تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۳۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل ستاد دیه خوزستان:
شاکیان، بهترین خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد هستند
مدیر عامل ستاد دیه خوزستان گفت: بهترین خیرین در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد شاکیان آنها هستند.

قدرت هاشم نیا یکشنبه اظهار کرد: شاکیان می توانند با توجه به وضعیت خانوادگی و مالی زندانی که به صورت غیر عمد مرتکب جرم شده بخشش و گذشت داشته باشند.

وی افزود: ستاد دیه خوزستان از طریق آورده زندانیان جرایم غیر عمد، تسهیلات بانکی، خیرین و همچنین رضایت و بخشش شاکیان به آزادی این زندانیان کمک می کند.

هاشم نیا با اشاره به اینکه تصادف غیر عمد، حوادث کارگاهی، مهریه، مسایل مالی غیر کلاهبرداری مانند چک بدون محل و ورشکستگی از جمله جرایم غیر عمد محسوب می شوند ادامه داد: متاسفانه آمار این گونه جرایم رو به افزایش است و اقدامات پیشگیرانه را می طلبد.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان دلیل افزایش این آمار را نابسامانی های اجتماعی از جمله طلاق و گرفتن مهریه و قانع نبودن در زندگی عنوان کرد.

وی در خصوص برنامه های آینده این ستاد برای جلب رضایت طلبکاران و آزادی زندانیان گفت: طرح یاوران ستاد دیه با همکاری افراد دارای نفوذ از جمله مسوولان، ائمه جمعه، شیوخ طوایف و خوانین، روحانیان، شوراهای حل اختلاف و شوراهای شهر به منظور جلب رضایت طلبکاران از جمله این برنامه ها است.

هاشم نیا اظهار کرد: قرار است ستاد دیه تفاهم نامه ای با صدا و سیما، بهزیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان تبلیغات اسلامی و بهزیستی برای پیشگیری از وقوع جرم منعقد کند.

وی اضافه کرد: همچنین با قضات و روسای دادگستری در حال مذاکره هستیم که شرایط مرخصی برای زندانیان غیر عمد فراهم شود تا بتوانند خود کارهای شخصی را پیگیری کنند.

وی گفت: ساخت برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه توسط صدا و سیما به منظور فرهنگ سازی در مقوله پیشگیری از جرایم غیر عمد، و جلب مشارکت خیرین برای آزادسازی زندانیان این جرایم از جمله دیگر برنامه های این ستاد است.

هاشم نیا همچنین به ظرفیت خیرین در کمک به آزادی جرایم غیر عمد اشاره کرد و افزود:بانک اطلاعاتی از خیرین موجود است و در حال راه اندازی سامانه پیامکی برای برقراری ارتباط بیشتر با آنها هستیم.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به اینکه دعوت از خیرین برای حضور در ستاد دیه از جمله دیگر برنامه هاست اظهار کرد: اگر خیرین از نزدیک در جریان مشکلات و اوضاع و احوال خانواده های زندانیان قرار گیرند رغبت بیشتری برای کمک به آنها پیدا خواهند کرد.

وی تقدیر از افراد تاثیر گذار در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله خیرین و شاکیان، استفاده از ظرفیت هنرمندان، خطبه های نماز جمعه و مساجد و برگزاری دفعات بیشتر جشن گلریزان در طول سال را از جمله برنامه های آینده ستاد دیه خوزستان ذکرد.

هاشم نیا خاطرنشان کرد: مسوولان مربوطه و خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از جرایم غیر عمد دارند.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان اضافه کرد: با راه اندازی سایت ستاد دیه خوزستان شرایط واریز وجوه و کمک های خیرین از طریق این سایت فراهم شده است.

وی تعداد زندانیان جرایم غیر عمد را در خوزستان 265 نفر و مبلغ کل بدهی آنها را 294 میلیارد و 494 میلیون و 220 هزار و 788 ریال عنوان کرد.

هاشم نیا گفت: 167 نفر از ابتدای امسال از طریق ستاد دیه و 133 نفر با کمک مددکاران و با جلب رضایت شاکیان بدون تشکیل پرونده در ستاد و همچنین 13 نفر نیز در دهه فجر آزاد شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار