تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمراني استاندار:
شهرهاي نفتخيز خوزستان وضعيت مناسبي ندارند
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به گله‌مندی مردم مناطق نفتی از وزارت نفت خواستار تشکیل کارگروهی در وزارت نفت جهت رفع مشکلات مناطق و شهرستان‌های نفتی شد
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به گله‌مندی مردم مناطق نفتی از وزارت نفت خواستار تشکیل کارگروهی در وزارت نفت جهت رفع مشکلات مناطق و شهرستان‌های نفتی شد.
 
احمد سیاحی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، دوشنبه 8 شهریورماه با حضور وزیر نفت در اهواز برگزار شد، با اشاره به صحبت های وزیر نفت در اولین روز کاری روي کارآمدن در دولت یازدهم مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات وزارت نفت در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در خوزستان و به ویژه شهرهای نفت‌خیز اظهار کرد: از نگاه مثبت وزارت نفت نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها تشکر می‌كنيم.
 
وی با بیان اینکه شهرهای نفت‌خیز خوزستان وضعیت مناسبی ندارند، افزود: در صورت صلاحدید، کارگروهی متشکل از مسئولین استانی و وزارت نفت در ارتباط با رفع مشکلات شهرها و مناطق نفت‌خیز این استان تشکیل شود.

سياحي تصريح كرد: شهرستان مسجدسلیمان با داشتن نخستین چاه نفت خاورمیانه از نداشتن یک سیستم فاضلاب شهری رنج می‌برد و در سایر شهرستان‌های نفتی نیز وضعیت همین‌گونه است.
 
وي عنوان کرد: قرار نیست تا نفت تمام مشکلات موجود در خوزستان را حل کند اما معتقدیم باید مشارکت جدی‌تر و قوی‌تري در خصوص شهرهای نفتی داشته باشیم.

سياحي گفت: در شهرستان آغاجاری که از شهرهای کاملاً نفتی است، مردم از نبود زیرساخت‌های حداقلی رنج می‌برند و در سایر شهرهای نفتی نيز شاهد همين وضعیت هستيم.
 
وی خواستار صدور دستور حل مسائل و مشکلات زیرساختی در شهرهای نفتی خوزستان از وزیر نفت شد و خاطرنشان کرد: مردم در شهرهای نفتی و سایر مناطقی که در آنها فعالیت‌های نفتی انجام می‌شود از وزارت نفت گله‌مند هستند، در حالیکه می‌توان فعاليت‌های نفتی را به صورتی انجام داد که حلاوت و شیرینی پروژه‌های نفتی نیز توسط مردم چشیده شود.
 
سياحي با بیان اینکه مقرر شده در حوزه غرب کارون از شادگان و دارخوین تا اهواز و آبادان و خرمشهر به طول 8 هزار کیلومتر فعالیت‌های نفتی بسیار جدی انجام شود، گفت: باید نوع نگاه ما به نحوه انجام این فعاليت ها فراتر از نگاهی باشد که به فعالیت‌های نفتی و تاثيرات اين فعاليتها بر تالاب هورالعظیم داشتیم. از وزیر نفت می‌خواهیم تالاب هورالعظیم به وضعیت سابق خود بازگردانده شود تا فعالیت‌های اقتصادی قبلی در اين تالاب مجدداً انجام شود.

وزارت نفت هم اندازه ظرفيت هاي نفتي به مردم خدمت كند  

همچنين سیدخلف موسوی، شهردار اهواز در این جلسه اظهار کرد: احساس می‌شود مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در شهرهای نفتی بسیار کمتر از گذشته شده است اما ادعا نمی‌کنیم تمام مشکلات خوزستان باید توسط وزارت نفت مرتفع شود.
 
وی افزود: از وزارت نفت انتظار و توقع داریم تا به اندازه ظرفیت‌های نفتی خوزستان به مردم خدمات ارائه دهد و مردم خوزستان با توجه به حضور مستمری که در عرصه‌های مختلف نظام دارند توقع رسیدگی جدی به این استان را دارند.
 
موسوی خطاب به وزیر نفت خواستار تدوین برنامه‌های جامع مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان شد و خاطرنشان کرد: این امر حداقل باید به منظور اجابت توقعات به حق مردم استان از وزارت نفت انجام شود.
 
وی با اشاره به وجود بیش از 210 حلقه چاه نفت در محدوده شهر اهواز عنوان کرد: با این وجود ما حتی یک پروانه و مجوز برای فعالیت‌های نفتی در شهر را صادر نکردیم زیرا به هیچ وجه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جهت اجرای عملیات‌های خود بر چاه‌های نفت حاضر به اخذ مجوز از شهرداری نیست و کار خود را انجام می‌دهد. در صورتی که اخذ این مجوز در قانون تعریف شده است.
 
شهردار اهواز خطاب به وزیر نفت گفت: خواهش می‌کنم تا برای خروج اهواز از منجلاب فاضلاب کمک کنید.
 
در اين نشست تقی‌زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نيز با اشاره به وضعیت مدارس استان اظهار کرد: برای جمع‌اوری تمام مدارس خشتی، گلی و کانتینری در استان به حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این زمینه از وزارت نفت انتظار کمک داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار