تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسین عسگری:پورحیدری، قلعه‌نویی و جلالی اشتباه کردند
رئیس دپارتمان کمیته داوران با انتقاد از عملکرد پورحیدری، قلعه‌نویی و جلالی گفت: پنالتی‌های اعلام شده به سود صبای قم برابر تراکتورسازی و شاهین بوشهر در دیدار با فولاد درست بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عسگری در مورد عملکرد داوران در هفته هجدهم لیگ برتر ضمن بیان مطلب فوق گفت: قبل از بازی استقلال و سپاهان، پورحیدری علیه سعید مظفری‌زاده صحبت کرده که این داور را به حاشیه بکشاند. وی خارج از حیطه وظایف خود در نشست هماهنگی پیش از بازی مطالبی را مطرح کرده تا جو علیه تیم داوری باشد.

وی افزود: طبق قانون هیچ فرد، سرپرست یا سرمربی تیم حق ندارند در انتخاب داوران دخالت کنند و یا به نحوه عملکردشان قبل از شروع بازی یا حتی در حین بازی، اعتراض کنند. قبل از دیدار شرایط داور را در نظر می‌گیریم و سپس داوری  دیداری را بر عهده‌اش می‌گذاریم. مظفری‌زاده در طول نیم فصل اول فقط تنها قضاوت برای استقلال داشت که آنهم بدون نقص بود.

رئیس دپارتمان کمیته داوران در مورد رفتار قلعه‌نویی نسبت به تصمیم داور مسابقه صبای قم تراکتورسازی اظهار داشت: نزدیک به یک ساعت فیلم دیدار صبا و تراکتورسازی را بازبینی کردیم. تصمیمات تیم داوری باعث تغییر نتیجه نبوده و کمک داور به درستی پنالتی را برای تیم صبای قم اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: چندبار در محوطه فنی تراکتورسازی شاهد اعتراضات بی‌اساس به موارد کوچک به تیم داوری بودم که معتقدم قلعه‌نویی به همراه برخی دیگر حق نداشتند مدام به داور مسابقه اعتراض کنند و تمرکز تیم داوری را به هم بزنند. برخورد داور با قلعه نویی که مدت‌هاست در فوتبال حضور دارد، کاملا درست بوده است.

عسگری همچنین خاطرنشان کرد: از نحوه عملکرد پورحیدری و قلعه‌نویی متعجبم. قانون صراحتا اعلام کرده در صورت اعتراض، افراد معترض باید اخراج شوند. متعجبم چرا افرادی که پیشینه خوبی در فوتبال دارند، بی جهت اعتراض می‌کنند.

وی در خصوص اینکه مجید جلالی پس از اعلام پنالتی دیگر نگذاشت تیمش به بازی ادامه دهد، تصریح کرد: این کار غیرفنی بود زیرا اعتقاد داشت پنالتی که برای تیم فولاد خوزستان اعلام کرد صحیح نیست. در صورتی که پس از بازبینی و گزارش ناظر، پنالتی اعلام شده به نفع تیم شاهین بوشهر صحیح بود.

رئیس دپارتمان کمیته داوران همچنین تاکید کرد: بیرون کشیدن تیم از مستطیل سبز آنهم از سوی فردی که کارشناس فوتبال است و اکثر بازی‌ها را کارشناسی می‌کند، کار غیر مسئولانه‌ای بود. جلالی با این کار به تیم داوری فشار و استرس وارد کرد تا شاید حرفش به کرسی بنشیند اما معتقدم جباری به خوبی قضاوت کرد و پنالتی به درستی اعلام شد.

وی با بیان اینکه داوران ایران در شرایط سخت قضاوت می‌کنند، ادامه داد: شایسته نیست به خاطر اشتباهات و نظر شخصی هر فرد، به داوران توهین شود. ما از داوران تحت هر شرایطی دفاع می‌کنیم. درست است دیدارهای نیم فصل دوم بسیار سخت و حساس می‌شود اما نباید با رفتاهای غیر مسئولانه به داوران، فشار و استرس وارد کرد.

عسگری در پایان گفت: معتقدم تیم‌های داوری در بازی‌های هفته هجدهم به خوبی قضاوت کردند. کلاسی که در نیم فصل برگزار شد آنهم در شرایط سخت بارانی و هوای بسیار سرد، داوران تست‌های خود را به خوبی پشت سر گذاشتند و شروع خوبی در نیم فصل دوم داشتند. ضمن اینکه تخلفاتی که در باز‌یها صورت گرفت را قطعا پیگیری می کنیم و اگر لازم باشد به کمیته انضباطی نیز شکایت می‌کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار