تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۷۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان:
حل مشکل ریزگردها 30 سال زمان می برد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حل مشکل ریزگردها همانگونه که به وجود آمدن آن ناشی از20 - 30سال تغییرات در طبیعت بوده بازگشت به شرایط اولیه هم نیازمند زمان مناسبی است.

احمدرضا لاهیجان زاده روز دوشنبه اظهار داشت: شاید این برگشت غیرممکن باشد اما نزدیک شدن به شرایط اولیه هم به گذر زمان مناسب نیاز دارد.

وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی بر اساس مصوبه هیات دولت لازم است اقدام های خود را در این چارچوب شروع کنند و تحمل چنین زمانی برای مردم آنگاه قابل قبول است که شاهد انجام اقدام ها باشند که در صورت انجام، مردم با مسایل آشنا هستند و تحمل می کنند.

لاهیجان زاده افزود: در مصوبه اسفند گذشته وظایف سازمان جنگل ها، هواشناسی، وزارتخانه های نفت و نیرو و نیز سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه ریزگردها مشخص شده است.

وی اظهار کرد: یک سری اقدام ها به این بر می گردد که فعالیت های قبلی باید اصلاح شود و یک سری فعالیت های جدید است که باید اتفاق بیفتد که این دو در کنار هم وضعیت را به شرایط مطلوب نزدیک می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که کانون گرد و غبار بهمن 1393 داخلی بود گفت: بر اساس تکرار روزهایی که پدیده گرد و غبار اتفاق می افتد نزدیک به 80درصد آن منشاء خارجی دارد یعنی اگر در طول سال 50 روز آلودگی داریم 80درصد منشا خارجی دارد و به طور عمده از سمت عراق و عربستان است.

بنا به این گزارش چند روز گذشته تندباد شدیدی همراه با وقوع پدیده گرد و غبار با میزان آلودگی 830 میکروگرم بر متر مکعب و حدود 5.5 برابر حدمجاز ، اهواز و برخی شهرهای غربی استان را درنوردید.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حافظ
|
Finland
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
خوزستان بی برو وبیا منطقه ای سرشار ثروت هست.طلای سیاه کشاورزی منطقه مرزی دریای و غیره هست ولی چیزی که نیست عقل!!!خرابش می کنند دوباره باید درستش کنندوقتی عقل نباشه همینه دیگه...
:
:
:
آخرین اخبار