تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک تغییر بحث برانگیز دیگر در اساسنامه فدراسیون فوتبال
چهار سال پس از اجراي اساسنامه فدراسيون فوتبال كه بعد از تاييديه فيفا به تاييد هيات وزيران رسيد، انجام اصلاحاتي در اين اساسنامه به يكي از چالش‌هاي بزرگ مديران فدراسيون فوتبال تبديل شده است.

به گزارش ايسنا، جدالي علني كه در مجمع فوق‌العاده‌ اخير ميان اعضا و شديدتر از آن در ميان هيات رييسه به وجود آمد، نشان دهنده چالشي بزرگ است. چالشي كه هنوز ادامه دارد و مخالفان و موافقان اصلاح اساسنامه همچنان با آن روبرو هستند. ابتدا از انتصابي شدن نواب رييس توسط رييس فدراسيون به عنوان اصلي‌ترين اصلاح در اساسنامه فعلي نام برده مي‌شد، اما حالا با اعلام شرايط كانديداتوري انتخابات فدراسيون فوتبال نشان مي‌دهد كه برخي از مديران فدراسيون فوتبال قصد انجام تغييرات ديگري را در اساسنامه فعلي دارند.

طبق اساسنامه‌اي كه 24 مرداد سال 86 به تصويب هيات دولت رسيد، هر يك از نامزدهاي رياست ، نواب رييسي و هيات رييسه براي حضور در انتخابات به تاييديه اعضاي مجمع نياز دارند، اما در اطلاعيه‌اي كه فدراسيون فوتبال پنجشنبه گذشته صادر كرد، آمده «اعضاي هيات رييسه قبلي براي ثبت‌نام در دوره بعدي نيازي به اخذ تاييديه از اعضاي مجمع ندارند» و اين مغاير با اساسنامه‌اي است كه در حال حاضر تا پيش از تاييديه فيفا رسميت دارد.

با اين حال مهدي محمد نبي دبيركل فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با ايسنا اين‌گونه درباره تغيير اين بخش از اساس‌نامه توضيح مي‌دهد: " اصلاحات اساس‌نامه يكي از اختيارات مجمع است و پس از آن كه اعضاي مجمع با اين اصلاحات موافقت كردند، اين قسمت از اساس‌نامه هم با تغييراتي روبه‌رو شد."

وي در پاسخ به اين سوال كه مگر اساسنامه جديد ابتدا نبايد به تاييد فيفا برسد و بعد از آن اجرايي شود، به مي‌گويد: "فيفا ايرادي به اين تغيير نمي‌گيرد و تنها بحثي كه بايد به تاييد فيفا برسد انتخابي شدن نواب رييس است. ضمن اينكه اساس‌نامه هيات‌ها ما هم چنين بندي دارند."

نبي درباره اين شائبه كه اين طور استنباط مي‌شود اعضاي فعلي هيات رييسه براي راحتي كار خود چنين اصلاحي را انجام داده‌اند، مي‌گويد: "براي اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال كاري ندارد كه بخواهند اين تاييديه را از اعضاي مجمع بگيرند."
:
:
:
آخرین اخبار