تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فيروز كريمي: از پتانسيل پرسپوليس آگاهيم/ در نيم فصل دوم يك كرار متفاوت خواهيد ديد

فيروز كريمي مي‌گويد كه قصد دارد با شاهين در نيم فصل دوم در ميان تيم‌هاي بالاي جدول قرار بگيرد.


http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1385%5C11%5CSport%5C118.jpg

به گزارش ايسنا ، سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر در نشست خبري پيش از بازي تيمش مقابل پرسپوليس در هفته نوزدهم ليگ برتر درباره شكست تيمش مقابل فولاد در هفته گذشته گفت: قبول دارم كه در بازي قبل خط دفاع ما بسيار ضعيف كار كرد اما اين موضوع عللي داشت. يكي از آن‌ها نبود لك‌چيرا بود كه براي آغاز سال نو، به كشورش رفته بود و ما مجبور شديم در غياب او، از هادي شكوري مصدوم استفاده كنيم. هادي با درد شديدي بازي كرد و در آن بازي اصلا وضعيت دفاعي ما خوب نبود اما نبايد فراموش كنيم كه ما قبل از آن بازي يكي از بهترين خط دفاع‌هاي ليگ را در اختيار داشتيم.

كريمي درباره بازي فرداي تيمش مقابل پرسپوليس هم گفت: هر دو تيم انگيزه‌هاي زيادي براي اين بازي دارند. اين ديدار حساسيت زيادي دارد چرا كه هم ما و هم پرسپوليس بازي قبلي را واگذار كرده‌ايم. البته پرسپوليس مقابل ملوان شرايط ويژه‌اي داشت و دستورات دنيزلي در زمين پياده نشد اما برعكس پرسپوليس، ما بايد مقابل فولاد پيروز مي‌شديم چرا كه موقعيت‌هاي زيادي در اختيار داشتيم. از پتانسيل پرسپوليس آگاهيم و سعي كرده‌ايم براي بازي فردا نقاط ضعف خود را پوشش دهيم.

وي افزود: قطعا در بازي فردا شاهد اشتباه‌هاي مجدد خط دفاعي نخواهيم بود. اميدوارم بازي تماشاگرپسندانه‌اي را در درجه اول ارائه دهيم و بعد از آن سه امتيازي بازي را كسب كنيم. مطمئنم كه فردا بازي فوق‌العاده‌اي را از هر دو تيم خواهيم ديد. من به باشگاه قول داده‌ام كه در نيم فصل دوم در يك سوم بالايي جدول باشيم و به همين خاطر به سه امتياز اين ديدار نياز داريم تا از قافله تيم‌هاي بالاي جدول عقب نمانيم.

سرمربي شاهين در ادامه با اشاره به غيبت پنج بازيكن تيمش در بازي فردا گفت: از شانس بدمان ما فردا چند بازيكنمان را مقابل پرسپوليس در اختيار نداريم اما هيچ تفاوتي براي ما نمي‌كند چون بازيكن ديگرمان جاي آن‌ها را در زمين پر خواهند كرد.

فيروز كريمي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او درباره وضعيت جاسم كرار و موضوع تعهد دو باشگاه شاهين و استقلال در قبال او گفت: من تا به حال چيزي درباره توافق با استقلال نه ديده‌ام و نه شنيده‌ام. البته روابط ما با استقلال كامل حسنه و دوستانه است اما توافقي نشده كه بازيكني بازي نكند يا مثلا يك نيمه به ميدان برود چرا كه اصلا اين صحبت در قاعده فوتبال نمي‌گنجد. با اين حال به خاطر احترام ويژه‌اي كه براي استقلال قائلم و ارادتي كه به فتح‌الله زاده دارم، اگر چنين قولي داده شده باشد، من از كرار استفاده نمي‌كنم و حتي اگر به جاي استقلال، پرسپوليس، ملوان يا هر تيم ديگري هم بود از كرار بازي نمي‌گرفتم. با اين حال همان طور كه گفتم هنوز چيزي به من اعلام نشده و اگر هم قرار باشد كرار بازي كند، بايد ببينيم در آن زمان چه شرايطي است و همچنين اينكه براي ديدار با استقلال اصلا مي‌خواهيم از او استفاده كنيم يا نه. كما اينكه كرار در حال حاضر آمادگي خوبي دارد اما با ما هماهنگ نيست و به همين خاطر در بازي فردا هم از او استفاده نخواهيم كرد.

وي درباره اين موضوع كه گفته مي‌شود كرار بازيكن پرحاشيه‌اي است گفت: كرار اينقدر هم كه مي‌گويند حاشيه ندارد. خيلي برايش حاشيه به وجود مي‌آورند. با وجود اينكه كرار تنها چند روز است كه به تيم اضافه شده، اما من رابطه‌ام خيلي صميمانه‌تر از رابطه چند روزه با كرار است كه شايد هم به خاطر مسائل روحي ـ رواني است. هميشه گفته‌ام بازيكني كه با من دست يا علي بدهد، تا آخر از او حمايت مي‌كنم. كرار اولين بازيكني است كه به تمرين مي‌آيد و آخرين بازيكني است كه از تمرين مي‌رود. تا به حال از او جز محبت نديده‌ام. كرار به خوبي با بازيكنان قاطي شده و به ساير بازيكنان هم گفته‌ام كه بايد به كرار احترام بگذارند. همان طور كه در تيم‌هاي قبلي هم به بازيكنان مي‌گفتم كه بايد به بزرگتر‌ها احترام بگذاريد. مطمئن باشيد در نيم فصل دوم يك كرار متفاوت خواهيد ديد كه هيچ حاشيه‌اي هم ندارد.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد هادي شكوري قصد داشت در نيم فصل به پرسپوليس بيايد اما حالا بايد مقابل اين تيم به ميدان برود، گفت: ليگ ما حرفه‌اي است. شايد نزديك به 12 ـ 13 بازيكن حال حاضر پرسپوليس شاگردان من بوده‌اند كه اگر آن‌ها را آزاد مي‌گذاشتند، به تيم من مي‌آمدند همان طور كه خودشان هم اعلام آمادگي كرده بودند. اين دوستي‌ها هميشه در فوتبال وجود دارد. اما فوتبال حرفه‌اي است و وقتي كه بازيكن با تيمي به توافق نمي‌رسد، ديگر همه فكر و ذكرش روي تيمي است كه از آن ارتزاق مي‌كند. پرسپوليس شكوري را مي‌خواست ما هم به آن‌ها نامه زديم و درخواست تعويض بازيكن را داديم كه انجام نشد.

وي افزود: حتي اگر هادي در بازي فردا نتواند مثل ديدار مقابل فولاد براي ما خوب بازي كند، من به هيچ وجه اين موضوع را به علاقه او به رفتن به پرسپوليس نسبت نمي‌دهم.

خبرنگاري در ادامه از فيروز كريمي پرسيد مظلومي گفته اگر شاهين كرار را در فينال جام حذفي بازي دهد، مسلماني را كنار گذاشته‌ است. بالاخره وضعيت توافق شما با استقلال بر سر بازي كردن كرار چگونه شد؟ سرمربي شاهين بوشهر در ابتدا به شوخي گفت: منظورتان مسلمان بازيكن ملوان است؟ آيا او هم مي‌خواهد براي ما تعيين تكليف كند؟! وي در ادامه در پاسخ به اين سوال گفت: من در جريان هيچ جلسه‌اي نبودم و فقط در نشستي شركت داشتم كه براي قرعه‌كشي محل برگزاري فينال انجام شد. با اين حال اگر هم قولي داده شده، نيازي به مكتوب كردن آن نيست و من از كرار استفاده نخواهم كرد.

سرمربي شاهين در ادامه درباره تغيير زمان فينال جام حذفي گفت: بايد بگويم برنامه‌هاي ليگ ما بسيار خوب شده است. الان اين برنامه را در جيبم دارم. سازمان ليگ واقعا فراتر از انتظارات كار كرده و حتي برنامه‌ي سال آينده را هم آماده كرده‌اند كه اين موضوع جاي شكر‌گزاري و تقدير و تشكر دارد. 14 ـ 15 سال پيش كه برنامه بازي‌هاي ليگ مشخص نبود، ما حتي نمي‌دانستيم كه بازي بعدمان كجا و با چه تيمي خواهد بود. اما امروز خوشبختانه برنامه خيلي خوب شده است. تا جايي كه من در جدول بازي‌ها نگاه كردم، هيچ جايي وجود نداشت كه ما حتي بتوانيم به فاصله يك هفته ديدار رفت و برگشت را انجام دهيم. طوري كه عدالت هم در آن رعايت شود. حالا بازي چند روز عقب افتاده و شرايط براي هر دو تيم مساوي است. اميدوارم اتفاقات خوب ناشي از عقب افتادن بازي، به سود ما تمام شود.

در اين لحظه خبرنگاري خطاب به فيروز كريمي گفت: من مي‌دانم كه مظلومي هم براي بازي كردن كرار در فينال حرفي ندارد و واقعا اين موضوع از نظر فني بعيد است كه كريمي هم بار ديگر از شوخي‌هاي معروف خود استفاده كرد و گفت: يكي از دست‌اندركاران باشگاه ما به من گفت كه با استقلالي‌ها صحبت كرده و اين قول را از آن‌ها گرفته كه مهدي رحمتي، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري و مجتبي جباري در فينال مقابل ما بازي نكنند. ان‌شاءالله اين قول عملي شود و حالا اميدوارم اگر هم رحمتي بازي كرد، قول بدهد كه از ما گل بخورد!

كريمي در ادامه درباره وضعيت مالي باشگاه شاهين گفت: مشكلات مالي ما حداقل از پرسپوليس و استقلال خيلي كمتر است. البته اين مشكل براي همه باشگاه‌ها وجود دارد اما بازيكنان ما تا به حال بيشتر از 55 درصد قراردادهاي خود را دريافت كرده‌اند و همين موضوع باعث نگراني پرسپوليسي‌ها شده چرا كه آن‌ها زير اين مبلغ پول گرفته‌اند. با اين حال از شوخي گذشته من به باشگاه گفته‌ام كه براي ما فوتبال بايد در درجه اول اهميت باشد و بازيكني كه به تمرين مي‌آيد نبايد فكر چك و سفته و مريضي و بيماري باشد بلكه فقط به فوتبال فكر كند. اگر خودم هم تا به حال درباره مسائل مالي صحبت كرده‌ام تنها بيشتر از يك بهانه نبوده است. اميدوارم كه مشكلاتي كه هنوز در باشگاه وجود دارد مرتفع شود.

وي در ادامه درباره دلايل موفقيت شاهين گفت: ما استراتژي خاصي در پيش گرفتيم و صبح و عصر تمرين‌هاي تاكتيكي برگزار كرديم. دوستي و رفاقت را در تيم بيشتر كرديم و سعي مي‌كنيم كه اين وضعيت را تا فينال جام حذفي ادامه دهيم. اميدوارم در زماني مقابل استقلال قرار بگيريم كه وضعيت روحي ـ رواني‌مان خيلي خوب باشد. البته دوست دارم كه تا آن موقع قهرماني استقلال در ليگ قطعي شده باشد. استقلالي‌ها خيلي جام گرفته‌اند بهتر است كه اين جام را به ما هديه كنند و بگذارند كه ما برنده شويم.

فيروز كريمي درباره اين صحبت فتح‌الله زاده كه گفته بود اگر مظلومي بتواند قهرماني جام حذفي را به دست بياورد، يك سال ديگر در استقلال ماندگار مي‌شود گفت: فتح‌الله زاده اشتباه كرده كه چنين قولي داده چرا كه مظلومي در فينال به من مي‌بازد و مظلومي هم نمي‌تواند در استقلال بماند.

:
:
:
آخرین اخبار