تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داورزنی:
با توطئه‌گران والیبال برخورد قضایی می‌کنیم/هرچقدر می‌خواهند انتقاد کنند، ولی من باج نمی‌دهم
بررسی کنید، ببینید که مدعیان به بی حرمتی به پیشکسوتان، کی در تیم ملی بودند؟ کی مربیگری کرده اند؟ البته بین آنها آدم های خوب هم هست. با این حال نباید همه را به یک چوب زد. بین منتقدان حرمت پیشکسوتان واقعی برهمه ما واجب است. اما کسی که دسیسه و توطئه می چیند، خودش را قیم و پدر والیبال می داند. در حالی که مرحوم ورزنده پدر والیبال ایران است
محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بعد از قهرمانی تیمش در جام ملت‌ها و حضور در جام جهانی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.



 او که همه فکر و ذکرش صعود تیم ملی به المپیک 2012 لندن است، حالا باید با منتقدانش هم رو به رو شود. منتقدانی که انگار خوش ندارند او را روی صندلی ریاست فدراسیون ببینند، به همین خاطر همه کار می کنند، حتی حاشیه سازی تا داورزنی را کنار بزنند. با این حال رئیس فدراسیون ترجیح می دهد به جای صرف انرژی اش برای مقابله با حاشیه سازان، کاری کند که تیم ملی در آرامش کار کند. او البته از پیگیری حقوقی و قضایی موضوع هم غافل نیست: «فدراسیون با هرگونه تصمیمی که منافع ملی والیبال را تهدید کند و به روند آمادگی تیم ملی لطمه بزند مقابله می کند. من ماموریت دارم همه تلاشم را بکار ببرم تا والیبال در آرامش کار کند و به اهدافش برسد. از طرفی زمان هم نداریم که خودمان را درگیر این بازی‌ها کنیم، به جای آن باید انرژی و وقتمان را صرف آمادگی تیم ملی کنیم. به هرحال ما هم با جوسازان، توطئه گران و دسیسه سازان علیه والیبال برخورد حقوقی و قضایی می کنیم.»
به نظر او بعضی ها دوست دارند از هیچی بحران بسازند:«بعضی ها دوست دارند برای هیچی جنجال درست کنند. رئیس فدراسیون می تواند نقش آدم خوب را داشته باشداما با چی؟ من تا زمانی که در فدراسیون والیبال هستم به کسی باج نمی دهم. مگر اینکه با پیگیری‌هایشان مرا برکنار کنند. من طبق تکلیف عمل می کنم. خیلی علیه من جوسازی و توهین کرده اند،تهمت زده اند.آن هم به والیبالی که همه از آن حمایت می کنند و قدردانش هستند. اما بعضی ها می خواهند به زور به مردم تحمیل کنند که عملکرد والیبال خوب نبوده، چون آن فردی که می خواستند رئیس نیست. جنجال برای هیچی درست می کنند. در حالی که بحرانی وجود ندارد.»
داورزنی درباره منشا حاشیه سازی‌ها می گوید: «نفسیات افراد حاشیه ها را می سازد. آنها منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند. وقتی موفق‌ترین رشته تیمی را تخریب می کنند، باید دنبال چی باشند؟ می گویند والیبال خوب کار نکرده، در حالی که همه برخلاف آنها معتقدند بهترین عملکرد را داشته است. والیبال 85 با 90 خیلی فرق کرده است. البته حالا هم حاشیه والیبال زیاد نشده، بلکه به آن زیاد می پردازند. الان مساله خاصی پیش نیامده، آنهایی که یکسالی است دسیسه می کنند، حالا فریاد وامصیبتا به پیشکسوتان را در بوق و کرنا کرده اند.»
رئیس فدراسیون والیبال معتقد است احترام به پیشکسوتان بر ای همه واجب است: «بررسی کنید، ببینید که مدعیان به بی حرمتی به پیشکسوتان، کی در تیم ملی بودند؟ کی مربیگری کرده اند؟ البته بین آنها آدم های خوب هم هست. با این حال نباید همه را به یک چوب زد. بین منتقدان حرمت پیشکسوتان واقعی برهمه ما واجب است. اما کسی که دسیسه و توطئه می چیند، خودش را قیم و پدر والیبال می داند. در حالی که مرحوم ورزنده پدر والیبال ایران است.»
او رفتار یکی از کاندیداهای انتخاباتی ریاست فدراسیون را در هفته قبل لیگ برتر در خانه والیبال را حرکتی تبلیغاتی می داند: «قصه این مساله ،توهین به پیشکسوت نیست. بلکه سناریوی نوشته شده ای است برای درست کردن جنجال و تبلیغ برای خودشان است. در حالی که اگر پیشکسوتان در جایگاهی که وجود دارد بنشینند،کسی به انها توهین نمی کند.البته این افراد فرار به جلو کرده اند. خودشان نقض قانون کرده اند. به جای اینکه بگویند نباید قانون شکنی باشد. مگر وقتی راننده ای چراغ قرمز را رد می کند جریمه نمی شود؟ مگر نباید پلیس به او ذکر بدهد. البته که تذکر و برخورد باید محترمانه باشد. اما این افراد که خودشان کار غیر قانونی انجام دادند آن قدر صغری کبری چیدند تا همه فکر کنند جنایتی اتفاق افتاده. هیات تهران هم مسئول برگزاری لیگ در تهران است نه فدراسیون. نوری و همکارانش در هیات تهران هم وظیفه‌شان را انجام داده اند. چرا شلوغ می کنند که حرمت شکنی کرده اند؟ این خیلی بد است که خلاف واقع را می گویند.» داورزنی اما آب پاکی را روی دست منتقدانش می ریزد: «تا زمانی که من هستم به آن چیزی که عمل می کنم که منافع ملی والیبال است.چه کسی خوشش بیاید و چه بدش بیاید.نه باج می دهم و نه کوتاه می آیم. فدراسیون طبق برنامه و اهدافش کار می کند. همه هم و غمش آماده کرده تیم ملی، تیم نوجوانان، جوانان و ساحلی است. حجم کار بالاست و بعضی ها خوششان نمی آید. نمی توانند ببینند. درد این نیست که چرا آن هست، درد این است که چرا من نیستم. دعوا سر این نیست که چرا فلانی سرپرست تیم ملی است. می گویند چرا ما نیستیم. تا آنجایی که ما تشخیص می دهیم فدراسیون و افراد و اعضای اتاق فکر همه والیبالی اند. مردم قضاوت می کنند که چه کسی کار می کند و چه کسی شعار می دهد. این حرفها ظلم به والیبال است.»
:
:
:
آخرین اخبار