بر اساس اعلام ستاد انتخابات 95 نفر برای کاندیداتوری در انتخابات
مجلس نهم از حوزه انتخابیه اهواز ثبت نام نموده اند.
در این میان با توجه به تعداد چهره های شناخته شده و نمایندگان ادوار
مجلس و نمایندگان فعلی اهواز به نظر می رسد در این دوره شاهد انتخابی دشوار و
پیچیده در کلانشهر اهواز خواهیم بود، بطوریکه برخلاف دوره های قبل، پیش بینی اینکه
چه کسانی شانس اصلی انتخابات هستند کار سخت و دشواری است.
در کنار سه نماینده فعلی اهواز در
مجلس شورای اسلامی، چهره هایی همچون سید احمد موسوی و
حمید زنگنه )نمایندگان اهواز در مجلس هفتم) نیز وارد صحنه شده اند. تا همین جای
کار این 5 نفر را باید جزو کسانی دانست که بدلیل یک یا چند دوره حضور در مجلس از
کف رای و هواداران سنتی برخوردارند و به نظر می رسد نمایندگان فعلی اهواز بیشترین
ترس را از این دو رقیب خواهند داشت.
البته در انتخابات اهواز چند نام دیگر را هم نباید از نظر دور داشت.
محمد جعفر فلسفی که در انتخابات مجلس هشتم تا مرحله دوم
پیش رفت و با اختلاف کمی نتوانست مجلسی شود مثل دوره های قبل دوباره وارد صحنه
انتخابات شده و بدون شک در معادلات انتخاباتی فلسفی را نباید نادیده گرفت. او هم
از رای سنتی ثابتی برخوردار است و می تواند با فعالیت بیشتر در بین اقوام مختلف
خود را به بهارستان برساند.
همچنین روحانی اصلاح طلب انتخابات گذشته اهواز یعنی قربانعلی سعادت نیا هم چهره دیگری است که باید برای
او شانس پیروزی را قائل شد. سعادت نیا در میان جوانان و یکی از اقوام پرجمعیت
اهواز خوب فعالیت کرده و می تواند پدیده انتخابات مجلس نهم در اهواز باشد.
به این 7 نفر یک نام دیگر را هم باید اضافه کرد. هدایت ممبینی داور بین المللی فوتبال که ظاهرا می خواهد سوت و کارت زرد و قرمز را زمین بگذارد و به مجلس
شورای اسلامی برود.
بدلیل علاقمندی مردم به فوتبال و سابقه موفقیت چهره های ورزشی
در انتخابات گذشته، ممبینی نیز یکی از شانس های راهیابی به مجلس نهم به شمار می
رود.
آنچه مسلم است انتخابات مجلس شورای اسلامی مهمترین رویداد سیاسی کشور
در ماههای آینده است و بدون شک بسته به میزان مشارکت مردم ممکن است شانس هر کدام
از 95 نفری که در حوزه انتخابیه اهواز ثبت نام نموده اند کاهش یا افزایش یابد، اما
تحلیلگران مسایل استان و اهواز بر این عقیده اند که شانس این 8 نفر یعنی، جویجری، حسینی، زنگنه، موسوی، ممبینی، فلسفی، سودانی و سعادت نیا بیش تر از سایرین است.