تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
فاجعه تروریستی حله تعدادی مفقودی خواهد داشت
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به شدت انفجار تروریستی در حله عراق که منجر به شهادت بیش از 50 نفر از خوزستانی ها شد گفت: امکان شناسایی برخی از اجساد نیست و در این حادثه نیز تعدادی مفقود اعلام خواهند شد.
  علی حسین حسین زاده سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات معاونت امنیتی استانداری برگزار شد، با تسلیت به بازماندگان شهدا حادثه تروریستی حله و مردم خوزستان اظهار کرد: تاکنون هویت 14 نفر از شهدای این حادثه قطعی و اسامی آنها نیز اعلام شده است اما پیش بینی می شود تا امشب آمار قطعی حداقل به 25 نفر برسد که آیین تشییع و خاکسپاری آنها روز چهارشنبه در اهواز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تعداد شهدایی که هویت آنها از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود در حال افزایش است اظهار کرد: هر تعداد از شهدا که احراز هویت شوند، در آیین روز چهارشنبه تشییع و خاکسپاری می شوند.
حسین زاده افزود: آیین تشییع پیکر شهدا ساعت 9 صبح با حضور وزیر اطلاعات و وزیر کشور از محل حسینیه ثارا... اهواز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: با هماهنگی شهرداری اهواز قرار است یک قطعه ویژه شهدای حله در آرامستان بهشت آباد اهواز اختصاص یابد.
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: یک روز پس از این فاجعه و در روز جمعه شورای تامین خوزستان برای پیگیری موضوع تشکیل جلسه داد و ستاد شهدای حله تشکیل شد.
وی افزود: بر همین اساس دستگاه های مرتبط اعم از سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی اطلاعات خود را در این ستاد ارائه کردند و با توجه به کامل نبودن داده ها از جمله اسامی و تعداد شهدا مقرر شد که پس از اطلاع رسانی عمومی فرمانداری اهواز از روز جمعه نسبت به ثبت نام از افرادی که از روز حادثه ارتباط تلفنی آنها با بستگانشان قطع شده اقدام کنند.
حسین زاده ادامه داد: شدت این فاجعه بسیار زیاد بود به همین دلیل برخی از اجساد سوخته و یا متلاشی شده و نیاز به انجام آزمایش DNA برای تشخیص هویت بود.
وی اظهار کرد: بررسی میدانی و جمع آوری اطلاعات از شهدایی که در حادثه مفقود شده بودند انجام شد و نمونه گیری برای آزمایش DNA از خانواده های آنها نیز انجام شد.
به گفته وی، نمونه گیری از خانواده مفقودان از روز شنبه این هفته آغاز شد که تا ساعت 11 همان روز به اتمام رسید و نمونه ها ساعت 2 و 30 دقیقه صبح یکشنبه به پزشکی قانونی تهران ارسال شد تا کار تطبیق و تشخیص هویت انجام شود.
حسین زاده با بیان اینکه تعداد شهدای این حادثه در برآوردهای اولیه 25 تا 30 نفر اعلام شد افزود: متاسفانه تعداد شهدا افزایش یافت و بر اساس برآوردهای فعلی 50 تا 60 نفر شهدای این فاجعه خوزستانی هستند.
وی گفت: تاکنون خانواده 62 نفر از افرادی که مفقود شده اند در این ستاد ثبت نام کرده اند.
حسین زاده اضافه کرد: بیشتر شهدا زن هستند و بررسی انجام شده نشان می دهد که بیشتر آنها قاری، حافظ و یا مربی قرآن هستند.
وی با اشاره به نشست ستاد شهدای حله گفت: در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار و اعضای شورای تامین خوزستان تشکیل شد، مقرر شد که تشییع و خاکسپاری شهدایی که هویت آنها مشخص شده در آیین باشکوهی روز چهارشنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) و در آخرین روز ماه صفر انجام شود.
معاون استاندار خوزستان این فاجعه تروریستی را نشانه ضعف و عداوت دشمنان، با نظام و زائران اربعین دانست و افزود: این نظام اقتدار خود را مدیون شهدا و نهضت عاشوراست.
بر اساس این گزارش، پزشکی قانونی اعلام کرده که آخرین آمار شهدای خوزستانی شناسایی شده فاجعه حله به 34 نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا ساعت 14:30 پنجشنبه هفته گذشته عوامل داعش در منطقه حله عراق در یک عملیات انتحاری سه اتوبوس حامل زائران ایرانی را که در یک جایگاه سوخت، هدف قرار دهند.
حدود 80 نفر در این فاجعه به شهادت رسیدند که گفته می شود تمامی این شهدا ایرانی و بیشتر آنان زن و اهل خوزستان هستند.
استاندار خوزستان دوشنبه شب اعلام کرد:بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد شهدای این استان در حادثه تروریستی حله به 52 تن افزایش یافته است.
به مناسبت شهادت جمعی از زائران در حادثه تروریستی حله در خوزستان 2 روز عزای عمومی اعلام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار