کد خبر: ۲۹۷۰۹۹
تاریخ انتشار:۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
فعالیت ۷ هزار موکب سیار دانشجویی در اربعین حسینی

 

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اجرای پویش خدمت‌رسانی «در مدار حبیب» برای سومین سال متوالی مقارن با ایام اربعین حسینی خبر داد.
  رضا غلام‌زاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر خدمت به زائران فرصتی است برای ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت‌ها؛ لذا با محوریت این مفهوم، پویش در مدار حبیب جهت اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران طراحی شده است. این پویش در سال‌های گذشته با مشارکت بیش از ۱۸ هزار نفر در قالب موکب‌های سیار برگزار گردیده است.از اهداف این پویش می‌توان به ترویج و فراگیرشدن نهضت خدمت‌رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام، خدمت اجتماعی، مادی و معنوی به زائران اربعین و فرهنگ‌سازی عمومی آن و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت‌ رسانی به زائران اربعین اشاره کرد.غلام‌زاده گفت: در این پویش محدودیت مواکب و نیرو‌های موردنیاز ایشان برای نقش‌آفرینی دانشجویان وجود ندارد و به تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در زیارت اربعین و مشارکت‌کنندگان در این طرح می‌تواند گسترش یابد. در این طرح هر یک از دانشجویان علاوه بر وسایل شخصی خود، با همراه‌داشتن یک بسته شامل ابزار‌ها و تجهیزات موردنیاز به ارائه خدمت و رفع نیاز‌ها و مشکلات سایر زائران کمک می‌کند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی افزود: در پویش در مدار حبیب در سال جاری علاوه بر سه طرح باسابقه در موضوعات ارائه خدمات فرهنگی، ارائه خدمات پزشکی و ارائه خدمات طب سنتی، ایده‌های قابل‌اجرا توسط عموم دانشجویان و مردم جهت استفاده از فیض خادمی در بستر اربعین ارائه شده است. او گفت: یکی از طرح‌های ویژه امسال طرح طبیب دوار است که با حمایت جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است و ۱۵۰۰ موکب سیار درمانی با دارو‌ها و تجهیزاتی که توسط سازمان هلال‌احمر تأمین می‌گردد به ارائه خدمات در طی مسیر نجف تا کربلا خواهند پرداخت و انتظار می‌رود در کنار موکب‌های ثابت درمانی بتوانند گام مؤثری در بالابردن سطح سلامت زائران بردارند.