تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده ایذه- اصفهان فاقد استانداردهای لازم است/ تردد اتوبوس های مسافربری را متوقف کنید!
خوزنیوز/ عمادالدین عباسپور: حادثه تاسف بار واژگونی اتوبوس تهران به ایذه، نه اولین و نه آخرین حادثه در جاده ایذه به اصفهان خواهد بود. حجم بالای تردد، عرض کم، ایمنی در حد پایین، فقدان استانداردهای لازم در این جاده آنقدر مشهود است که جای این پرسش را ایجاد می کند که براستی چه اصراری وجود دارد تا این جاده به جانشنی برای بزرگ راه اصلی اهواز- تهران تبدیل گردد؟

جاده ایذه- اصفهان فاقد استانداردهای لازم است/ تردد اتوبوس های مسافربری را متوقف کنید!

درحالی که هزینه های زیادی برای بزرگراه تهران- اهواز شده تا میزان حوادث کاهش یابد، آیا فقط کوتاهی مسیر اصفهان - خوزستان آنهم در حد یک یا دو ساعت باعث می شود تا یک جاده فاقد شرایط لازم برای ترانزیت مسافر، تبدیل به یک محور اصلی مواصلاتی شود؟ جاده ای که در بسیاری از قطعات آن، فاقد شانه و حتی خطوط هشدار دهنده انحراف به چپ و راست می باشد، در خطرناک ترین قسمت های آن بدون گارد ریل و در پیچ های فاقد دید، حتی از آیینه های کنار جاده محروم است، جاده ای که هر کیلومتر آن پر از دست انداز، شکاف و چاله های عجیب و غریب است، چرا باید تبدیل به یک محور مهم ترانزیت مسافر و کالا شود؟ 

متاسفانه هر وقت که حادثه ای چنین تلخ رخ می دهد، علل اصلی تصادفات در علل ظاهری آنها گم شده و کمتر هشداری درباره اینکه چنین جاده ای می تواند به مراتب حوادث تلخ تری را ایجاد کند، داده می شود. اما باید دانست این جاده آبستن حوادث بزرگی دیگری خواهد بود اگر همین امروز برای آن چاره نشود. 

ای کاش رییس سازمان راه و ترابری استان یا یک مقام مسئول دیگر در این استان، یک بار خطر مسافرت با یک وسیله نقلیه عمومی در این جاده را به جان می خرید و شبی تا صبح، در هول و هراس یک اتوبوسی که با سرعت در سایه های هم آلود و شبانه این مسیر فرو می رود را تجربه می کرد و این تصور را می داشت که هر مسافری که چنین در حادثه می رود، می تواند عزیزی از خانواده او باشد.

اقدام عاجل مسئولین استان این است که به فوریت، انتقال مسافر از طریق تعاونی های مسافربری را از این جاده متوقف کرده و تا ایجاد شرایط استاندارد سفر، مسیر اصلی و استاندارد بزرگراه تهران-اهواز را برای جابجایی مسافران مسیراصفهان به خوزستان تعیین کنند. بدون تردید مسیر کنونی اصفهان- ایذه، کوتاه تر است اما این دقایق صرفه جویی شده، ارزش عمر از دست رفته جانباختگان این جاده را ندارد!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
یکی از مرگبار ترین جاده های خوزستان است... متاسفانه مردم استان ما به خاطر نزدیک بودن این راه به استان اصفهان و ندادن عوراض آزاد راه اندیمشک پل زال .. به این راه میروند و خود و خانواده خود را به دام تصادفات می اندارند .. این جاده به خاطر نزدیک بودن به اصفهان که حدودا 2 الی 3 ساعت نسبت به جاده خرم آباد است از این راه میروند و خود را گرفتار میکنند.. به نظر من این راه باید دو طرفه و به صورت آزاد راه شود ...
رضا از رامهرمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
دوست عزیز بهتر نیست بجای عوض کردن جاده که خیلی از شهرها مثل ایذه باغملک در بن بست قرار میگیرند این جاده اقتصادی اتوبان کرد من هر هفته میرم و میام تنها نقطه خطرناک که سهم زیادی در تصادفات را دارد همین محور دهدز تا اهواز که تو استان خود ماست چرا این همه تریلر وجود دارد جاده شده جاده اقتصادی نه انسانی
بهزادشيخي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
4
احسنت برادر
حسن
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
علت اصلی این چنین تصادفات بی دقتی راننده هاست، بارها با این اتوبوس ها این جاده رو رفتم و اومدم، اکثر راننده ها بی دقت و بیشتر دنبال مسائل حاشیه ای هستند، سرعت غیر مجاز، توجه بیش از اندازه به برخی مسافران و خستگی زیاد
محمد علی هدایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
4
بله متاسفانه به حقیقتی اشاره کردید ولی افسوس وصد افسوس که گوش شنوایی مسولین ندارند وجاده ای که در زمان جنگ بلحاظ اضطرار شرایط بحرانی ایجاد شده بود تبدیل به یک جاده ترانزیت شده وجان مردم اهمیتی ندارد وای کاش حد اقل جلوی رفت وآمد اتوبوسها از این جاده غیر استاندارد گرفته میشد بخصوص در محود خوزستان
behnam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
3
خدا عاقبت همه ما رو بخیر کنه با این مسوولین و تصمیماتشون...
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
2
جالب اینجاست که بسیاری از مسافران درخواست دارن که اتوبوس های مسافربری از این جاده تردد کنند و در صورت وجود اتوبوسی که از بزرگراه اصلی تهران اهواز قصد تردد دارند به دلیل ساعاتی زودتر رسیدن از سفر با آن امتناع میکنند ممنوع کردن تردد اتوبوسهای بین استانی از جاده مذکور عاقلانه ترین کار بنظر میرسد.
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
سلام. ممنون از توجه شما به وضعیت اسفناک جاده اهواز-ایذه-شهرکرد.
شاید به جرات بتوان این مسیر را یک از پر ترافیک ترین جاده های کشور دانست. از طرفی با توجه به مشکلات فراوان این جاده و کارهای بسیاری که باید انجام میشد ولی صورت نگرفته اند، در حال حاضر یکی از خطرناک ترین جاده های کشور است و به تعبیری می توان آن را جاده مرگ نامید.
با توجه به اهمیت فوق العاده این مسیر و همچنین با توجه به عدم اجرایی شدن خط آهن اهواز- ایذه- اصفهان، به نظر می رسد باید عزمی جدی برای افزایش کیفیت این مسیر بوجود آید و یکبار برای همیشه مسیر ارتباطی جنوب غرب به مرکز کشور ایمن و دارای استانداردهای حداقلی گردد.
به امید آن روز
حسن
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
مقصر اصلی راننده های سر به هوای اتوبوسا هستند، ولله جاده عامل اصلی نیست، مرد بیچاره به راننده ها اعتماد می کنند، بیشتر اونها صلاحیت اخلاقی و حرفه ای برای اتوبوس رانی رو ندارند، خوز نیوز لطفا بازم نظرمارو حذف نکن
علی رضا مختاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
با سلام واقعا" نمی دانم چی بگویم در ساعت 1 بامداد در این جاده راه بندان است . کامیون ها با سرحت بسیار پایین در جلو مانند قطار و اتوبوس وسواری به دنبال فرصت برای سبقت و مسافران در خوابند من که سوار می شوم اشهد را می گوین . مسئولین محترم این جاده مالرو است دو مرکز مهم کشور که می توان با 4 ساعت وهزینه سوخت واتلاف زمان کمتر و مرگ ومیر ... جلویش را گرفت . اقای استاندار عزیز که انسان شریفی هستید یک روز با مسئولین اداره کل رام وبا اتوبوس از این مسیر عبور فرمائید مطمئن هستم که تصمیم جدیدی می گیرید . با آرزوی توفیق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
نه چشم بینا ,ونه گوش شنوا وجود دارد تاکی باید نخبگان این دیار با ندانم کاری وبی تدبیری به کام مرگ فرستاد
:
:
:
آخرین اخبار