تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۹۴۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان ریزگردها امروز در اهواز به 6 برابر حدمجاز رسید
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان ریزگردها در هوای امروز(دوشنبه) اهواز در ساعت 12 ظهر به 901 میکروگرم بر متر مکعب یعنی به شش برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسگری روز دوشنبه اظهار کرد: همچنین میزان ریزگردها در هوای سوسنگرد 491، بهبهان 339، دزفول 200، اندیمشک 175، آبادان 164، شوش 130 و شادگان 125 میکروگرم بر مترمکعب می باشد.

وی افزود: میزان طبیعی آلایندگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز با اشاره به داخلی بودن منشاء گرد و غبار گفت: با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی، استقرار سامانه کم فشار حرارتی در سطح زمین و پرارتفاع جنب حاره ای در لایه میانی جو تا پایان هفته جاری و همچنین وجود گرادیان شدید فشار هوا در منطقه سبب وزش بادهای قابل ملاحظه و شدید و در نتیجه برخاستن گرد و خاک در اکثر مناطق استان به ویژه نوار غربی و مرکزی استان شده است.

علیرضا غلامپور پیش بینی کرد این وضعیت به تناوب تا آخر هفته در استان ادامه یابد.

وی دید افقی در اهواز را یک هزار و 500 متر اعلام کرد.

غلامپور ادامه داد: در 24 ساعت گذشته شوش، بستان و امیدیه با 50 درجه سانتیگراد گرمترین و ایذه و دزفول با 29 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

وی پیش بینی کرد حداکثر دمای امروز اهواز به 49و فردا صبح حداقل به 32 درجه سانتیگراد برسد.

گرد و غبار پدیده ای است که سالهاست خوزستان را درگیر کرده و بارها باعث تعطیلی مدارس و حتی اداره های دولتی و عمومی شهرهای استان شده است.

در اوایل تیرماه امسال ، غلظت گرد و غبار در تعدادی از شهرهای خوزستان به بیش از 9 برابر حد مجاز رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار