تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
برای اربعین ۹۶ از امروز آماده شویم
کمیته های مختلف باید از امروز خودشان را برای میزبانی از تعداد دوبرابری زائران در اربعین سال آینده مهیا کنند
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: کمیته های مختلف باید از امروز خودشان را برای میزبانی از تعداد دوبرابری زائران در اربعین سال آینده مهیا کنند.

قدرت الله دهقان ظهر امروز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: مسئولان مختلف در ستاد اربعین با تلاش های بسیار و نخوابیدن های شبانه روزی حداقل از اول صفر تا اربعین به خدمت رسانی به زائران پرداختند.

وی افزود: این چند سال با افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد زائران نسبت به سال های قبل مواجه بودیم. در اربعین سال گذشته در مرزهای خوزستان به جمعیتی رسیدیم که سال قبل از کل مرزهای کشور رد شده بودند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان تصریح کرد: زیرساخت ها، خدمات مورد نیاز زائران، بسیج مردمی، وضعیت سازماندهی اعزام زائران، وظایف حج و زیارت، کمیته اسکان و تغذیه، امور خارجه، نهادهای خدمت رسان مثل آب، راه، برق، کمیته زیرساخت، پایانه های عمومی و هماهنگی بین دو پایانه مرزی را در ستاد اربعین پیگیری کردیم.

دهقان گفت: فرماندهی قرارگاه چذابه به حسین زاده و به من فرمانده قرارگاه شلمچه را ابلاغ کردند و همه با توجه به حادثه غم انگیز روزهای آخر در عراق این پیام را به ما می دهد که در اربعین و نام امام حسین(ع) با وجود حال و هوای بسیار آشفته بین المللی و رشد گروه های تکفیری، مردم همچنان حماسه عاشورا را خلق می کنند.

وی ادامه داد: امروز کسانی به دنبال نهادینه کردن تفرقه و جدایی در جامعه اسلامی هستند ولی ما به نام اربعین قصد داریم که وحدت جامعه اسلامی را محقق کنیم. به گروه های تکفیری می گوییم که هر چند پرچم لااله الاالله دارند و زیرآن نام پیامبر(ص) ولی باید به ندای فرزند ایشان یعنی امام حسین(ع) هم گوش کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: اهل سنت و مسیحیان نیز در جریان اربعین بودند. اهل سنت کشورهای اروپایی، هند، پاکستان، آذربایجان و سایر کشورهای اسلامی همه برای اربعین حضور داشتند.

دهقان عنوان کرد: بحث تحقق یافته شده اربعین این است که فضا را برای نیروهای تکفیری تنگ تر کند، هر چند در میدان عمل هم رو به نابودی هستند بلکه در حوزه اعتقادی و گرایش های عمومی نیز شاهد از بین رفتن چنین تفکراتی نباشیم.

وی اضافه کرد: اروپایی ها و غربی ها تبلیغ بسیاری برای ایران گریزی و اسلام گریزی می کنند و اسناد آن هم کاملا روشن و موجود است. همچنین در انتخابات اخیر آمریکا خیلی صریح عنوان می کردند که خودمان این گروه های تکفیری را خلق کرده ایم.

دهقان ادامه داد: با جمعیتی قطعا دو برابر امسال خود را برای میزبانی از زائران حسینی آماده می کنیم. اگر امسال قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در مرزهای خوزستان میزبانی کردیم سال آینده خودمان را برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آماده می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: کمیته های مختلف باید از امروز خودشان را برای میزبانی از این تعداد دوبرابری زائران مهیا کنند. ۶۰ هکتار پارکینگ چذابه امسال آماده شد ولی برای سال آینده باید آن را دو برابر کرده و خروجی های به سمت جاده عبدالخان هم باید بهسازی شود.

وی همچنین گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی هم باید متناسب با جمعیت جدید به روز شوند، البته در کنار آنها سایر کمیته ها نیز باید برای جمعیت دوبرابری نسبت به انجام امور لازم اقدام کنند.

دهقان همچنین عنوان کرد: فضای روشنایی پارکینگ ها باید تکمیل شود و فضای جدیدی که مقرر است به پارکینگ اضافه شود نیز باید کاملا تجهیز باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اضافه کرد: اداره راه باید ورودی ها و خروجی ها را متناسب با نیازمندی پلیس راهور هماهنگ کند تا دوربرگردان ها، تسطیح و بهسازی های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه متحول شدن واقعی به حسینی شدن است، گفت: البته سازمان ها باید از نظر اداری (خدمات رسانی به زائران حسینی) متحول شود.

دهقان افزود: تنها حجاج ایرانی در سفرهای عمره و تمتع با بهترین برنامه ریزی ها سفر می کنند و اگر در عربستان حضور پیدا کردید، این نکته را به خوبی متوجه می شوید. بسیاری از حجاج در خیابان ها بلاتکلیف بودند ولی سازمان حج و زیارت ایران به خوبی برنامه ریزی های لازم را برای حجاج انجام می داد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان نماینده دولت در این حوزه باید تمامی بخش خصوصی و دولتی را مدیریت و سازماندهی کند تا هم از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند و هم اینکه نظارت لازم را داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: از تمامی افرادی که در ایام اربعین خدمت رسانی کردند در حوزه دولتی و مردمی یا در برنامه های مجزا و یا اینکه در یک برنامه متمرکز تقدیر و قدردانی می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار