تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازار چینی ها در کیش را می‌شناسید؟

سالانه گردشگران بسیاری به مقصد کیش راهی سفر می‌شوند، این جزیره‌ی زیبا نیز با داشتن انواع مختلف تفریحات، پذیرای هر مسافری با هر سلیقه‌ای است. اگر از دوستداران ماجراجویی و آشنا شدن با فرهنگ کشورهای دیگر هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید برای لمس فرهنگ و حال و هوای چین نیازی نیست به این کشور بروید! کافی است بلیط هواپیمایی به مقصد کیش خریداری کنید و به این جزیره‌ی زیبا در جنوب کشورمان بروید.

در جزیره‌ی کیش بازاری وجود دارد که با نام بازار چینی‌ها شناخته می‌شود؛ در این بازار همه چیز حال و هوای کشور چین را دارد، از محصولاتی که به فروش می‌رسند، تا خوراکی‌ها و حتی بسیاری از فروشندگان چینی هستند!

در این مطلب با زیروبم بازار جذاب چینی ها در کیش آشنا خواهیم شد؛ پس اگر قصد دارید در آینده سفری به کیش داشته باشید، در این مقاله با ما همراه باشید تا در زمان سفرتان با آگاهی کافی، سری هم به بازار چینی‌ها بزنید.

سفر به چین در کیش

حتماً می‌دانید که چین یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا و دارای فرهنگی اصیل و مثال‌زدنی است. هر چیزی در این کشور با فرهنگ شرقی آمیخته شده و آن‌قدر خاص است که می‌تواند برای هر گردشگری از هر جای دنیا جذاب باشد. خوشبختانه باوجوداینکه چین در فاصله‌ی زیادی از ایران قرار گرفته است، برای لمس فرهنگ این کشور و خرید اجناس اصیل چینی نیازی نیست وقت و هزینه‌ی زیادی صرف کنید؛ بلکه می‌توانید با چند لحظه جست‌وجو در سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما و تور، بلیط هواپیما کیش را خریداری کرده و راهی این جزیره شوید.

در جزیره کیش دو شعبه از بازار چینی‌ها دایر شده‌اند؛ این دو بازار تماماً با اجناس و خوراکی‌های چینی انباشته شده‌اند و بازدید از آن‌ها بی‌شباهت به گشت‌وگذار در بازارهای چین نیست. هر کالای چینی که به ذهنتان برسد در این دو بازار به فروش می‌رسند؛ از پارچه‌ها و لباس‌های اصیل ابریشمی چینی گرفته تا کالاهای برقی یا ظروف و لوازم دکوری.

بازار چینی ها در کیش کجاست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دو شعبه از بازار چینی‌ها در کیش دایر شده‌اند. اولین شعبه در مرکز خرید مروارید قرار گرفته است. مرکز خرید مروارید علاوه بر این بازار، فروشگاه‌های دیگری نیز در خود جای داده است و به‌طورکلی یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در کیش به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر قصد اجناس باکیفیت با قیمت‌های مناسب را دارید می‌توانید با مراجعه به یکی از سایت‌های معتبر و جامع فروش بلیط و خرید بلیط هواپیما از 44 سایت معتبر، پروازی مقرون‌به‌صرفه به این جزیره پیدا کنید و بعد راهی مرکز خرید مروارید شوید. این مرکز خرید با الهام از معماری دوران هخامنشیان ساخته شده است و علاوه بر بازار چینی‌ها بیش از ۲۰۰ فروشگاه دیگر نیز دارد.

دومین شعبه‌ی بازار چینی‌ها در مرکز خرید پانیذ و در دومین طبقه‌ی آن قرار دارد. این پاساژ دوطبقه یکی از اقتصادی‌ترین مراکز خرید کیش به شمار می‌رود و با برخی از پاساژهای معروف کیش نظیر بازارهای پردیس یک و دو فاصله‌ی کمی دارد. این مرکز خرید در خیابان فردوسی کیش قرار گرفته و انواع مختلفی از کالاها از جمله کیف و کفش، پوشاک بچه‌گانه و بزرگسال، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی و... در آن به فروش می‌رسند.

در بازار چینی‌ها چه بخریم؟

تنوع اجناس در بازارهای چینی کیش بسیار بالاست. می‌توان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازارها پیدا خواهید کرد! اگر علاقه‌مند به لباس‌های چینی باشید می‌توانید در این بازار لباس‌های سنتی چینی را برای کودکان و بزرگسالان و در رنگ‌های متنوع و دیدنی پیدا کنید. اگر هم دوست داشته باشید لباستان را خودتان بدوزید می‌توانید از بین پارچه‌های ابریشمی و رنگارنگ چینی، پارچه‌ی موردعلاقه‌تان را پیدا کنید.

در این بازار همچنین لوازم تزئینی مختلفی مانند فانوس‌های چینی، دکوری‌های رومیزی چینی و همچنین لوازمی که یادآور فرهنگ اصیل چین هستند دیده می‌شوند. عروسک‌های ظریف چینی، انواع اسباب‌بازی و کالاهای الکترونیکی از دیگر کالاهایی هستند که می‌توانید در این بازار پیدا کنید. در ضمن انواع مختلفی از خوراکی‌ها و غذاهای اصیل چینی نیز در این بازار به فروش می‌رسند که چشیدن طعم آن‌ها می‌توانید تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز باشد.

لازم به ذکر است که اغلب اجناس بازار چینی ها قیمت‌های بسیار اقتصادی و مناسبی دارند؛ بنابراین اگر قصد دارید سفری کم‌هزینه را تجربه کنید می‌توانید ابتدا برنامه‌ی سفرتان را با خرید بلیط رفت و برگشت مقرون‌به‌صرفه آغاز کنید؛ برای این کار می‌توانید به سراغ سایت‌های فروش بلیط چارتر بروید تا هزینه‌ی کمتری بابت بلیطتان بپردازید. همچنین می‌توانید در اقامتگاه‌های اقتصادی اتاق رزرو کنید و از بازارهای باکیفیت و ارزان مثل مرکز خرید مروارید و پانیذ خرید کنید تا هزینه‌های کمتری برای اجناس خریداری شده بپردازید.

ساعت کاری بازار چینی‌های کیش

بازارهای چینی در کیش به‌صورت یکسره از صبح تا شب باز نیستند؛ این بازارها در صبح از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ و در بعدازظهرها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ آماده‌ی خدمت‌رسانی به خریداران هستند.

اگر در تعطیلات یا ایام خاص به کیش سفر کرده‌اید توصیه می‌کنیم پیش از رفتن به بازار چینی‌ها، با شماره‌ی زیر تماس بگیرید و در مورد ساعات فعالیت بازار اطمینان حاصل کنید.

شماره تماس بازار چینی‌های کیش: ۴۴۴۲۰۰۲۵ - (۰۷۶)

سایر مراکز خرید نزدیک بازار چینی ها

همان‌طور که گفتیم بازار چینی ها دو شعبه در مراکز خرید پانیذ و مروارید دارد.

بازار چینی ها در مرکز خرید پانیذ

دومین شعبه بازار چینی ها در دومین طبقه بازار پانیذ در بلوار فردوسی قرار گرفته است. این مرکز خرید که در شمال غربی جزیره قرار دارد به مراکز خرید زیر نزدیک است:

  • بازار پردیس 1
  • بازار پردیس ۲
  • میکا مال
  • کیش مال
  • مرکز خرید رویا مال
  • مرکز خرید فاز 7 صدف
  • مرکز خرید گنجینه 2
  • مرکز تجاری کیش

بازار چینی ها در مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید که در بلوار مروارید و در نزدیکی پارک شهر قرار گرفته در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد. این مرکز خرید 29 هزار مترمربع مساحت داشته و رستوران و کافه نیز دارد.

از جمله مراکز خرید نزدیک به پاساژ مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید مریم
  • محیا مال
  • مرکز خرید شارستان
  • مرکز خرید رؤیا مال
  • مرکز تجاری کیش

کلام آخر

در این مقاله به یکی از محبوب‌ترین مراکز برای خریدی کامل، جالب و مقرون‌به‌صرفه پرداختیم. بازار چینی‌ها در کیش محلی است برای خرید اقلام ناب و خاص با قیمت‌های اقتصادی و مناسب. پارچه و لباس‌های چینی از محبوب‌ترین اقلامی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند؛ بااین‌حال این بازارها تنوع بسیار بالایی دارند و کالاهای متنوعی از جمله لوازم‌خانگی و تزئینی نیز در این بازار به فروش می‌رسند. امیدواریم در این مقاله به‌خوبی با بازار چینی‌های کیش آشنا شده باشید و در سفر بعدی‌تان به این جزیره، زمانی را به گشت‌وگذار بین اجناس سنتی چین اختصاص دهید.

 

 
 

اطلاعات رپورتاژ

تاریخ پیشنهادی انتشار چهارشنبه 1403/02/19 (امروز)
قیمت همکاری 150,000 تومان
وبسایت khouznews.ir
عنوان پلن آرشیو
محل انتشار خبر
خدمات ویژه بدون تگ تبلیغاتی, لینک به چند دامنه, نمایش در صفحه اصلی, نمایش در سایدبار
 
 
 
 
 

توضیحات تکمیلی

عنوان رپورتاژ

بازار چینی ها در کیش را می‌شناسید؟

متن چکیده (lead content)

سالانه گردشگران بسیاری به مقصد کیش راهی سفر می‌شوند، این جزیره‌ی زیبا نیز با داشتن انواع مختلف تفریحات، پذیرای هر مسافری با هر سلیقه‌ای است. اگر از دوستداران ماجراجویی و آشنا شدن با فرهنگ کشورهای دیگر هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید برای لمس فرهنگ و حال و هوای چین نیازی نیست به این کشور بروید! کافی است بلیط هواپیمایی به مقصد کیش خریداری کنید و به این جزیره‌ی زیبا در جنوب کشورمان بروید.

:
:
:
آخرین اخبار