مدیرعامل ایران خودرو از برنامه این شركت برای طراحی دو نوع پلتفرم جدید تا سال 93 خبرداد .
به گزارش پولنیوز، جواد نجم الدین با اشاره به افتتاح خطوط تولید باك های پلیمری یورو 4 و نوارهای آب بندی خودرو با مواد ترمو پلاستیك اظهار داشت : این پلتفرم ها در دو كلاس B شامل خودروهای كوچك تر و با تولید پنج نوع محصول و كلاس D برای خودروهای بزرگتر با تولید هفت محصول طراحی می شود و هر دو این پلتفرم از سال 93 به بعد ارایه می شود .
وی دراین مراسم كه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، عنوان داشت: ایران خودرو قدرت طراحی بدنه ، قالب های سنگین و ساخت بدنه خودرو را دارد و دراین باره به خود كفایی رسیده است .
نجم الدین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این جمله كه گروه ایران خودرو با طراحی و ساخت شش سایت داخلی و خارجی نشان داده كه توانایی بالایی را دارد، درعین حال گفت كه حلقه های مفقوده ای درراه رشد این شركت وجود دارد .
مدیرعامل ایران خودرو از كیفیت ، قیمت و صادرات به عنوان سه اصل مهم در تولیدات ایران خودرو نام برد وگفت : لازم است دراین خصوص منسجم تر از گذشته حركت كنیم .
وی ادامه داد : در زمان حاضر 167 شركت قطعه سازی طرف قرارداد تحت لیسانس هستند با 39 شركت از طریق همكاری مشترك ، 42 شركت همكاری های فنی ، 15 شركت انتقال تكنولوژی و فناوری فنی و یك شركت قرارداد همكاری انحصاری ، همكاری داریم .
نجم الدین در باره همكاری های خارجی قطعه سازان نیز توضیح داد :شبكه تامین قطعات خودرو سابكو همكاری های خود را به ترتیب با 89 شركت فرانسوی ،69 شركت آلمانی ، 32 شركت كره جنوبی ، 11 شركت ایتالیایی ، 10 شركت تایوانی وچند كشور دیگر داشته و فقط با چهار شركت چینی همكاری می كند.
مدیرعامل ایران خودرو همچنین گفت كه روزانه شش میلیون قطعه وارد ایران خودرو می شود .
به گفته وی ، با توجه به اینكه مزیت رقابتی برای تولید قطعه در ایران بالا است باید برنامه ریزی لازم برای ایجاد حلقه های طراحی ( قطعه سازی همزمان با تولید خودرو ) و اتكا به خودرو سازی انجام شود .
نجم الدین با تاكید براین موضوع كه صادرات یك الزام است نه اختیار، تصریح كرد : بازار داخل در حال اشباع است و برای رقابت باید به صادرات قطعات اقدام كنیم كه لازمه این كار بالابردن قدرت طراحی و كیفیت تولید است .