تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس خانه صنعت،معدن وتجارت ایران:
تولیدکنندگان بعد از جنگ اقتصادی فراموش نشوند
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: بعد از جنگ اقتصادی در کشور صنعتگران و تولید کنندگان نباید فراموش شوند
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: بعد از جنگ اقتصادی در کشور صنعتگران و تولید کنندگان نباید فراموش شوند.

عبدالوهاب سهل آبادی پنجشنبه در دومین روز اجلاس سران خانه های صنعت، معدن وتجارت کشور در محل سراسری اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در جنگ اقتصادی که سال هاست در کشور به وجود آمده بیشترین فشار به مردم و تولید کنندگان وارد شده است.

وی گفت: خوشبختانه با رفع موانع بین المللی فضا برای ارتباط خارجی در کشور فراهم شده است که دولت باید این مهم را در نظر داشته باشد که تنها به سرمایه گذاران و تاجران خارجی توجه و اهمیت ندهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به عملکرد تامین اجتماعی در حمایت از واحدهای صنعتی اضافه کرد: تامین اجتماعی ثروت خوبی در دست دارد واین قابل قبول نیست که تامین اجتماعی درحمایت از تولید کنندگان و صنعتگران مشکل داشته باشد.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس باید سود حاصل از هدفمندی یارانه ها به تولیدکنندگان پرداخت شود اما متاسفانه تا کنون مبلغی از این بخش به تولید پرداخت نشده است.

سهل آبادی بیان کرد: 90 درصد معادن کشور با فرسوده ترین وسایل و ماشین آلات در حال فعالیت هستند و این کمبودها امکان توسعه تولید و رقابت را بسیار کاهش می دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: سال آینده بیشترین بودجه کشور از محل دریافت مالیات تامین می شود و بیشترین مالیات از تولید کنندگان گرفته خواهد شد که برای جامعه تولید کننده این مقوله بسیار خطر ناک است.

وی با اشاره به اینکه با خرید و فروش درون استانی مخالف هستم اظهار کرد: نباید تبادل کالا به صورت بومی و درون استانی باشد بلکه باید بیشتر بر صادرات تولیدات داخلی تمرکز نماییم.

نشست اول این اجلاس روز گذشته در هتل پارس اهواز با حضور تعدادی از صنعتگران کشور تشکیل شد و اجلاس امروز به کار خود پایان داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار