تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۸۷۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اندیمشک در مجلس:
عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک امسال آغاز می‌شود
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک تا پایان امسال آغاز می‌شود.

صید‌عیسی‌ دارایی اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل در مسیر احداث پتروشیمی اندیمشک عدم تعیین منابع مالی بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح تامین شده و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: اعتبارات اجرایی این پروژه با حجم 215 میلیون یورو از جانب بانک سپه تامین شده و به زودی در اختیار شرکت پتروشیمی اندیمشک قرار می‌گیرد.

نماینده اندیمشک عنوان کرد: در سال 1386 زمین مورد نیاز اجرای این طرح تعیین و عمیات اجرایی زیر ساخت‌های تاسیسات برق پتروشیمی اندیمشک در محور اندیمشک اهواز در‌‌ همان سال آغاز شد که متاسفانه با گذشت 8 سال روند اجرایی طرح به صورت کامل متوقف مانده است.

وی افزود: با رفع موانع احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی اندیمشک امیدواریم این طرح وارد مهم‌ترین مرحله از زمان کلنگ زنی تا به امروز شده و به زودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

دارایی بیان کرد: پتروشیمی اندیمشک با هدف تولید 300 هزار تن پلی اتلین در سال احداث خواهد شد و اجرای این طرح علاوه بر رونق و خود کفایی کشور زمینه ارز آوری و گسترش تولید داخلی و شکوفایی بستر اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

مجوز احداث پتروشیمی اندیمشک با ثبت شرکت پتروشیمی اندیمشک در سال 1384 تصویب شد و پس از دو سال در سال 1386 با اختصاص زمین اجرای این طرح و با حضور معاون وزیر صنایع وقت کلنگ زنی شد ولی پس از آن عملیات اجرایی این طرح به صورت کامل متوقف شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار