کد خبر: ۲۴۱۸۰۳
تاریخ انتشار:۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
رتبه ۲۷ بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد بانک های این استان در پرداخت تسهیلات گفت: بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات رتبه ۲۷ کشور را دارند.

 آقا رضا فتوحی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان آبادان در محل فرمانداری این شهرستان افزود: خوزستان رتبه پنجم کشور در میزان سپرده های بانکی دارد اما متاسفانه بانک های استان در پرداخت تسهیلات در رده های آخر کشور قرار دارند.
وی از شورای بانک ها و هیات دولت خواست با صدور دستور ویژه بانک ها را ملزم به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان کنند تا رونق اقتصادی در استان خوزستان شتاب گیرد.

فتوحی اظهار داشت: سهم اشتغال در صنعت و کشاورزی خوزستان کمتر از میانگین کشور است این در حالی است که حدود ۲۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید شده و خوزستان رتبه ۲۲ کشور در اشتغالزایی در این بخش را دارد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: در زمینه تامین برق و گاز واحدهای صنعتی استان و نیز تعرفه آن ها باید مشوق هایی در نظر گرفته شود تا باعث رغبت فعالان اقتصادی برای تولید و اشتغال شود.
وی همچنین خواستار صدور مجوز واردات کالاهای انحصاری و خاص ته لنجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر در  راستای رونق بازار در این مناطق شد. 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای بازدید از برخی پروژه های اقتصادی و صنعتی خوزستان روز پنجشنبه وارد این استان شد.