تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از سه ماه تعلل در انتخاب متولی صنعت و تجارت خوزستان؛
وزارتخانه در انتظار تفاهم استاندار و نمایندگان است
با انتخاب غضنفري به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت در 12 مردادماه امسال، رسما 2 وزارت‌خانه بازرگاني و صنعت و معدن ادغام شد.

به گزارش ايسنا، غضنفری پيش از اين گفته بود 40 درصد سهم اقتصاد كشور بر دوش وزارت‌خانه جديد است و مهم‌ترین برنامه خود را پررنگ شدن حضور بخش‌خصوصی در اقتصاد كشور از طریق اجرای کامل اصل ۴۴ عنوان كرده بود.

به دنبال اين ادغام، سازمان‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن نيز در كشور ادغام و به‌عنوان نمونه در استان فارس کمیته‌اي براي ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت تشكيل شد.
 
در حالي كه در بيشتر استان‌هاي كشور متولي اين سازمان انتخاب شده است، اما پس از گذشت بيش از سه ماه و نيم از ادغام 2 وزارت‌خانه در خوزستان با توجه به اذعان همه مسئولان به ظرفيت‌هاي بسيار استان در تجارت و وجود صنايع بزرگ و كوچك، هنوز فردي شايسته براي رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب نشده و هنوز هر 2 سازمان با رياست جدا از هم به كار خود ادامه مي‌دهند و كش‌مكش‌ها بين رييس سازمان بازرگاني و سازمان صنايع و معادن براي رياست سازمان جديد ادامه دارد و تاكنون نتيجه‌اي به‌دنبال نداشته است.
 
اين موضوع چندين بار از سوي خبرنگار ايسناي خوزستان با استاندار خوزستان در ميان گذاشته شده اما حجازي، وزارت‌خانه را مسئول انتخاب رييس اين سازمان مي‌داند. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد از سوي نمايندگان استان نيز اقدام موثري براي اعمال فشار بر وزارت صنعت، معدن و تجارت براي انتخاب رييس سازمان جديد و حذف موازي‌كاري‌ها بين 2 سازمان قبلي نشده است. البته نمايندگان از رايزني با وزارت‌خانه براي انتخاب متولي اين سازمان خبر داده‌اند.

تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در انتخاب فردي شايسته و ادامه اين روند قطعا به صنعت و تجارت خوزستان به عنوان استاني با قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي بالا در تجارت و صنعت، ضربه مي‌زند و اين موضوع لزوم انتخاب هرچه زودتر فردي شايسته براي اين سمت را بيش از پيش نشان مي‌دهد و می‌طلبد با ايجاد تفاهم بين استاندار و نمايندگان، هرچه زودتر متولي اين سازمان معرفي و وضيت صنعت و تجارت استان ساماندهي شود.
برچسب ها: غضنفری ، وزیر صنعت
:
:
:
آخرین اخبار