تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشاگری كارمند اخراجی از پشت پرده‌‌های استخدام در صدای آمريكا
با افشاي زد و خورد و درگیری بین کارمندان ایرانی صدای آمریکا در پی تحولات مدیریتی اخیر یکی از كارمندان اخراجی صدای آمریکا از پشت پرده‌هاي استخدام كاركنان و نحوه مديريت اين شبكه آمریکایی پرده برداشت
با افشاي زد و خورد و درگیری بین کارمندان ایرانی صدای آمریکا در پی تحولات مدیریتی اخیر یکی از كارمندان اخراجی صدای آمریکا از پشت پرده‌هاي استخدام كاركنان و نحوه مديريت اين شبكه آمریکایی پرده برداشت.

http://www.yjc.ir/News/Images/Attach/Large/529056_1.jpg

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته شاهد درگیری و پخش شایعاتی در بین کارمندان تلویزیون ضد انقلابی صدای امریکا بودیم.شروع این مساله با نبستن قرارداد جدید همکاری  بین صدای امریکا و  احمد باطبی  همراه بود و علت این اخراج همکاری احمد باطبی با دستگاههاي امنيتي ايران عنوان شده بود! کوروش صحتی یکی از اخراجی های اخیر صدای امریکا در وبلاگ خود، در خصوص جریانات پشت پرده  صدای امریکا افشاگری کرده است.  

وی در وبلاگ خود به نكات قابل توجهي اشاره كرده است:
-  استخدامهای کارمندان صدای امریکا اکثرا از میان جوانان ایرانی- آمریکایی است که تسلطی به زبان فارسی ندارند، از اوضاع و احوال ایران بی خبرند و تنها پس از گرفتن مدارک تحصیلی خود توسط آقای عسگرد به مجموعه صدای آمریکا و با دریافت حقوقهای بالا افزوده می شوند.
-  نکته مهم در ارتباط با سیاستهای جدید صدای آمریکا این است که اساسا انتخاب رامین عسگرد بعنوان مدیر بخش فارسی این شبکه با علامتهای سوال بزرگی روبرواست. آقای عسگرد یک دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا است، در تکلم و فهم زبان فارسی دچار مشکل است و سابقه هیچ گونه کار رسانه ای و ژورنالیستی هم ندارد. باندبازی و تبعیض و ایجاد محیط یأس و نا امیدی و ترس از دست دادن شغل در میان همکاران از نکته های بارز  مدیریت وی است. اما مهمتر از این مسائل ، بحث فشارهای سیاسی خارج از مجموعه برای ایجاد تغییرات در بخش فارسی صدای آمریکا است. رامین عسگرد که همزمان با گروههایی چون نایاک و پایا هم دارای روابط نزدیکی است از سوی دیگر با فردی که بطور طنزآمیزی خود را رهبر جنبش دانشجویی ایران می خواند ، روابط گسترده ای دارد. شخص مذکور ؛ امیر عباس فخرآور برای اولین بار عسگرد را در سال 1385 در کنسولگری آمریکا در دوبی و پیش از آمدنش به آمریکا ملاقات می کند. رابطه عسگرد و فخرآور باعث می شود که فخرآور که هیچ گونه مقبولیتی در میان فعالان جنبش دانشجویی ایران ندارد ، پس از مدتها دوری از صدای آمریکا پایش به برنامه های این شبکه باز شود.
- حدود سه ماه پیش یک کارمند صدای آمریکا که در بخش سایت صدای آمریکا مشغول به کار است بر سر یک مسأله کاری به من فحاشی کرد و قصد ضرب و شتم مرا در ساختمان صدای آمریکا که یک ساختمان متعلق به دولت فدرال آمریکا است ، داشت.  دوست عزیز و همکار پیشین ام برای جلوگیری از حمله وی در میان من و همکارم حائل شد. در این میان متاسفانه مشت محکمی از طرف همکارم به صورت آقای یزدیان اصابت کرد.
اما آن روز و روزهای پس از آن ، آقای عسگرد هیچ گونه صحبت و یا دلجویی از من و یا همکارم که در یک محیط فرهنگی مورد چنین حمله ای قرار گرفتیم ، نکرد.گویا سم پاشیهای خارج از مجوعه صدای آمریکا و اسیر شدن در جناح بندیهای سیاسی چنان چشم و گوش وی را بسته بود که به بدیهی ترین امری که باید به آن توجه کند و آن هم حفظ حرمت و حقوق همه کارکنان صدای آمریکا است ، توجهی نشان نداد.
- سیاست بازی و بی کفایتی ( عسگرد ) ، انتشار اطلاعات نادرست و غیر مسؤلانه ( کتزمن-مسوول كميته تحقيق كنگره آمريكا در امور خاورميانه) و دروغگویی و فریبکاری ( فخرآور) ،سه ضلع کثیف مثلثی است که در حال حاضر صدای امریکا را مدیریت می کند.
برچسب ها: صدای آمریکا
:
:
:
آخرین اخبار