تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۷۳۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با نقدهای صریح به پزشکان:
محصولات "تراریخته" مضر هستند/سلامت جامعه به‌شدت در معرض خطر است
اعلام می‌کنم من تا الان نمی‌دانستم که این محصولات ضرر دارند. حالا هم نمی‌گویم مخالف این محصولات هستم، من تنها نگرانی خود را اعلام کردم و می‌گویم بهتر است ایران چند سال از این محصولات استفاده نکند
رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با تصریح بر این‌که محصولات تراریخته مضر هستند، گفت: به من می‌گویند که چرا تا امروز سکوت کرده‌ام؟ اعلام می‌کنم من تا الان نمی‌دانستم که این محصولات ضرر دارند. حالا هم نمی‌گویم مخالف این محصولات هستم، من تنها نگرانی خود را اعلام کردم و می‌گویم بهتر است ایران چند سال از این محصولات استفاده نکند.

محصولات

پروفسور علی کرمی در همایش بیوتروریسم (تهدیدات نوین، جنگ نرم، کشتار خاموش) که امروز یک‌شنبه چهاردهم آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان اینکه آگاهی موجب می‌شود انسان سلامت باشد و بهتر زندگی کند، اظهار کرد: هدف اصلی من از ارائه این مطالب آگاهی‌بخشی است.

وی با تصریح بر این‌که چهره تهدیدات به‌شدت تغییر کرده ‌است، گفت: 16 آذرماه روز دانشجویان است، دانشجویانی که من می‌شناسم در همه زمینه‌ها حضور داشته و یک لحظه ثابت نبود‌ه‌اند؛ چرا دانشجویان ساکت شده‌اند و چرا بسیج دانشجویی اهواز تاکنون در خصوص تهدیدات بیوتروریسم بیانیه صادر نکرده‌است؟ دانشجویان باید جنبش راه بیاندازند. جنبش در ایران بد تعریف شده است چراکه در ایران حزب و NGO وجود ندارد و تشکل‌های دانشجویی و مدیریت در کشور ضعیف است.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به اینکه حکومت بر جاهلان بسیار ساده و حکومت بر عاقلان بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: من به این نتیجه رسیده‌ام که سلامت جامعه به‌شدت در معرض خطر است. وجود 6 عامل موجب شده است که زندگی شما دچار اختلال شود. تغذیه ما دچار اشکال شده و استرس و اضطراب یکی از بیماری‌های اصلی کشور است؛ البته این‌ها تنها مشکلات ما نیست. در خارج از کشور نیز با این مشکلات مواجه‌اند چراکه فرهنگ از انسانیت فاصله گرفته است.

کرمی افزود: ورزش و تحرک ما کم است، نداشتن دعا و نیایش و خواب صحیح از دیگر مشکلات هستند؛ در حال حاضر افراد زیادی در کشور دچار اختلال خواب هستند. ریشه اختلال خواب نیز در افکار انسان است. بسیاری از اساتید ایده‌پروری ندارند. ایده‌پروری نیز از تفکر آغاز می‌شود. اساتید در دانشگاه‌ها تفکر را به دانشجویان یاد نمی‌دهند. دلیل آن هم این است که اساتید خود، این کار را بلد نیستند چون ایده‌سازی، خلاقیت و نوآوری را اصلاً در دانشگاه و مدارس یاد نمی‌دهند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش‌و‌پرورش در حال نابودی دانش‌آموزان ما است چرا‌که هیچ چیز به دانش‌آموزان آموزش داده نمی‌شود. زمانی که من درس می‌خواندم اصل، کتاب درسی و وظیفه استاد تدریس کتاب بود اما استاد امروز در کلاس به‌درستی درس نمی‌دهد و مدام می‌گوید بروید و کتاب‌های فلان و فلان را بخوانید.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه باید جنبش اصلاح سبک زندگی راه بیافتد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ما باید اصلاح شود؛ در قرآن گفته شده که "اگر تو خودت را تغییر ندهی نباید انتظار تغییر داشته باشی".

کرمی اظهار داشت: وزیر سابق اطلاعات گفته است که به 100 صفحه سند از CIA دست پیدا کرده‌اند که در آن‌ها چهار هدف درباره ایران در نظر گرفته شده بود و آن‌ها گفته بودند که طی 30 سال آینده باید نظام ایران سرنگون شود. کسانی که می‌جنگند می‌دانند دشمن کیست اما در حال حاضر ما نمی‌دانیم دشمن کنار ما قرار دارد یا دور از ما است. مافیا به بدنه نظام نفوذ کرده است اما این افراد تک‌تک بیرون کشیده می‌شوند یا در نهایت رسوا خواهند شد.

وی ادامه داد: تغییر افکار، باورها، رفتار جوان‌ها و در نهایت تغییر ساختار چهار هدفی بودند که CIA در نظر گرفته بود چرا‌که اگر افکار جوان‌ها عوض شود باورها نیز عوض می‌شود و اگر باورها تغییر کند همین جوان‌ها این نظام را از بین خواهند برد.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به این گفتار که "مراقب افکارت باش چون تبدیل به گفتارت می‌شود؛ مراقب گفتارت باش چون تبدیل به رفتار می‌شود، مراقب رفتارت باش چون تبدیل به شخصیتت می‌شود، مراقب شخصیتت باش چون تبدیل به سرنوشتت می‌شود."، گفت: شخصیت فرد همانی است که در افکار او است. اندیشه‌تان را بالا ببرید. روح مهم‌تر از جسم است. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید "تو آن هستی که می‌اندیشی". ابوعلی سینا نیز می‌گوید: "بگو چه می‌خوری تا بگویم کیستی" زیرا کسی که عقل داشته باشد هر چیزی را نمی‌خورد.

کرمی افزود: من طی سال‌ها تحقیق خود متوجه شدم اسلام و شیعه بهترین دین است. یهودی‌ها 24 پروتکل برای تسخیر جهان دارند و در حال اجرای این پروتکل‌ها هستند. آن‌ها حاکم بر ثروت جهان بوده و با اجرای این پروتکل‌ها به دنبال رواج برهنگی، قتل، ترور و وحشت هستند.

وی تصریح کرد: بیوتروریسم به زبان ساده یعنی کشتن انسان‌ها با روش بیولوژیک به شکلی که دیگر به سلاح، توپ و تفنگ نیازی نباشد؛ در جنگ ایران و عراق با وجود هشت سال جنگ، صدام پیروز نشد و در نهایت صدام نابود شد. 17 هزار نفر در ایران ترور شدند. دانشمندان هسته‌ای با ترور کشته شدند؛ وزیر سابق اطلاعات گفته است که طبق اسناد موجود اتاق فکر صهیونیست می‌گوید ایرانیان را نمی‌توان با ترور ترساند. ایرانیان انسان‌های عجیبی هستند. با روش جدید بدون آنکه متوجه شوند آن‌ها را از بین می‌بریم. با کشاورزی آن‌ها را از بین می‌بریم، غذایشان را آلوده و آرام‌آرام بیمارشان می‌کنیم.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی افزود: 80 درصد سی‌تی اسکن‌های ما غیرضروری است. پزشکان ما پزشک نیستند؛ رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های خود در سال 92 گفته است "حکیم تربیت کنید. آن‌قدر پزشک تربیت نکنید". این حرف برای پزشکی که نمی‌تواند تشخیص دهد، یک وحشت است. آقای روحانی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به پزشکان می‌گوید شما با داروهای شیمیایی مردم را درمان می‌کنید اما مردم را بیمار می‌کنید. بعد مردم سراغ حکما می‌روند تا آن‌ها را درمان کنند.

کرمی با اشاره به برخی ترورهای انجام‌شده با استفاده از بیوتروریسم، گفت: عوامل بیوتروریسم بسیار متنوع و مختلف هستند. داعش امروزه به سمت استفاده از سلاح بیولوژیک رفته است. ایران 37 سال است که مقابله می‌کند. ایران قابل سرنگون کردن نیست و هیچ کشوری سیستم نظامی ما را ندارد. ایران دارای یک ارتش کلاسیک است و سپاه پاسداران نیز غیرکلاسیک عمل می‌کند. در کنار آن نیروهای بسیج و سپاه قدس وجود دارند. آمریکا می‌گوید واقعاً نمی‌توانم قدرت نظامی ایران را درک کنم.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی این است، "نفت برای کنترل کشورها، غذا برای کنترل ملت‌ها". کنترل جمعیت ایران پروژه صهیونیسم است. چند پروژه به نام مگاپروژه وجود دارند که برای کنترل جهان برنامه‌ریزی شده‌اند؛ Population reduction Project, Water Project, Climate Project, Food Project پروژه‌هایی هستند که در این راستا تعریف شده‌اند.
 
کرمی تصریح کرد: محصولات تراریخته 10 یا 15 سال است که وارد بازار کشور شده‌اند و ما این مسأله را نمی‌دانستیم. اهداف کلی تولید محصولات تراریخته افزایش تولید و از بین بردن گرسنگی در دنیا، مقاومت محصولات نسبت به سموم شیمیایی، بهبود کیفیت محصولات و مقاومت به سموم و علف‌کش‌ها عنوان شد.

وی با تصریح بر اینکه این محصولات مضر هستند، گفت: به من می‌گویند که چرا تا امروز سکوت کرده‌ام؟ اعلام می‌کنم من تا الان نمی‌دانستم که این محصولات ضرر دارند. پس از چند سال اثرات محصولات در جامعه مشخص می‌شود. پس از انجام بررسی و تحقیق‌های لازم به این نتیجه رسیدم. حالا هم نمی‌گویم مخالف این محصولات هستم، من تنها نگرانی خود را اعلام کردم و می‌گویم بهتر است ایران چند سال از این محصولات استفاده نکند.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی افزود: دکتر ظریف وزیر امور خارجه زمانی که سمت معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه را بر عهده داشت در نامه‌اش خطاب به رئیس‌جمهور وقت نوشته بود که محصولات تراریخته سرطان‌زا هستند. 39 کشور دنیا کشت محصولات تراریخته را ممنوع کردند. به‌تدریج در ایران نیز علما و مراجع در این باره نظر دادند و مجلس نیز واردات این محصولات را بررسی و کشت این محصولات را در کشور ممنوع کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: البته مافیا به دنبال نقض این مصوبه است؛ من در این باره گفتم که به‌مدت پنج سال کشت این محصولات در ایران ممنوع شود. یک ماه پیش روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که "آمریکا بزرگترین تراریخته‌کار کره زمین است. قرار بود GMO تولید را افزایش و استفاده از سموم را کاهش دهد اما این اتفاق رخ نداد".
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
4
با سلام
پروفسور علی کرمی بزرگوار در پناه خداوند بزرگ آرزوی سلامتی پیروزی طول عمر برای شما وتمام کسانی که دلسوز ایران زمین هستند
نمایندگان محترم مجلس مسئولین مملکت ما ملت ایران با واردات وکشت محصولات دستکاری شده ژنتیک (تراریخته)مخالفیم وبا محصولات ارگانیک موافقیم
مرتضی کامیابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
1
خداوند این مرد شریف را از شر کسانی که نمیخواهند آگاهی مردم نسبت به سلامتشان زیاد شود و نمیخواهند منافع خودشان به خطر بیافتد حفظ کند.
ما سرطان نمیخواهیم، ناباروری نمیخواهیم، خشونت، کاهش بهره هوشی، به هم ریختگی روح و روان ناشی از مصرف مواد تراریخته و دستکاری شده نمیخواهیم.
نمیخواهیم دشمنان با آلوده کردن غذای مردم، ایران را بطور تدریجی ضعیف، وابسته و نابود کنند.
مسافر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
سلام کدوم محصولات تراریخته هستند که استفاده نکنیم؟
:
:
:
آخرین اخبار