تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی دانش آموزان لالی با بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان
سرپرست اداره دامپزشکی لالی از برگزاری ۶ کلاس آموزشی، ترویجی با موضوع بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان در دبیرستان‌های این شهرستان خبر داد.
 
 

آشنایی دانش آموزان لالی با بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان

 محسن پاک نژاد گفت: با توجه به تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل دامپزشکی خوزستان و اداره کل آموزش پرورش استان و با هماهنگی‌های انجام شده در سطح لالی، ۶ کلاس آموزشی در سطح مقاطع متوسطه اول و دوم دبیرستان‌های شهرستان با موضوع آشنایی با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام و راه‌های پیشگیری و کنترل با حضور کارشناسان دامپزشکی تشکیل شد.


وی افزود: با توجه به وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک میان انسان و حیوان کلاس‌های آموزشی با موضوع بیماری‌های هاری و تب مالت به منظور آشنایی دانش آموزان با این بیماری‌ها و روش‌های پیشگیری از آنها می‌تواند از ابتلا انسان به این بیماری‌ها کمک کند.


پاک نژاد با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در جمعیت جوان شهرستان، ادامه داد: با افزایش آگاهی‌های دانش آموزان در خصوص بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان و فرآورده‌های خام دامی، این دانش آموزان به عنوان همیاران دامپزشکی می‌توانند در انتقال مفاهیم به والدین خود کمک کرده و نقش بسزایی را در ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و ارتقای سطح بهداشت جامعه ایفا کنند.


سرپرست اداره دامپزشکی لالی اضافه کرد: این طرح آموزشی به صورت مستمر تا پایان سال تحصیلی در مدارس سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار