تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیکاری در خوزستان 9.3 درصد است
معاون وزیر کار و امور اجتماعی، بیکاری در خوزستان را 9.3 درصد اعلام کرد و گفت: تابستان سال 89 این رقم 16.5 درصد بود.

به گزارش مهر، محمدحسن فروزان مهر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کار و امور اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی وزارتخانه جدید کار، تعاون و امور اجتماعی ایجاد اشتغال، عدالت اجتماعی و رفاه اجتماعی در کشور است و بر همین اساس برنامه ریزی های ما طراحی می شود.

وی افزود: کوچک کردن و چابک سازی دولت یکی از نیازهای کشور به شمار می رود بر همین اساس وزارت خانه جدید با ادغام سه وزارتخانه شکل گرفت و انتظار می رود با این کار بخشی از کارهای کشور برای اجرای بهتر اهداف و فعالیتها، متمرکز شود.

فروزان مهر با اشاره به اینکه استان خوزستان در بخش اشتغال یکی از استانهای پیشرو در کشور به شمار می رود، تاکید کرد: از اول امسال تاکنون 36 جلسه شورای اشتغال استان تشکیل شده و در شهرستانهای مختلف نیز جلساتی برای رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان صورت گرفته است.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی عنوان کرد: تابستان سال 1389نرخ بیکاری در استان 16.5 درصد بود که با تمهیدات صورت گرفته این رقم به 9.3 درصد کاهش یافته است.

فرزوان مهر تصریح کرد: یکی از بخشهای مهم وزارتخانه جدید کار، بخش تعاون است و باید به جایی برسیم که سهم تعاون در اقتصاد کشور به 25 درصد که در قانون مورد تاکید قرار گرفته برسد ضمن اینکه یکی از جدی ترین راه های کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور توسعه بخش تعاون است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اداغام وزارتخانه ها و تشکیل کار و امور اجتماعی، ادارات کل استانها نیز در این بخش ادغام شده اند، گفت: هر اداره کل کار و امور اجتماعی در استان، 11 مجموعه را تحت نظارت دارد به همین دلیل سعی کرده ایم مدیرانی توانمند را در استانها به کار بگیریم تا بتوانند از پس این وظیفه سنگین برآیند.

فرزوان مهر عنوان کرد: کار در استان خوزستان بسیار سخت است و اغلب مدیران فعلی کشور مدتی را در خوزستان مدیریت کرده اند به همین دلیل انتظار داریم برای پیشبرد اهداف این اداره کل در استان خوزستان، استاندار و نمایندگان خوزستان در مجلس تعامل مناسبی با اداره کل کار و امور اجتماعی داشته باشند.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار کرد: مدیرکل سابق اداره کل کار و امور اجتماعی یکی از افراد توانمند این وزارتخانه بود که همواره به خوبی وظایف خود را انجام می داد ولی وی به سن بازنشستگی رسیده است.

در این مراسم سید خلف موسوی مدیرکل صنایع خوزستان به عنوان مدیرکل جدید کار و امور اجتماعی منصوب و جانشین سید منوچهر سید جلالی در این مسئولیت شد.
:
:
:
آخرین اخبار