تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
5 دلیل برای پیروزی و شکست استقلال
مهم ترین ویژگی استقلال در این فصل، پرستاره بودن آن است. آبی ها چهار پنج بازیکن اصلی و تاثیرگذار تیم ملی را در این فصل با خود همراه دارند.

http://u.goal.com/146100/146144hp2.jpg
دربی 73 چهره یکی از تیم های مرحله نیمه نهایی جام حذفی را مشخص می کند. جامی که این روزها و بعد از کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اهمیت مضاعفی پیدا کرده چرا که قهرمان آن بدون نیاز به حضور در مرحله پلی آف، در لیگ سال آینده آسیا حضور می یابد. در ادامه این مطلب، 5 عاملی که می تواند برد در این بازی را تضمین کند، مرور خواهیم کرد.

 1- برتری نفر به نفر
مهم ترین ویژگی استقلال در این فصل، پرستاره بودن آن است. آبی ها چهار پنج بازیکن اصلی و تاثیرگذار تیم ملی را در این فصل با خود همراه دارند و حتی روی نیمکت هم نفراتی قابل اعتنا را در هر بازی، پشتوانه خود می بینند. در بازی های اخیر هم، هر وقت کار استقلال گره خورده، همین مهره های تاثیرگذار بوده اند که به نوبت به کمک تیم شان آمده اند. در ارزیابی نفر به نفر، استقلال در مقایسه با پرسپولیس، تیم به مراتب پرمهره تری است و همین عامل می تواند، ضامن صعود آبی ها به نیمه نهایی جام حذفی شود.

2- روحیه بهتر نسبت به رقیب
استقلال در یک سال و نیم گذشته، سه بار پرسپولیس را برده و بازیکنانش با روحیه بهتری نسبت به رقیب، پای به میدان می گذارند. آن ها در دربی 71 بعد از سال ها توانستند برد با اختلاف بیش از یک گل را جشن بگیرند و اگر فاکتور «شرایط روحی روانی» را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در مسابقات درنظر بگیریم، استقلال از این نظر وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس دارد.

3- فرهاد مجیدی
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این مهاجم 35 ساله استقلال بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایران است. فرهاد که سابقه گلزنی خوبی در دربی های گذشته دارد، اگرچه نسبت به ابتدای فصل کمتر گل می زند اما در نقشی جدید، در هفته های اخیر بیشترین پاس گل ها را در لیگ داده است. خط دفاعی پراشتباه پرسپولیس که با محرومیت نصرتی و شیث، ضربه پذیر هم تر شده، با کوچکترین اشتباهی فرهاد مجیدی را به چهره برتر این میدان تبدیل می کند.

4- خط میانی تاثیرگذار
در مرکز زمین، جایی که سرنوشت یک بازی تعیین می شود، استقلال در هفته های گذشته به ترکیبی رسیده که مثبت و موثر عمل می کند؛ کیانوش رحمتی، آندو تیموریان و مجتبی جباری. رحمتی که فصل پیش انتقادهای زیادی از سبک بازی و خطاهای بی دلیل او می شد، در هفته های گذشته باروحیه تر و سنجیده تر به توپ ضربه می زند. آندو بدون تردید یکی از 5 بازیکن برتر ایران در این فصل بوده و مجتبی جباری هم که انگار مصدومیت متوالی را فراموش کرده با نمایشی کم نقص توانسته جایگاه ثابتی در تیم کی روش داشته باشد. این مثلث که در دربی 71 هم بسیار موفق بود، می تواند در این بازی هم عصای دست مظلومی باشد.

5- سکوهای حامی
در مقایسه با سکوهای تیم رقیب که به محض هر اتفاقی شعار «علی دایی» سر می دهند، استقلال روی سکوی تماشاگران، صاحب آرامش بیشتری است و تماشاگران، حمایت بهتری از تیم شان می کنند. در فوتبالی که التهاب روی سکوها کاملاً روی کیفیت فنی یک تیم اثرگذار است، این فاکتور می تواند استقلال را در وضعیت بهتری نسبت به حریف قرار دهد.

...و پنج علتی که می تواند باعث شکست استقلال بشود

جناب سرمربی ، بی پولی طولانی مدت آبی ها ،غیبت اختمالی جباری ،کیانوش رحمتی و مدافعان پراشتباه

برچسب ها: استقلال ، داربی
:
:
:
آخرین اخبار