تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری شوشتر همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کند
شهرداری شوشتر همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کند

 معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر گفت: شهرداری‌ برای برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری با محوریت توسعه صنعت گردشگری این شهر در سال جاری برنامه ریزی کند.

 نادر پارسازاده در نشست شورای اشتغال شوشتر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: شوشتر طی سال گذشته در سامانه رصد که یک پایش ملی است عملکرد خوبی داشته اما در سال جاری باید تقویت شود.

وی بر ضرورت شناسایی دستگاه‌های کم‌کار و معرفی آن‌ها به دادستانی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های پیشتاز نیز باید تشویق شوند تا از ظرفیت‌های شهرستان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

شهرداری شوشتر همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر تصریح کرد: راهبردهایی بر اساس زیست‌بوم و ظرفیت‌های شهرستان تعریف شود.

وی پیشنهاد کرد به سمت صنایع تبدیلی کوچک و مشاغل خانگی در روستاها حرکت کنیم زیرا این بخش‌ها ظرفیت‌های بزرگی دارند و می‌توانند به توسعه اقتصادی کمک کنند.

پارسازاده اظهارکرد: همه دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات مالی مردم شهرستان تلاش کنند و بستر لازم برای بهره‌مندی عمومی از صنعت کشاورزی، کشت‌های نوین و گلخانه‌ها و سایر ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

وی از شهرداری‌ شوشتر خواست امسال همایش سرمایه‌گذاری برگزار کند و به طور ویژه به توسعه صنعت گردشگری که می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند، بپردازد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر بر ضرورت تشکیل کارگروه توانمندسازی و اشتغال در هر روستا با نظارت بخشدار و تشکیل کمیته اشتغال برای شکوفایی روستاها تاکید و بیان کرد: بهبود شرایط اقتصادی روستاها می‌تواند شرایط بهتری برای همه ایجاد کند.
 در این نشست شهرداری‌ها موظف به احداث بازارچه‌ها در راستای قانون بهبود محیط کسب و کار شدند و باید ظرف ۷۲ ساعت گزارش و اقدامات خود را ارسال کنند.
راه و شهرسازی نیز مکلف شد زمین رایگان در شهرها در اختیار شهرداری و بنیاد مسکن در روستاها در اختیار دهیاری‌ها قرار دهد تا بازارچه‌های خوداشتغالی ایجاد شود.

همچنین در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی، چهار دستگاه مربوطه موظف به اطلاع‌رسانی، تشکیل پرونده و ارسال به بانک‌های عامل با اولویت تعاونی‌های مشاغل خانگی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار