کد خبر: ۲۹۰۶۲۷
تاریخ انتشار:۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا  اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.