تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر انتخاب نشد/ قهر و غیب اعضای شورای شهر ادامه دارد
باید منتظر چهارمین جلسه شورای شهر خرمشهر ماند و دید که آیا این اعضا می توانند به اجماعی نسبی برسند و شهردار این شهر را تعیین کنند؟ آیا این گروه که از ابتدا تلوتلو کنان راه افتاده می تواند نهاد عریض و طویل شهرداری را مورد نظارت قرار دهد و به مطالبات مردم رسیدگی کند؟
پس از سه جلسه و دو بار قهر چهار عضو شورا و یک بار غیبت یکی از اعضای شورای خرمشهر، کماکان شهردار این شهر تعیین نشده است.

«شورای شهر خرمشهر جا پای گذشته نگذارد»، این سخن امام جمعه خرمشهر در نمازجمعه خرمشهر بود. اما با اتفاقات اخیر گویا شورا باز جا در پای گذشته نهاده است. از دیگر سو، پس از این سخنان بود که رئیس شورای شهر خرمشهر نیز گفت: شورا چنان تعامل مناسبی با سایر مسئولان ایجاد می کند که در مدت دو تا سه ماه شاهد تغییر خواهیم بود. اما چنین به نظر می رسد که در ابتدای راه نیز شورا نتوانسته به یک وفاق برسد.

با وجود شورایی که هنوز نتوانسته نظرات یکدیگر در گروه 11 نفره را درک کند. این سئوال پیش می آید که آیا این شورا می تواند به نظرات شهروندان خرمشهر گوش دهد و مطالبات آنها را عملی کند یا باید اینبار مردم به داد شورا برسند؟ این در حالی است که علی غزالی، یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر اخیرا در مصاحبه ای با مهر گفته است: از سالهای 90 تا 92 همه کارکنان شهرداری مطالباتی دارند و از اوضاع فعلی بسیار ناراحت هستند.
 
به توصیه هایم گوش ندادند
 
امام جمعه خرمشهر نیز ساعاتی قبل از آخرین جلسه شورا برای انتخاب شهردار جدید نکاتی را متذکر شد و گفت: به رغم اینکه چندین بار به نکاتی درباره انتخاب شهردار اشاره کردم اما اعضای شورای شهر به توصیه هایم گوش نکردند.

حجت الاسلام سید نبی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:  اگر شورای شهر را به حال خودش بگذارند قطعا فرد صالح و اصلح را انتخاب می کنند. اما تعدادی خارج از مجموعه شورا تلاش دارند که اعمال نفوذ بکنند و افرادی را به عنوان شهردار معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر باید به نکاتی دقت کنند، عنوان کرد: برخی از اعضای شورا دنبال گزینه ضعیف هستند و استدلال آنها این است که اگر شهردار قوی باشد قابل کنترل نمی شود.

موسوی افزود: آنها همچنین معتقدند اگر شهردار ضعیفی انتخاب کنند می توانند هر چه دیکته کنند را شهردار بپذیرد.

وی درباره انتخاب شهردار قوی اظهار کرد: شهرهای بسیاری را همچون تهران می بینیم که سعی در انتخاب شهرداری در حد ریاست جمهوری هستند.

موسوی یاد آور شد: شاید شهردار خوب و قوی از جهت برخی نظرها مخالف اعضای شورا باشد اما در عوض کارش را خوب پیش می برد و مهم پیشروی کار است.

امام جمعه خرمشهر همچنین پیشنهاد کرد: بهتر است اعضای شورا اتاق فکری متشکل از نخبگان شهر تشکیل بدهند و در انتخاب شهردار از این اتاق فکر بهره ببرند.

به گفته وی، در واقع دو شورا وجود دارد، یک شورا در صحنه و دیگری شورایی که در سایه قرار دارد و گزینه های توانمند را به اعضای شورا معرفی می کند.

موسوی افزود: در صورتی که اعضای شورا به این نکات دقت و عمل کنند، مشکل انتخاب شهردار حل می شود.

پیش از این امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه به اعضای شورا توصیه کرده بود که اعضای با هم جمع شوند و روی یک گزینه به اتفاق نظر برسند. اما پس از این توصیه ها بود که جلسات شورا برای انتخاب شهردار بی نتیجه و با اعتراض تعدادی از اعضای شورا مواجه می شد.

باز هم غیبت / شهردار تعیین نشد

ساعاتی بعد از این سخنان بود که سومین جلسه شورای شهر خرمشهر برای انتخاب شهردار برگزار شد. در این جلسه نیز از میان 11 عضو این شورا یک نفر غایب بود که نتیجه رای گیری برای شهردار به تساوی آراء خاتمه یافت و باز هم شهردار انتخاب نشد.

برخی شهروندان خرمشهری غیبت عضو شورای خرمشهر را برنامه ریزی شده می دانند و می گویند احتمال این وجود داشته که برای سرپوشی بر اختلاف نظر شورا، این اتفاق صورت گرفته است.

سید جواد ادریس‌پور پس از آخرین جلسه شورا برای انتخاب شهردار به خبرنگار مهر گفت: در جلسه‌ای که سه‌شنبه شب توسط اعضای شورای شهر انجام شد، متاسفانه شهردار خرمشهر انتخاب نشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر افزود: از 11 نفر اعضای شورا تنها 10 نفر حضور داشتند که یک نفر غایب بود.

به گفته وی، دلیل غیبت این عضو شورا مشخص نیست. رئیس شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: پس از رای گیری، نتیجه آراء به صورت مساوی بود.

ادریس‌پور گفت: گزینه های اصلی برای شهرداری محمد لویمی و اقبال محمدیان بودند که هر کدام پنج رای آوردند. وی افزود: جلسه بعدی انتخاب شهردار به روز شنبه هفته آینده موکول شد.

تاخیر در انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر خرمشهر به گونه‌ای که اعتراضات اغلب مسئولان این شهرستان را به همراه داشته است.

صبر کنید، تیر خلاص نزنید

در مقابل رئیس شورای شهر خرمشهر در پاسخ به سخنان امام جمعه گفته است که ما نیز به دنبال شهردار قوی هستیم.

ادریس پور افزود: مسئولان از حالا تیرخلاص را به ما نزنند و اجازه بدهند که شورا کار خود را پیش ببرد.

به گفته وی، مسئولان شورا را بازوی توانمند خود بدانند و آنها را همواره در کنار خود احساس کنند.

رئیس شورای شهر خرمشهر ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدوار با همکاری مسئولان شورای کارآمد ایجاد شود و شهرداری هم فکر با خود را انتخاب کنند.

باید منتظر چهارمین جلسه شورای شهر خرمشهر ماند و دید که آیا این اعضا می توانند به اجماعی نسبی برسند و شهردار این شهر را تعیین کنند؟ آیا این گروه که از ابتدا تلوتلو کنان راه افتاده می تواند نهاد عریض و طویل شهرداری را مورد نظارت قرار دهد و به مطالبات مردم رسیدگی کند؟
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
خرمشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
1
2
نظارت رو عوض کردید حالا خودتون با هم نمی سازید.
صدای خرمشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
1
2
5 نفردرصحنه و6نفردر سایه یعنی کنترول ازراه دور میشوند که الحمدالله درحال حاضر شورا به سیستم 5.5.1تبدیل شده واحتمال 80درصدشنبه شهردار انتخاب میشوداز بین 4گزینه احتمالی 1.شهردارفعلی نظارت 2.مهندس عادل محمدی ملاکه 3.گلمرادی 4.حویزاوی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
2
0
شنیدیم شهردار سربندر هم گزینه هست از شورا خواهش میکنیم این شهردار را بیارند واقعا توانمند و شجاع هست. ای کاش گلمرادی شهردار بشود . یا خدا
:
:
:
آخرین اخبار