تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۸۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خبرداد:
آغاز عملیات اجرایی توسعه فرودگاه مسجدسلیمان
استاندار خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه فرودگاه مسجدسلیمان به همراه پروژه اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز خبرداد.

 عبدالحسن مقتدایی با بیان این‌که عملیات اجرایی این پروژه از امروز (یکشنبه، 7 دی‌ماه) آغاز شده است، اظهارکرد: این پروژه شامل اصلاح و ترمیم روکش آسفالت باند قدیمی فرودگاه هوانیروز به متراژ 2 هزار متر و عرض 30 متر است که با تامین اعتبار لازم از سوی استانداری خوزستان آغاز شده است.

وی مدت زمان اجرای طرح اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان را چهارماه اعلام‌کرد و افزود: به موازات آن عملیات طراحی و به‌سازی پایانه مسافربری شامل سالن‌های ورودی و خروجی مسافران، سال انتظار، ساختمان بازرسی و تدارکات، به‌سازی پارکنیگ هواپیما و برج مراقبت فرودگاه انجام می‌شود. همچنین دستگاه‌های کمک ناوبری و ماشین‌آلات سوخت‌رسانی، آتش‌نشانی و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز در آینده تامین و در فرودگاه مستقر می‌شوند.

براساس گزارش اداره‌کل فرودگاه‌های خوزستان، فرودگاه مسجدسلیمان قرار است در آینده نزدیک برای پرواز هواپیماهای متوسط با برد پرواز دو ساعت و ظرفیت پذیرش 60 الی 70 مسافر آماده شود که اگر ظرفیت لازم وجود داشته باشد این فرودگاه روزانه یک تا دو پرواز می‌تواند داشته باشد.

طبق ارزیابی‌های به‌عمل آمده با توجه به تاسیس صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در آینده نزدیک و نیز وجود شرکت نفت، نیروگاه برق شهید عباسپور، توسعه ورزش فوتبال مسجدسلیمان و وجود سایر جذابیت‌های صنعتی و اقتصادی و گردشگری در منطقه، پیش‌بینی می‌شود استقبال از پروازهای این فرودگاه مطلوب باشد.

فرودگاه مسجدسلیمان در حال حاضر در اختیار هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام توافقی که اخیرا بین هوانیروز و استانداری خوزستان به‌عمل آمده قرار است این فرودگاه برای پروازهای مسافربری آماده شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اهالی مسجدسلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
1
مقتدایی فرزند با غیرت خوزستان . مچکررررررررریم
سربلند باشی و برقرار .
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
باتشکر از استاندار ونماینده محترم ا زپیگیری برای راه اندازی فرودگاه!!!!!!!!!!!!!!واقعا مردم این منطقه به هواپیما وفرودگاه نیاز دارند؟آیا مردم از رفت آمد با وسایل نقلیه زمینی خسته شده اند که شما برای خدمت به این مردم مظلوم به فکر حمل نقل هوایی افتاده اید؟ بازم هم تشکر از پیگیری های شما ،اما در پایان به شما مسئولین عزیز عرض می کنم به محلات این شهر هم سر بزنید ببینید آسفالت خیابان ها مناسب رفت آمد می باشد؟مردم این محلات نان شب دارند؟مردم این محلات از بیکاری گرفتار مشکلات شده اند؟و؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
:
:
:
آخرین اخبار