تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داورزنی: جام جهانی تجربه خوبی برای بی‌تجربه‌ترین تیم بود
سرپرست فدراسیون والیبال گفت: رقابت های جام جهانی والیباال تجربه بسیار خوبی برای تیم ایران محسوب می شد.

محمدرضا داورزنی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت های جام جهانی ژاپن که با کسب عنوان نهمی ایران همراه بود اظهار داشت: مسابقات شرایط خاصی داشت و مراحل آن متفاوت بود. 3 بازی پایانی ایران برابر 3 قدرت اول دنیا یعنی برزیل، روسیه و ایتالیا برگزار شد.
وی ادامه داد: شکست تیم ایران برابر چین عاملی شده بود تا بازیکنان اعتماد به نفس خود را از دست دهند. از عملکرد کلی تیم راضی هستم، چرا که به بیشتر اهدافمان دست پیدا کردیم.
داورزنی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس پیش بینی نمی کرد که ایران بتواند از سد تیم هایی همچون لهستان و آرژانتین عبور کند. برخی ها در پیروزی ایران برابر ژاپن هم تردید داشتند و ما توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم و قهرمان آسیا را در خانه اش مغلوب کنیم.

سرپرست فدراسیون والیبال عنوان کرد: با توجه به شرایط شاهد بودیم که فدراسیون جهانی هم از عملکرد تیم ایران تقدیر کرد. بازیکنان در این دوره از مسابقات نوساناتی داشتند که باید از آن تجریه بگیرند و حرکت سینوسی خود را کم کنند.
وی افزود: تیم های بزرگی را شکست دادیم و شگفتی ساز شدیم، اما نباید همه چیز را تمام شده فرض کنیم و با تلاش مضاعف باید روند کم فراز و نشیبی را در پی بگیریم.

داورزنی با اشاره به بازی تیم ایران برابر چین و شکست مقابل این تیم عنوان کرد: تیمی که ژاپن را در خانه شکست می دهد و از سد تیم های بزرگی همچون لهستان و آرژانتین عبور می کند نباید برابر چین بازنده باشد. این مسابقات تجربه خیلی خوبی برای بی تجریه ترین تیم مسابقات بود و باید با آنالیز دقیق تر مشکلات را رفع کنیم.
سرپرست فدراسیون والیبال افزود: پیش از مسابقه با چین بازیکنان فکر می کردند که پیروز هستند، اما زمانی که با غرور وارد میدان شدند با بازی خوب چینی ها روبرو شدند و در ادامه با ترس از شکست نتیجه را واگذار کردند.
وی گفت: اگر برابر چین پیروز می شدیم ممکن بود در خرداد ماه و در مسابقات انتخابی المپیک در باد این پیروزی بمانیم. خوشحالم که این شکست در جام جهانی رقم خورد تا بازیکنان برای رقابت های انتخابی المپیک دیگر دچار این اشتباهات بچه گانه نشوند.

داورزنی با بیان اینکه از ابتدا نباید به آخر مسابقات فکر کرد و باید با برنامه و پله پله پیش رفت اظهار داشت: چین بازی متفاوتی از خود به نمایش نگذاشت، بلکه این تیم ایران بود که بد بازی کرد و باخت.
:
:
:
آخرین اخبار