تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: اهتمام وزارت نیرو تکمیل طرح فاضلاب زیباشهر دزفول است

  فرماندار ویژه دزفول گفت: اهتام وزارت نیرو تکمیل طرح فاضلاب منطقه زیباشهر دزفول است که با توجه به دستور وزیر نیرو برنامه ریزی برای تحقق این مطالبه قدیمی، به دست دولت سیزدهم آغاز شد.

علیرضا خردمند  با اشاره به نشست خود با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مسایل آب و برق مبتلا به شهرستان دزفول بیان کرد: وزیر در این دیدار دستور لازم برای تکمیل فاضلاب شهرستان دزفول با اولویت زیباشهر را صادر کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد تکمیل طرح فاضلاب دزفول با دستور محرابیان با تامین اعتبار لازم، به عنوان اولویت در دستور کار آب و فاضلاب خوزستان و آبفای منطقه دزفول قرار گیرد.

فرماندار ویژه دزفول افزود: تکمیل آب شرب مناطق روستایی، تکمیل پروژه برداشت آب از رودخانه و ترمیم شبکه آبیاری دز از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نسبت به تامین اعتبار اجرای این طرح‌های از ردیف اعتبارات ملی و استانی پیگیری شود.

وی ادامه داد: تاریکی معابر و همچنین سرقت کابل‌های برق ۲ چالش مهم بخش برق در این شهرستان است که این موارد در این نشست طرح و وزیر نیرو دستور لازم را به معاونان خود برای پیگیری این موضوع داد.

خردمند، نشست خود با وزیر نیرو را دارای دستاوردهای مهم برای شهرستان دانست و گفت: اجرای مصوبه‌های این نشست نقش تعیین کننده در بهبود زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق شهرستان در پی خواهد داشت به همین دلیل پیگیری اجرای این مصوبه‌ها به عنوان اولویت در دستور کار است.

 

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تجهیز می شود

فرماندار ویژه دزفول همچنین با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی کشور افزود: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول که طی سال‌های اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است همچنان با مشکلاتی مواجه است که رفع این مسائل در این نشست پیگیری شد.

خردمند بیان کرد: تکمیل کادر درمان و همچنین راه اندازی بخش‌ها و تجهیزات مختلف بیمارستان تامین اجتماعی دزفول از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی و تجهیزات درمانی از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود که با موافقت مدیران این سازمان مصوبه‌هایی برای حل این موارد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول از نظر زیرساخت‌های رفاهی از جمله تأسیسات و سیستم خنک کننده با چالش‌های مهمی مواجه است که تامین اعتبار و سرعت بخشی برای خرید و جایگزینی سیستم خنک کننده جدید متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

خردمند افزود: راه اندازی درمانگاه صفی آباد و ساخت ساختمان شماره ۲ تامین اجتماعی دزفول از دیگر مصوبه‌های مطرح شده در این نشست بود که با تصمیم‌های گرفته شده در این نشست، روند احداث این زیرساخت‌ها هموار شد.

وی با اشاره به برخی مطالبه‌های بیمارستان‌های بزرگ دزفول، نبوی و امام حسن مجتبی(ع) از بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: پیگیری مطالبات بازنشستگان و افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ورود فاضلاب از چند نقطه به رودخانه دز به یکی از دغدغه‌های شهروندان و دوستداران محیط زیست تبدیل شده است. یکی از مناطقی که تمام فاضلاب آن وارد رودخانه دز می شود، منطقه زیباشهر دزفول است که به دلایلی اجرای طرح فاضلاب در این منطقه با وجود سال های پیگیری تا کنون عملیاتی نشده است.

با توجه به اینکه منبع اصلی تامین کننده آب طرح بزرگ آب رسانی غدیر رودخانه دز است، جلوگیری از سرریز فاضلاب به این رودخانه اهمیت زیادی دارد.

طرح بزرگ آبرسانی غدیر ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شد و به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه اواسط شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

با افتتاح این طرح آب رودخانه دز که آبی بسیار با کیفیت است به شبکه آبرسانی غرب خوزستان تزریق شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار