تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم‌سازی ‌بیش‌ از یک تن آبزیان حرام گوشت و فاسد در آبادان

  رئیس اداره دامپزشکی آبادان از کشف و معدوم‌سازی ۱۳۰۰ کیلوگرم آبزیان حرام گوشت و فاسد غیر قابل مصرف در شش ماهه اول امسال خبر داد.

محمد فخری‌زاده امروز (۸ مهرماه) اظهار کرد: با بازرسی‌های مستمر کارشناسان واحد نظارت از مراکز تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی، ۱۳۰۰ کیلوگرم آبزیان حرام گوشت و فاسد از بازار عرضه آبزیان تازه در آبادان در شش ماهه اول امسال کشف و ضبط و پس از صورتجلسه و طی مراحل قانونی، معدوم شد.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده این آبزیان از دست‌فروشان غیرمجاز در بازار کشف و ضبط شده، ضروری است شهروندان با توجه به فسادپذیری بسیار بالای آبزیان به ویژه در ماه‌های گرم سال برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هر گونه فرآورده خام دامی از جمله آبزیان را از واحدهای مجاز که تحت نظارت اداره دامپزشکی هستند تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: نظارت‌های مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی، تضمین‌کننده سلامت غذایی فرآورده‌های خام دامی است و این اداره هیچگونه ملاحظه‌کاری در خصوص صیانت از سلامت جامه نخواهد داشت و با متخلفان، طبق قوانین و مقررات از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد خواهد شد.

فخری‌زاده همچنین از شهروندان خواست که از خرید آبزیان حرام گوشت جدا خودداری کنند زیرا علاوه بر اشکال شرعی، به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرد و دیگر شرایط بهداشتی، مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور نیستند و عملا تهدیدکننده بهداشت و سلامت شهروندان خواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار