تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ششمین تجمع خوزستانی‌ها نسبت به انتقال آب کارون
پنجمین زنجیره به دو بهانه تشکیل شد، اعتراض به انتقال کارون و همچنین آلودگی هوای شهر اهواز. اخیرا نیز اعلام شده بود که اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است، اما در تجمع هزاران نفری اخیر (ششمین تجمع) مردم خوزستان در کنار کارون هیچ کدام از نمایندگانشان حضور نداشتند
به گزارش فارس، ششمین زنجیره انسانی حمایت از کارون نیز با حضور زنان، مردان و جوانان شهر اهواز در حالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان با ماسک‌های نمادین در این زنجیره حضور داشتند.

همین چند روز پیش بود که جمعی از مردم خوزستان در کنار سیلوی اهواز برای حمایت از اقدام اخیر نمایندگان مجلس و انتقاد از وضعیت آلودگی هوا و انتقال آب کارون تجمع کردند.

*داستان تشکیل زنجیره‌های انسانی کارون...

مردم خوزستان برای ششمین بار از سایر شهرهای استان در کنار کارون جمع شدند. مردم این بار در کنار سیلوی قدیمی و پل جدید کابلی تجمع کردند تا نارضایتی خودشان را نسبت به انتقال آب کارون به استانهای مرکزی اعلام کنند. البته مردم اهواز به غیر از نارضایتی از انتقال آب، از استعفای نمایندگان مجلس خوزستان نیز حمایت کردند اما هیچ کدام از نمایندگان در این تجمع حضور نداشتند.

اخیرا نیز باران‌ها بیش از 18 هزار نفر از خوزستانی‌ها را به دلیل تنگی نفس به بیمارستان‌ها کشاند.

گفتنی است، چهارشنبه 24 مهر ماه 1392 نخستین زنجیره انسانی حمایت از کارون توسط تعدادی از جوانان اهوازی شکل گرفت. به دنبال آن ده‌ها هزار اهوازی برای دومین بار اعتراض خود را در قالب تجمع زنجیره اعلام کردند.

این تجمعات همچنان ادامه داشت تا اینکه باز هم زنجیره اعتراض نسبت به انتقال کارون تشکیل شد. اعتراض‌کنندگان، واکنش‌های مبهم و غیرشفاف مسئولان را دلیل ادامه تجمعات خود اعلام کردند.

گفتنی است در دومین و سومین زنجیره برخی از نمایندگان مجلس این شهر، اعضای شورا و دیگر مسئولان شرکت کردند. سومین زنجیره انسانی حفاظت از رودخانه کارون نیز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در ساحل این رودخانه در اهواز تشکیل شد.

پس از تشکیل سه بار زنجیره انسانی توسط دوستداران محیط زیست اهوازی، سید شکر خدا موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ایران از ادامه این روند حمایت کرد.

چهارمین زنجیره حمایت از کارون نیز با عنوان زنجیره سکوت به دلیل شفاف نبودن سخنان مقامات مسئول ملی و محلی، روز جمعه 9 آبان 1392 در ساحل غربی رودخانه کارون در اهواز برگزار شد. در این زنجیره که با حضور هزاران شرکت کننده بود، مهدی یراحی از خوانندگان پاپ ایران نیز برای حمایت از کارون حضور داشت.

پنجمین زنجیره به دو بهانه تشکیل شد، اعتراض به انتقال کارون و همچنین آلودگی هوای شهر اهواز. اخیرا نیز اعلام شده بود که اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است، اما در تجمع هزاران نفری اخیر (ششمین تجمع) مردم خوزستان در کنار کارون هیچ کدام از نمایندگانشان حضور نداشتند.

در این تجمع که با حضور زنان، مردان و جوانان شهر اهواز برگزار شد شرکت کنندگان که بسیاری با ماسک‌های نمادین در این زنجیره حضور داشتند، اعتراض خود را نسبت به آلودگی هوا و انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون اعلام کردند.

*اصرار استان‌های مرکزی

فعالان محیط زیست می‌گویند انتقال آب رودخانه کارون، دبی یا آورد رودخانه‌های منتهی به جلگه خوزستان و خلیج فارس را به شدت کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان در این تجمع از مسئولان به ویژه رئیس جمهوری خواستند تا نسبت به نابودی محیط زیست به دلیل اصرار استان‌های مرکزی واکنش جدی نشان داده و طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را برای همیشه تعطیل کند.

پیش از این سیدشریف حسینی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به رئیس جمهور در خصوص انتقال آب کارون به سایر استان‌ها تذکر داد و گفت: این کار باعث نابودی استان خوزستان می‌شود.

سید شریف حسینی همچنین اظهار کرد: مردم خوزستان و اهواز بهتر است که در کنار کارون بمانند و با آرامش هرچه تمام و از طریق تجمع به صورت حرکت فرهنگی حرف خود را به مسئولان منتقل کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
25
باید افتخار کنیم که خوزستانی هستیم ، ما باید این تجمعات رو تا رسیدن به نتیجه ادامه بدیم ، حالا که نماینده های استان بیدار شدن باید حمایتشون کنیم وپشتشون وایسیم تا دوباره خوابشون نبره ، اونایی که دارن از استعفای نمایندگان انتقاد می کنن و می گن این فقط یک حرکت برای بدست اوردن محبوبیته مطمئنا کسانی هستن که از انتقال اب کارون سود می برن ، پس در حال حاضر بهترین کار حمایت از نمایندگان استانه ، یادمون نره خدا جای حق نشسته و حق دادنی نیست ، گرفتنیه.
کارون زیبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
25
اسم جدید انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز به مناطق مرکزی یا اصفهان,قم,کرمان و یزد,هار آبهای مرزی میباشد. مواظب باشیم .
:
:
:
آخرین اخبار