تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات ریل گذاری 75کیلومتر از خط دوم اهواز-بندرامام
با گذشت حدود پنج ماه از آغاز عملیات ریل گذاری در خط دوم اهواز - بندر امام، مدیرکل راه آهن جنوب از اتمام عملیات ریل گذاری در 75کیلومتر از این خط خبر داد
با گذشت حدود پنج ماه از آغاز عملیات ریل گذاری در خط دوم اهواز - بندر امام، مدیرکل راه آهن جنوب از اتمام عملیات ریل گذاری در 75کیلومتر از این خط خبر داد.

عملیات ریل گذاری خط دوم اهواز - بندر امام به طول 110کیلومتر خرداد امسال آغاز و 12هزار تن ریل بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه خاتم الانبیا تامین شده است.

عبدالکریم درویش زاده روز یکشنبه همچنین از اتمام عملیات ریل گذاری در محدوده میان دشت - بندر امام در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تکمیل عملیات بالاست ریزی و جوش کاری هم در دست انجام است و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: عملیات بهسازی در خط موجود اهواز - بندر امام به طول 80کیلومتر نیز انجام شد و کاهش سرعت های مسیر برداشته شده و سرعت حرکت تا 140کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

درویش زاده گفت: زمان سفر بین ایستگاه کارون تا سربندر به حدود یک ساعت تا یک ساعت و 10دقیقه کاهش یافته و انتظار می رود استقبال بیشتری از سوی مسافران انجام شود.

عملیات ریل گذاری در خط دوم اهواز - بندر امام به مدت شش ماه برنامه ریزی شده بود که افزایش ایمنی، شتاب قطار و حمل و نقل مسافر و بار از اهداف عمده احداث این خط است.

قرار است پیشرفته ترین سیستم علایم الکترونیکی به صورت سی.تی.سی در این خط نصب شود.

همچنین در این خط فناوری روز جهان در ساخت ریل ها و تراورس به کار رفته و این ریل ها برای شتاب بالا طراحی شده و قابلیت افزایش سرعت تا 160 کیلومتر در ساعت بر روی این ریل ها وجود دارد.

سرعت فعلی در خط اول اهواز - بندر امام بین 90 تا 110کیلومتر در ساعت است که در ابتدا به 120، 140 و در نهایت به 160کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

خط قدیمی هم با انجام عملیات بهسازی به شتاب 160کیلومتر در ساعت می رسد.

عملیات دو خطه کردن مسیر اهواز - بندر امام که از نیمه نخست ۱۳۹۳ آغاز شده، یک سال به طول می انجامد که باعث افزایش ایمنی تردد، کوتاه شدن زمان سفر و حذف تلاقی ها خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین گفت: عملیات زیرسازی در خط دوم اهواز - اندیمشک هم در دست انجام عملیات و 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک خرداد امسال با حضور محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اهواز شروع شد.

طول این خط 140کیلومتر است که در این مسیر 10 ایستگاه نیز ساخته می شود.

اعتبار این طرح دو هزار و 400 میلیارد ریال بوده که تا یک سال آینده به پایان می رسد، در این طرح دو میلیون و 850 هزار متر مکعب عملیات زیرسازی، 235 هزار قطعه تراورس، 16 هزار و 851 تن ریل با 75 دستگاه ابنیه و 70دستگاه سوزن انجام می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار