تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شدید امام جمعه آبادان از سختگیری در ترخیص کالای ملوانی

 

امام جمعه آبادان گفت: تعداد لنج‌ها در آبادان به‌دلیل سخت گیری‌های بیش از اندازه در زمینه ترخیص کالا‌های ملوانی به ۳۰ عدد کاهش یافته است.

 حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلای ثامن الائمه(ع) اظهار کرد: تعداد لنج‌ها در آبادان به دلیل سخت گیری‌های بیش از اندازه در زمینه ترخیص کالا‌های ملوانی به ۳۰ عدد کاهش یافته و همان تعداد هم با معطلی رو به رو می‌شوند.وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما ممکن است منجر به خسارات مالی و فاسد شدن مواد غذایی شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه در سایر بندر‌های کشور این مشکل وجود ندارد و در حال حاضر کالا‌ها در حال ورود از سایر بنادر به آبادان است، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به حل مشکل اقدام فوری کنند.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در شهرستان آبادان گفت: رفع این محدودیت‌ها و ایجاد زمینه‌ تولید برای افراد باید فراهم شود.غبیشاوی در ادامه با تسلیت شهادت امام صادق(ع) بر عمل به توصیه‌ها این حضرت توسط شیعیان و انجام واجبات الهی تاکید کرد و افزود: اقامه نماز در آمریکا نشان داد که فرهنگ دین و انقلاب در حال گسترش و گفتمان غرب در حال فروپاشی است.

وی با يادآوری برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان در پی اعتراض آن‌ها به نسل کشی در غزه عنوان کرد: آزادی و حقوق بشر تنها شعار‌هایی هستند که اسکتبار بر سر بقیه کشور‌ها می‌کوبند، اما خودشان آن را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه آبادان با تبریک روز معلم یاداور شد: معلم جایگاه نسبتا خوبی دارد، اما می‌تواند بهتر شود و نخبگان، روحانیت و تمام افرادی که می‌توانند باید در گسترش راه علم آموزی تلاش کنند.غبیشاوی روز کارگر هم را هم تبریک گفت و تاکید کرد: بهبود وضعیت اقتصادی کارگران از وظایف اصلی دولتمردان است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار