کد خبر: ۲۹۲۲۸۴
تاریخ انتشار:۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق توسط دریابانی آبادان توقیف شد

 فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف ۲ فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

  سردار لطفعلی پاکباز روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود: ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاساز شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

سردار پاکباز در ادامه با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه بیان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان خاطرنشان کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.