تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولیایی: با عقب انداختن انتخابات فدراسیون فوتبال می‌خواهند زمان بخرند
کاظم اولیایی در گفت‌وگو  خبرگزاری فارس در مورد بیانیه اخیر اتحادیه باشگاه ها مبنی بر مخالفت با تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: پنجشنبه هفته گذشته در جلسه ای که کفاشیان، نبی و نواب فدراسیون حضور داشتند درباره تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال سه ساعت بحث کردیم و همه این موارد را به آنها گفتیم. بعد از این جلسه بیانیه نوشتیم و همچنین کمیته صیانت از حقوق اساسنامه فوتبال را تشکیل دادیم که من، حاجی‌خانی، براتی، مانوسی فر و فقیه عضو این کمیته شدیم.

وی افزود: فدراسیون فوتبال تصمیم دارد انتخابات را عقب بیندازد و این با اساسنامه فوتبال مغایرت دارد. اساسنامه ای که اکنون فدراسیون در حال اصلاح آن است شاید تا سه سال دیگر اصلاح نشود و بعد از آن هم باید فیفا آن را تایید کند. نمی شود زمان را از دست بدهیم. دوره ریاست هر فرد چهار سال است و کسی نمی تواند این دوره را با تصمیم شخصی افزایش دهد.

اولیایی در ارتباط با اینکه کفاشیان عنوان کرده طبق آیین نامه از سه ماه قبل باید کاندیداها ثبت نام می کردند و چون این اتفاق رخ نداده انتخابات باید به تعویق بیفتد، گفت: زمان برگزاری انتخابات را می دانستیم و می شد از همان سه ماه قبل برای ثبت نام نامزدها اقدام کنیم. سوال این است که چرا این اتفاق رخ نداده است؟ مسئله بعدی اینکه این موضوع را آیین نامه اجرایی در نظر گرفته اما این آیین نامه نمی تواند بازدارنده تصمیمات اساسنامه فدراسیون فوتبال باشد که هم فیفا آن را تایید کرده هم دولت. قوانین اساسنامه لازم الاجراست.

عضو هیئت موسس اتحادیه فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا امضای عزیز محمدی به عنوان رئیس اتحادیه در این بیانیه نیست، گفت: او مسئول شورای مرکزی اتحادیه است و انجام کارهای اتحادیه برعهده دبیر است.

اولیایی در خصوص اینکه تصمیم بعدی اتحادیه چیست، به فارس گفت: منتظر واکنش فدراسیون فوتبال هستیم و اینکه روند خود را تغییر دهند. عده ای که اکنون زمینه را برای حضور خود در فدراسیون فوتبال مهیا نمی بینند می خواهند برای خود زمان بخرند. فوتبال وسیله ای شده برای جامانده های سیاسی تا بستر را برای حضور خود در فوتبال فراهم کنند. درحالی که در ورزش و فوتبال افراد توانمندی هستند که بتوانند از عهده امور برآیند.

مدیرعامل اسبق استقلال در این رابطه که عده ای از اهالی فوتبال هم به دنبال این هستند تا جو را به نفع خود تغییر دهند و به همین دلیل مخالف تعویق انتخابات هستند، اظهار داشت: آنهایی که فوتبالی هستند شناخته شده اند و نیازی به این کارها ندارند. این افراد اگر می خواستند چنین کنند در این چهار سال انجام می دادند.

اولیایی در خصوص اینکه چه کسانی برای حضور در فدراسیون فوتبال اظهار تمایل کرده اند، به فارس گفت: تاکنون سعیدلو تمایل خود را اعلام کرده و تا حدودی هم علی آبادی. او می خواهد بداند در جامعه مقبولیت حضور در فوتبال را دارد یا نه.

مدیرعامل پیشین پاس همدان خاطر نشان کرد: نمی خواهیم اساسنامه ای که ظرف چندی سال گردآوری شده و تاکید بر مردمی بودن آن هست بدون در نظر گرفتن این مسائل پیش رود. نباید اجازه داد کسانی که پشت پرده هستند به انتخابات خدشه وارد کنند.
:
:
:
آخرین اخبار