تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۳۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بیابان‌زدایی منابع طبیعی خوزستان:
کاهش نزولات جوی مهم‌ترین عامل بروز ریزگردها است
رئیس اداره بیابان زدایی منابع طبیعی خوزستان گفت: کاهش نزولات جوی در چندساله گذشته مهم‌ترین عامل بروز خشکسالی و عامل تولید ریزگردها در کشور است.

البرز اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه کاهش نزولات جوی مهم‌ترین عامل بروز خشکسالی وعامل تولید ریزگردها در کشور است، اظهار داشت: البته این دلیلی نمی‌شود که کاری انجام نشود و باید از همه توان برای مقابله باریزگردها استفاده کرد.

وی افزود: نخستین کار برای مقابله با ریزگردها افزایش آگاهی مردم و  انطباق زندگی مردم با شرایط جدید  وسپس اقدامات باز دارنده ویژه است.

رئیس اداره بیابان زدایی منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه باید سهم کانون‌های داخلی و خارجی در بروز ریزگردها مشخص شود، عنوان کرد: پس از مشخص شدن کانون ریزگردها توان مقابله با این پدیده افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه کانون اکثر ریزگردهای خوزستان در بهمن سال گذشته خور موسی و خور هندیجان بود، تصریح کرد: این کانون‌ها مشخص و فعال هستند  و برای حل آنها باید مشکلات اعتباری برطرف شود.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه کشت گیاه شورگز یکی از راه‌های مقابله با ریزگرد است، گفت: برای مقابله با ریزگردها 113 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده که گفته شده 15 درصد این اعتبارات به زودی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: برطرف کردن مشکلات ریزگردها در یکی دو سال آینده ممکن نیست و برای رفع این مشکل به زمان بیشتری نیاز است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: ریزگردها ، خشکسالی
:
:
:
آخرین اخبار