كنيم جلوي اتفاقات ساده‌اي كه باعث گل خوردن استقلال مي شود را بگيريم. در بازي هاي قبلي به مساوي راضي نبوديم كه در دقايق پاياني گل خورديم و باختيم. شايد اگر مي خواستيم مساوي بگيريم كارمان راحت تر بود. سكوها از ما برد مي خواهند، متاسفانه در دقايق پاياني دو بازي اخير تمركز لازم را نداشتيم و روي يك غافلگيري گل ‌خورديم، تلاش ما براي رفع نقص‌ها است و اگر هواداران صبور و شكيبا باشند به اين مهم مي رسيم.

وي گفت: ‌در فوتبال برد و باخت وجود دارد و يك تيم هميشه نمي‌برد. ما بايد جوري برنامه ريزي كنيم كه امتيازات را از دست ندهيم. برايتان سوال نشده است كه چرا پرسپوليس رقيب ديرينه ما اوضاع نابساماني را در نيم فصل اول پيدا كرد؟ چرا پرسپوليس دچار مشكل شد؟ مگر تيمشان بد بود؟‌ نتايجشان به خاطر فشارهاي روحي و رواني بود كه به اين تيم وارد شد. هواداران بايد كمك كنند تا اوضاع يك تيم خراب نشود.

:
:
:
آخرین اخبار