تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار: برای حل معضل ریزگردها منتظر شرایط امن کشورهای منطقه هستیم!
رئیس سازمان محیط زیست گفت: شرایط منطقه و ناامنی‌های عراق و دیگر کشورهای منطقه در مرز عراق ـ سوریه و عربستان سعودی که کانون‌های گرد و غبار بوده نیز وضعیت را مشکل دار کرده است.

معصومه ابتکار صبح امروز پس از ورود به اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید امروز از تالاب هورالعظیم بر روند آبگیری بخش‌هایی از این تالاب متمرکز بود که در گذشته به دلایل مختلف از ورود آب به آن ممانعت شده اما خوشبختانه سال گذشته آبگیری اتفاق افتاد.

برای حل معضل ریزگردها منتظر شرایط امن کشورهای منطقه هستیم

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعاتی که سازمان حفاظت محیط زیست انجام داده هر هکتار تالاب هورالعظیم حدود 14 هزار دلار ارزش دارد، افزود: اکنون ادامه ورود آب به تالاب و سرسبز شدن بخش‌هایی از آن را شاهدیم و آبزیان و پرندگان خوبی به تالاب بازگشتند.

رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اگر این تالاب مدیریت شود بیشتر از بخش‌های کشاورزی، شیلات، آبزی پروری و در مسائلی مانند صید پرندگان و از جمله مهم‌تر بحث گردشگری می‌تواند، موثر واقع شود.

*اتخاذ برنامه‌های جدید دولت برای مقابله با گرد و غبار

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله گرد و غبار در این استان گفت: دولت بر اساس مطالعات تدوین شده در بهمن ماه سال گذشته برنامه‌های بسیار خوبی برای مهار و شناسایی کانون‌های گرد و غبار و مقابله صحیح با این پدیده در شهرهای مختلف آسیب دیده از این پدیده پیش بینی و مصوب کرد که آمادگی مواجهه با طوفان‌های گرد و غبار بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای شهرداری‌ها نیز تسهیلاتی پیش‌‌‌بینی شده تا بتوانند خودروهای حمل و نقل عمومی خود را در زمان وقوع گرد و غبار و طوفان برای کمک به مردم مورد استفاده قرار دهند و نیز در اورژانس‌ها و مراکز درمانی آموزش‌های لازم در خصوص گرد و غبار به مردم ارائه شود.

به گفته رئیس سازمان محیط زیست، بخشی از این مصوبات نیز در خصوص مقابله با کانون‌های گرد و غبار است که این کانون‌ها باید شناسایی و به شکل صحیح با آن مقابله کنیم.

ابتکار تاکید کرد: همچنین با کاشت گونه‌های مقاوم می‌توان جلوی افزایش و گسترش گرد و غبار را گرفت که در این زمینه نیز در تلاش هستیم.

*تامین حق‌آبه تالاب هورالعظیم

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات مهم دولت، مسئله تامین حق‌آبه تالاب هورالعظیم است زیرا این تالاب با این وضعیت می‌تواند تبعات زیادی به دنبال داشته باشد.

ابتکار در ادامه عنوان کرد: شرایط منطقه و ناامنی‌های عراق و دیگر کشورهای منطقه در مرز عراق ـ سوریه و عربستان سعودی که کانون‌های گرد و غبار بوده و بیشتر از این نقاط گرد و غبار وارد کشور می‌شود نیز وضعیت را مشکل دار کرده که البته برای این موضوع تلاش‌های دو جانبه‌ای انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در پایان افزود: امید است شرایط امنیت برقرار شود تا بتوان با همکاری‌های کشورهای منطقه به این مسائل رسیدگی کرد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اسماعیل شیخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
4
این یعنی پاک کردن صورت مسئله با ظرافت . یعنیی حالا حالا ریزگردها هست و خانم ابتکار هم لازم نیست کاری بکنه
حسام الدين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
3
منطقه امنه ها ، اگه امن نبود كه كربلا نميذاشتن كسي بره :)
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
1
بعدش منتظر توسعه منطقه و بعدش توسعه یافتگی منطقه و بعدش منتظر بالا رفتن بارندگش و بعدش دیگه خاکی توی مناطق نیست. همه رو باد اورده خوزستان.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
مردم خوزستان همیشه محروم و مظلوم اند نمی دونم پولارو کجا می فرستند اشکال نداره ریزگرد بخوریم
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
من نمیدانم ما گوشامون زیادی بلنده یا شاخ داریم فکر میکنن حیوانیم و هیچی نمی فهمیم بابا تهران الان شبکه خبر اعلام کرد 70 هزار هکتار دارن ترسیب کربن پاشی میکنن دارن اتوبان 10 بانده به تهران قزوین سمنان میزنن مگه خاک اهواز با تهران فرق میکنه چطور برای اونا منتظر نشدن منطقه ارام بشه بابا اصلا ربطی به منطقه نداره خاک خود خوزستان که ابشو دزدیدید نفتو میبرین سرداراش شهید میشن 8 سال دفاع کرد بخدا ما هم جز این کشوریم ایرانیم مسلملنیم صهیونیست نیستیم
:
:
:
آخرین اخبار