تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
40 تن فرآورده خام دامی غیرمجاز در دزفول معدوم شد
رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت:40 تن انواع فرآورده خام دامی غیرمجاز در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان معدوم شد.


محسن ورجاوند روز شنبه به ایرنا افزود:در بازرسی انجام شده از سوی بازرسان دامپزشکی دزفول حدود 40 تن انواع فرآورده خام دامی در پنج ماهه نخست امسال غیربهداشتی تشخیص داده شد و معدوم شد.
وی افزود:همچنین هفت واحد عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی،مرغ فروشی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجاز پلمب شدند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول به تمرکز زدایی واحدهای درمانی دامپزشکی در این شهرستان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت:جهت تمرکززدایی واحدهای درمانی دامپزشکی از ابتدای امسال تاکنون سه مجوز واحد درمانی در حاشیه شهر صادر شده است .
ورجاوند اظهار کرد:در مدت یکسال گذشته 260 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند ،200 هزار راس واکسن طاعون نشخوارکنندگان دریافت کردند و به 50 هزار راس دام نیز واکسن تب مالت تزریق شد.
وی همچنین به پیگیری برای اختصاص پنج هکتار زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت:قطعه زمینی به مساحت پنج هکتار برای احداث کشتارگاه صنعتی دزفول با همکاری فرمانداری دزفول اختصاص یافت.
ورجاوند اعتبار مورد نیاز برای احداث این کشتارگاه را 150 میلیارد ریال دانست و گفت:با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار برای احداث این کشتارگاه انتظار می رود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی احداث این کشتارگاه صنعتی در دزفول آغاز شود.
تعداد دام های شهرستان دزفول بین 380 تا 400 هزار راس می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار