این در حالی است که همین مسیر سالهای فراوانی است؛ که به سبب کم لطفی مسئولان وزارت راه و شهرسازی جان صدها هموطن را میگیرد و نباید از این موضوع گذشت که رسانههای کشور به جاده های ایذه لقب مرگ را دادهاند.
وضعیت جادههای ایذه به گونهای است که هدایتالله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در چند مصاحبه اخیر خود با رسانههای معتبر کشور از مسئولان وزارت راه و شهرسازی ابراز گلایه کرد و حتی اخیرا نیز تذکری در صحن علنی مجلس به سبب ایمن نبودن جادههای حوزه انتخابیه خود داد.
ضعف اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بسیار مشهود است چراکه بیش از 6 سال نتواسته است یک پل 80 متری را که همین مسیر سالیانه سبب کشته شدن هموطنانمان میشود را افتتاح کند؛ در سفری که اخیرا استاندار خوزستان به ایذه داشت در مصاحبه ای از وی درباره ی این پل پرسیده شد که شریعتی بیان کرد که ما با مدیر کل راه و شهرسازی درباره سپردن این پل به میراث فرهنگی صحبت هایی داشتیم.

اگر نگاهی گذرا به تصادف شب گذشته در یکی از محورهای پرتردد ایذه کنیم؛ مشاهده میشود قرار بوده پلی چندمتری در این مسیر ساخته شود که چندین سال هم از آغاز به کار آن میگذرد اما پس از چند سال هنوز نتوانسته اند این پل را بسازند؛ و در مسیر ایذه به پیان در همین یک ماه اخیر چندین تصادف رخ داده است.
البته آقای وزیر برای یک بار که شده از این جاده های پرخطر بازدید نکرده و بیشتر به جای اینکه به دنبال ایمن کردن محورهای مواصلاتی باشند به دنبال خرید از شرکتهای خارجی است و از تخریب دولت گذشته نیز دست بردار نیست؛ حالا مردم این شهرستان از آقای آخوندی انتظار دارند که در سال پایانی دولت به مسیرهای پر خطر ایذه سری بزنند تا اینکه بوی مرگ را از نزدیکی حس کنند.
جادههای روستایی شهرستان ایذه نیز حال و احوال خوبی ندارند؛ چرا که پس از گذشت این همه سال مسیرهای روستا ها نیز مورد کم لطفی آقای وزیر، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و البته رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان قرارگرفتند؛ بی مسئولیتی مدیران راه و شهرسازی به گونهای بوده که نماینده مردم ایذه و باغملک پس از کسب آرا از مردم فریاد خود را بارها در رسانه ها زد تا اینکه مسئولان راه و شهرسازی با صدای خادمی دستپاچه شدند و تا حدودی قول آغاز پروژه ها را داده اند.
اما همه شهروندان ایذه انتظار دارند که اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از وعدههای خود دست بردار و این شعارها را به واقعیت تبدیل کند تا مردم این شهر از این مدیر ایذهای راضی شوند.
جای تاسف دارد که برخی از مسئولان فقط به فکر صندلی خود هستند
هادی محمودیان اظهار داشت:جادههای ایذه همانطور که همه آگاه هستند؛ لحظهای جان هموطنانمان را میگیرد.
این شهروند ایذه ای بیان کرد: شما ببینید پل هلایجان به اهواز که یکی از پرترددترین جاده های استان است؛بیش از 6 سال نتوانستند آن را بسازند و این نشان از آن دارد که مدیرکل راه و شهر سازی خوزستان و مسئولان این وزارتخانه در قبال جان هموطنانم احساس مسئولیت نمیکنند.

محمودیان به حادثه شب گذشته که در یکی از جاده های ایذه اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود:این حادثه غم باری بود که دیشب در جاده ایذه به پیان رخ داد؛در همین جاده در ماه گذشته تاکنون چند واژگونی خودرو نیز رخ داده است.
این شهروند ایذهای تصریح کرد: حادثهای که دیروز منجر به مرگ همشهریانم شد جای تاسف دارد برای همه مسئولانی که بی احساس هستند و فقط به فکر صندلی خود هستند و ما امیدوار هستیم که مدیران راه و شهرسازی استان کاری برای جاده ها ایذه کنند تا اینکه مردم ما شاهد اینچنین تصادفاتی نشوند.
مسئولان راه و شهرسازی دست از شعار بردارند
علی اسکندری دیگر شهروند ایذه ای اظهار داشت:جادههای ایذه در کملطفی از سوی مسئولان راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفتهاند که هیچ گونه ای نگاهی به این مسیرها نمی شود.

این شهروند ایذه بیان کرد:مردم ایذه تا چه زمانی باید شاهد حوادث غم باری مانند تصادف روز گذشته باشند که در جاده ایذه به پیان اتفاق افتاد.
وی به کم کاری مسئولان مربوطه اشاره کرد و گفت:آقای مدیرکل راه و شهرسازی باید نگاه خود را به ایذه هم معطوف کند چرا که این شهر هم نقطه ای از کشور است و باید این مسئولان از وعده دادن دوری کنند.
جادههایی که ایذه را به استان های همجوار متصل میکند و همچنین مسیرهای روستایی این شهرستان به گونه ای هستند؛که چندی پیش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان برای کلنگ زنی یکی از محورهای ایذه به این شهر سفری داشتند که مورد انتقاد یکی از شهروندان ایذه ای نسبت به کم کاریهایی که در این شهرستان شده است قرار گرفت.
اگر بگوییم هر روز منتظر شنیدن خبری تازه از تصادف در محورهای مواصلاتی شهرستان ایذه و مرگ هموطنان خود هستیم سخنی بیراه نگفته ایم. سوال اینجاست آیا مسئولین وزارت راه و شهرسازی آمار تلفات این جاده و ترافیک آن را رصد می کنند؟
تنها راه از این برون رفت توقف خودروهای سنگین برای مدتی که بتوانیم محل های حادثه خیز را ایمن تر کنیم واینشاالله طی یک برنامه جامع نسبت به تعریض جاده وتونل وچند با ند کردن حاده اقدام شود
ظاهرا این بار خودرو پراید مقصر نیست . مقصر جاده است . ولی حادثه در تصادفات در درجه اول رانندگی بد و بی حوصله و عدم رعایت سرعت وهمچنین نداشتن تجربه کافی رانندگی بعضی از افراد در جاده است . امید است عنوان این مطالب عزیزان را ناراحت نکند ولی واقعیت این است که با وجود آگاهی مردم از بد بودن جاده و کم عرض بودن آن ولی همچنان شاهد این گونه فجایع هستیم.
البته علاوه بر همه دلايل ذكر شده علت اصلي تصادف شهروندان ايذه اي فرهنگ بسيار پايين رانندگي آنان وعدم توجه به قوانين راهنمايي ورانندگي است
وقتی یک معلم میشه رییس اداره راه ایذه بدون هرگونه تجربه و تخصص. بعد از چند سال وضعیت همینه. چرا هیچ کس از رییس اداره راه و شهرسازی ایذه کارنامه نمی خواد؟؟؟
جاده های مواصلاتی استان خوزستان نیاز به یک برنامه جامع ونگاه ملی وعزم راسخ وپشتیبانی مثل دوران 8 سال
این نکته را هیچ وقت فراموش نکنیم . بدترین مقصران خود همشهری های ایذه ای هستند. فرهنگ رانندگی زیر صفر، وسط خیابان توقف و گپ زدن، سرعت بالا در شهر حرکت کردن، مارپیچ رفتن، سبقت های بی مورد، سبقت از سمت راست رانندگان در جاده های دو طرفه. آقا مشکل از خودمونه. اتوبان هم باشه باز هم یک شر درست می کنیم.