تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شفق: در فوتبالی که فرق دوغ و دوشاب معلوم نیست، دیگر نامزد نمی‌شوم
ناصر شفق در گفت و گو با  خبرگزاری فارس، در مورد جلسه مجمع عمومی روز گذشته فدراسیون فوتبال اظهار داشت: روزهای سرنوشت سازی را در فوتبال می‌گذاریم و به همین شاهد یک مجمع بسیار فعال و پر تلاش بودیم که موافق و مخالف در کمال آزادی، مبنی بر اندیشه‌های خود حرف‌هایشان را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اصلاح اساسنامه که مد نظر فدراسیون فوتبال بود رای آورد و تایید شد. 13 نفر از خبرگان ورزش کشور مسئولیت بررسی اصلاح اساسنامه را بر عهده داشتند و در نهایت با کمترین تنش اصلاح اساسنامه به تصویب رسید.

شفق در مورد اینکه گفته می‌شود تعداد آرا برای اصلاح اساسنامه کافی نبوده، گفت: از جمع 61 حاضر در مجمع 43 نفر که بیش از 2 برابر مخالفین بودند به تصویب اصلاح اساسنامه رای دادند بنابراین نباید در این مسئله خدشه‌ای وارد کرد. برخی تفسیر می‌کنند تعداد آرا کمتر از سه چهارم بوده ولی اجازه بدهید با بزرگواری از این مسئله بگذریم و مشکلات واقعی فوتبال را حل کنیم. 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به وضعیت موجود عنوان کرد: هزار و یک مشکل داریم و می‌خواهیم به جنگ رقبایی برویم که بهترین امکانات را دارند و تا بن دندان مسلح هستند. کاش آنقدر که به حاشیه‌ها می‌پرداختیم به متن هم توجه داشتیم تا در شکست‌ها به دنبال مقصر نگردیم. آیا در فوتبال ژاپن و کره جنوبی که مدام می‌گوییم برنامه ریزی‌ خوبی دارند چنین مشکلاتی دیده می‌شود و فدراسیون آنها با چنین مشکلاتی دست به گریبان است؟ 

مدیرعامل پیشین باشگاه ابومسلم افزود: فوتبال کشورهای عربی که به هر فدراسیون یک چاه نفت اختصاص داده شده و با پول گزاف هر آنچه را که می‌خواهند تهیه می‌کنند با فوتبال ما قابل مقایسه است؛ فوتبالی که برای تهیه دستمزد کی‌روش به گدایی می‌افتد تا پول این مربی تاثیر گذار را پرداخت کند، آیا این وضعیت قابل مقایسه است. 

شفق تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ما باید توانایی خودش را به عنوان یک نهاد غیر دولتی به دست آورد و تصمیم گیری فوتبال که برخواسته از آرای مجمع عمومی فوتبال است محترم شمرده شود. اگر 51 نفر موافق یک مسئله‌ای بودند و 49 نفر مخالف آن، قانونی که 51 نفر تصویب کردند برای همه لازم الاجرا است. 

شفق با اشاره به مشکلات مالی به فارس گفت: فوتبال ما شکل گرفته ولی قدرتش در دست دیگران است و بودجه‌اش را باید از مجموعه دیگر بگیرد. می‌گویند فوتبال باید درآمد زایی کند اما آیا اجازه درآمد زایی را به فوتبال می‌دهند؟ اگر حق پخش تلویزیونی فوتبال هزار تومان است 2 ریال بابت آن پرداخت می‌شود. چگونه این فوتبال می‌تواند روی پای خودش بایستد و قدرت اقتصادی داشته باشد؟

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بهتر است کج بنشینیم و درست نگاه کنیم و کلاه خود را قاضی کنیم. زیر ساخت‌های فوتبال ما چگونه است به غیر از ورزشگاه آزادی و یکی دو ورزشگاه دیگر آیا زمین مناسبی برای فوتبال داریم؟ چرا باید با این امکانات 4 سهمیه داشته باشیم؟ یک سهمیه هم از سر این فوتبال زیاد است.

وی اضافه کرد: باید بسیج ملی ایجاد و حق فوتبال به خود فوتبال داده شود. با برنامه ریزی درست و ثبات مدیریت می‌توانیم موفق شویم.

شفق با مقایسه فوتبال ایران و اروپا گفت: اگر در فوتبال اروپا با یک شعار نژاد پرستانه به شدت برخورد می‌شود در فوتبال ایران بازیکن بیشتر از تعداد پاس‌ها و ضربه‌هایی که به توپ می‌زند به داور اعتراض می‌کند. باید مسائل را ریشه‌ای درست و دور نمای فکری خود را بلند کنیم و نگاه ملی داشته باشیم تا بتوانیم با افتخار و عزت ملی تیمی قدرتمند بسازیم و بلندترین سجایای اخلاقی را در بازیکنان به نمایش بگذاریم. در کشوری مثل عربستان که مهد ظلم و ستم به ائمه اطهار و مهد دیکتاتوری است بازیکنان ظواهر اخلاق اسلامی را بیشتر رعایت می‌کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی با انتقاد دخالت‌ها در فوتبال گفت: آیا آنهایی که با دخالت‌هایشان باعث شدند تیم ملی ایران به جام جهانی نرود اکنون مسئولیت این دخالت‌ها را بر عهده می‌گیرند و می‌گویند دخالت‌های ما باعث شد ناکام شویم؟ باید اجازه بدهیم فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای پویا را تهیه و تدوین کند تا حالتی ایستایی نداشته باشد. 

شفق گفت: این حرف‌ها را به این دلیل می‌زنم که دیگر در هیچ انتخاباتی در فوتبال شرکت نمی‌کنم و نامزد هیئت رئیسه نخواهم شد. به هیچ عنوان نامزد انتخابات فوتبال نمی‌شوم. در فوتبالی که فرق دوغ و دوشاب معلوم نیست دلزدگی و دلمردگی ایجاد می‌شود. در فوتبالی که به افراد سازنده بی توجهی می‌کنند و آنها فراموش می‌شوند دل‌مردگی به وجود می‌‌آید.

وی در پایان گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: علیه کفاشیان و حتی دادکان هجمه‌های زیادی در زمان ریاست ایجاد شد و بالاتر از آن می‌گویم علیه پرویز دهداری چه تهمت‌هایی مطرح شد. وقتی او 14 بازیکن را کنار گذاشت چه حرف‌هایی علیه او زدند؟  چرا باید استخوان‌های فردی خدمتگذار را بشکنیم و چهره افراد خادم را تیر و تار و کدر نشان دهیم؟ اجازه بدهید هر کسی که در این ورزش و فوتبال یا در این کشور خشتی را گذاشت از او تقدیر و اخلاق نیکو و انسانی را در موردش اجرا کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار