تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کفاشیان:اگر مجمع به اساسنامه اصلاحی رای ندهد کاندیدای ریاست فدراسیون نمی شوم
اگر مجمع به اساسنامه اصلاحی رای نداد من هم کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نخواهم شد تا دوستانی که با اساسنامه قبلی موافقند کاندیدا شوند و با همان اساسنامه کار کنند.

http://u.goal.com/154500/154560hp2.jpg

موضوع اساسنامه و اصلاحات آن و صف بندی برخی از اعضای هیات رئیسه در مقابل علی کفاشیان گرفته اند و نمودش را را در ماجرای رای کمیته استیناف نشان داده مهمترین چالش این روزهای بحث های مدیریت فوتبال ایران است.پیش از برگزاری مجمع روز یکشنبه صف بندی ها مشخص شده و عزیزمحمدی وتاج در مقابل کفاشیان و نبی قرار گرفته اند.اساسنامه اصلاحی به عینه سازمان لیگ و عزیزمحمدی را حذف کرده و حالا یارغار عزیزمحمدی یعنی علیپور علیه فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف مصاحبه کرده تا همه چیز را نشان دهد.به نظر می رسد مجمع روز یکشنبه که فوق العاده است تاریخی ترین مجمع فدراسیون فوتبال باشد.از حرفهای کفاشیان هم این برداشت را می توان داشت که منافقانی را که به فیفا نامه نوشته اند شناسایی کرده اما نامی از آنها  نمی آورد.البته کفاشیان را به این راحتی ها نمی شود گیر آورد اما او گفت و گویی با شبکه تلویزیونی خبر انجام داده که حاوی نکات مهمی بود و بازخوردی در رسانه ها نداشت. البته فقط یک بار پخش شد و در زمان بازپخش ، دوباره نشان داده نشد.گفت و گوی کفاشیان با شبکه خبر را بخوانید تا چیزهای زیادی دستگیرتان شود:

آقای کفاشیان ، این روزها خبرهای زیادی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و اساسنامه فدراسیون و اصلاحات آن شنیده می شود.مثلا گفته می شود وزیر ورزش با تعوبق انتخابات مخالف است.آیا این مخالفت ها صحت دارد؟

نه اصلا اینطور نیست.ما در مجمع قبلی تصمیم بر اصلاح اساسنامه گرفتیم و اصلاح اساسنامه هم زمان خاص خودش را می برد.ما اصلاحات را انجام دادیم و آن را به مجمع ارائه خواهیم کرد.بر اساس زمانبندی که انجام شده مجمع می تواند تصمیم بگیرد که کی انتخابات انجام شود.

یعنی اینکه می توانند زمان مورد نظر شما یعنی سه ماه را کم کنند؟

بله ، می توانند یک ماه ، دو ماه و یا همان سه ماه بعد از مجمع را تعیین کنند.همه چیز را بر عهده مجمع گذاشته ایم.مجمع تصمیم گیرنده نهایی درباره اساسنامه و اصلاحاتش و همچنین زمان برگزاری انتخابات است.

وزیر ورزش گفتید موافق تعویق است؟ به هر جهت گفته می شود فشارهایی از مجلس و وزارت ورزش برای برگزاری به موقع انتخابات وجود دارد...

فشار که به آن صورت که می گویند نیست ما با مجلسی ها به صورت مستقیم ارتباط نداریم اما با وزارت ورزش که در تماس هستیم آنها می خواهند انتخابات عادلانه برگزار شود و فرصت برای حضور همه فراهم شود.آنها از لحاظ زمان برگزاری مشکلی با فدراسیون ندارند و ما تغییرات اساسنامه ای و همچنین ملزومات آن را به وزیر گفته ایم.هدف هم همین است که شرایط خوبی برای انتخابات فراهم شود و انتخابات خوبی برگزار شود.

گفته می شود شما در پی خریدن زمان هستید و به همین دلیل می خواهید انتخابات را عقب و به سال 91 بیاندازید...

نه هرگز اینطور نیست، همانطور که گفتم ما می خواهیم زمان برگزاری انتخابات طوری باشد که فرصت ثبت نام و تبلیغات برای کاندیداها فراهم شود و کسانی که واجد شرایط هستند در انتخابات شرکت کنند.بازهم می گویم مجمع زمان برگزاری انتخابات را مشخص می کند و هر چه مجمع تصویب کند فدراسیون فوتبال آن را اجرا خواهد کرد.

درباره اصلاحات اساسنامه هم مثل اینکه اختلاف نظرهایی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد.

بله ، وجود دارد و چیز تازه ای نیست.

بر سر ماجرای انتخاب نواب رئیس از سوی رئیس فدراسیون فوتبال است و اینجاست که برخی از نایب رئیس های شما با روند این انتخاب نواب رئیس مخالفت کنند و ادعا کنند که این روند انتصابی است

من هم تایید می کنم که در هیات رئیسه اعضایی هستند که با این روند مخالفند.البته باید بگویم که اصلاحاتی که در ما در اساسنامه توسط کمیته 13 نفره داده ایم به این ترتیب است که برای از یکدست بودن هیات رئیسه و پیش نیامدن برخی مشکلات گفته ایم که رئیس پس از انتخاب نوابش را برای رای آوردن و حضور در هیات رئیسه به مجمع معرفی کند.اگر مجمع رای داد وارد هیات رئیسه شوند و اگر ندادند هم رئیس اشخاص دیگری را معرفی کند.این کجایش انتصابی است؟تازه اگر این روش در مجمع رای بیاورد در هیات های استانی هم این مدل پیاده شود.یعنی اینکه رئیس هیات دیگر اعضای هیات را خودش انتخاب و به مجمع استانی معرفی کند.یکدست شدن به پیش رفتن کارها کمک می کند.

اگر اصلاحات اساسنامه رای نیاورد آن وقت شما کاندیدا می شوید؟

اگر اساسنامه اصلاحی رای نیاورد و مجمع رای نداد من کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نخواهم شد و دوستانی که با روش و اساسنامه قبلی موافقند کاندیدا می شوند و با همان اساسنامه کار می کنند

در گفت و گویی اعلام کرده بودید نایب رئیس کسی نخواهید شد و فقط برای ریاست خواهید آمد.

اگر اصلاحات اساسنامه رای بیاورد فقط برای ریاست خواهم آمد و نایب رئیس کسی نمی شوم..

درباره کسانی که از داخل به فیفا نامه نوشته اند تا فوتبال ایران تعلیق شود و  ازسوی شما به منافق معرفی شده اند به سرنخ هایی رسیده اید؟

در این باره فعلا هیچ صحبتی نمی کنم اما رسانه ها هم باید در شناسایی کسانی که می خواستند به فوتبال ایران خیانت کنند کمک کنند.همه می دانیم که در فوتبال چیزی پنهان نمی ماند و این افراد هم به زودی دستشان رو می شود.
:
:
:
آخرین اخبار