تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب مردم شادگان در مجلس دهم:
انتقال آب از سرچشمه‌های زهره به بوشهر کشاورزی خوزستان را نابود می‌کند
انتقال آب از سرچشمه‌های رودخانه زهره و مارون به بوشهر کشاورزی خوزستان را نابود می‌کند / وضعیت کشاورزی خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی و جنوب غرب استان، به دلیل کمبود شدید آب در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است
منتخب مردم شادگان در مجلس دهم گفت: انتقال آب از سرچشمه‌های رودخانه زهره و مارون به بوشهر کشاورزی خوزستان را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز اظهار کرد: وضعیت کشاورزی خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی و جنوب غرب استان، به دلیل کمبود شدید آب در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وی افزود: اکثر کشاورزان در سال‌های اخیر بخشی از مزارع خود را زیر کشت بردند و این موضوع اقتصاد خانواده‌های روستایی را به مشکل جدی مواجه کرده است.

منتخب مردم شادگان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بعد از خبرهای ضدونقیض در خصوص انتقال آب از سرچشمه‌های کارون به اصفهان و استان‌های دیگر جدیدا خبرها از انتقال آب رودخانه‌های جراحی، زهره و مارون به استان بوشهر حکایت دارد که بسیار نگران کننده است.

ناصری‌نژاد با انتقاد از بی‌تفاوتی مسئولان ذیربط استان در این خصوص گفت: سکوت مسئولان در قبال اجرای اینگونه طرح‌ها بسیار سئوال برانگیز است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر اکثر شهرها همچون رامشیر، شادگان، ماهشهر، هندیجان و امیدیه به دلیل کمبود آب با خطر نابودی بخش کشاورزی مواجه هستند و باید هر چه زودتر برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: اکثر مردم این مناطق به دلیل پیشینه فعالیت در عرصه کشاورزی زندگی آنها با این بخش گره خورده و تمام امرار معاش آنها از این راه است.

منتخب مردم شادگان در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا در مجلس دهم به شکل ویژه‌ای به موضوع انتقال آب واکنش نشان خواهیم داد و پیگیری مجدانه‌ای خواهیم داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار