تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۵۰
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد میرکاظمی از زنگنه و دفاع دو خوزستانی از وزیر پیشنهادی/ مقتدایی: باید برای زنگنه پا بچسبانیم!
میرکاظمی: زنگنه قبل از آمدن به مجلس عذرخواهی کند / مقتدایی: بايستي در مقابل زنگنه با احترام، تواضع و دست‌ به‌ سينه ايستاد و با احترام و با قامتي راست پا بچسبانيم / حمایت قاطع جشن ساز از زنگنه/ میرکاظمی باید عذرخواهی کند!


زنگنه: گروهبان‌ها جای خود را به ژنرال‌ها بدهند!

وزیر نفت دوره اصلاحات در مورد ویژگی های وزیر نفت در وزارت دولت یازدهم معتقد است که "باید گروهبان‌ها جای خود را به ژنرال ها دهند."

بیژن نامدار زنگنه - وزیر اسبق نفت - در گفت وگو با ایسنا، در مورد ویژگی های وزیر نفت دولت یازدهم با اشاره به این که هم اکنون صنعت نفت کشور با مشکل "سرمایه گذاری" و "بازار" روبرو است گفت: فردی که قرار است به عنوان وزیر نفت انتخاب شود باید بتواند مشکلات بیرونی نفت را برای توسعه این صنعت به ویژه در بخش بالادستی نفت و گاز برطرف کند.

او با تاکید بر این که "افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه‌ای و کار بلد باشند" تصریح کرد: "باید گروهبان‌هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند."

زنگنه در پاسخ به این سوال که این گفته شما به معنی انتخاب وزیر نفت از بدنه صنعت نفت است؟ گفت: نه، الان از بدنه کسی باقی نمانده است.

وزیر نفت دوره اصلاحات در مورد لزوم سابقه حضور وزیر نفت در صنعت نفت نیز اظهار کرد: اگر وزیر جدید نفت سابقه حضور در این صنعت را داشته باشد بهتر است اما الزاما نباید این گونه باشد.

وی ادامه داد: فردی که قرار است برای سمت وزارت نفت انتخاب شود باید مدیر ارشدی باشد که بتواند علاوه بر داشتن فهم و توان اجرایی خوب، فهم سیاسی هم داشته باشد.

زنگنه در مورد این که کمتر مدیری در کشور وجود دارد که علاوه بر داشتن توان اجرای و فهم سیاسی با صنعت نفت آشنا باشد تاکید کرد: "اصل مدیریت از شناخت صنعت نفت مهم‌تر است."

این وزیر اسبق نفت با اشاره به این که "در حال حاضر برخی از افرادی که برای سمت وزارت نفت مطرح می‌شوند به درد این کار نمی‌خورند" گفت: تعداد خیلی خیلی اندکی هستند که می توانند این کار را انجام دهند.

زنگنه در پاسخ به این سوال که تا کنون از سوی رییس جمهور منتخب پیشنهادی به شما برای تصدی وزارتخانه نفت شده است یا خیر و یا این که تاکنون نظر شما را برای معرفی فرد مناسب پرسیده اند گفت: تاکنون در این زمینه با من صحبت نشده است اما در صورتی که نظرم را در این رابطه بخواهند اعلام می کنم.



میرکاظمی: زنگنه قبل از آمدن به مجلس عذرخواهی کند


وزیر سابق نفت و رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اظهارات اخیر زنگنه خطاب به مدیران نفت گفت: کمیسیون، صلاحیت‌های عمومی، عملکردی و سوابق سیاسی وزیر نفت پیشنهادی را بررسی می‌کند و اگر با شاخص‌ها مطابق نباشد رأی آوردن برای او دشوار است.


وزیرنفت دولت دوم احمدي نژاد و رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اظهارات اخیر زنگنه خطاب به مدیران نفت گفت: کمیسیون، صلاحیت‌های عمومی، عملکردی و سوابق سیاسی وزیر نفت پیشنهادی را بررسی می‌کند و اگر با شاخص‌ها مطابق نباشد رأی آوردن برای او دشوار است.

مسعود میرکاظمی در گفتگو با فارس درباره وضعیت بیژن زنگنه به عنوان گزینه مطرح برای وزارت نفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی صلاحیت گزینه‌های تصدی وزارتخانه در کمیسیون‌ها بر اساس عوامل مختلفی صورت می‌گیرد که عواملی از وضعیت سیاسی، سوابق عملکردی، سن و توانایی جسمانی لازم و تحصیلات عالیه مرتبط از جمله این موارد است.

وی گفت: در بررسی وضعیت سیاسی گزینه‌های پیشنهادی وزارت، عملکرد افراد در سنوات گذشته در انقلاب و اینکه در چه مواردی با نظام در تعارض بوده و یا در چه مواردی هماهنگی داشته است، مد نظر قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: فتنه 88 خط قرمز روشنی است که قطعا مجلس کسانی که در این فتنه نقش داشتند را دور از ذهن قرار نمی‌دهد.

زنگنه خود صلاحیت گروهبانی وزارت نفت را دارد؟

وزیر اسبق نفت همچنین گفت: از همه اینها گذشته نقل قولی از آقای زنگنه در رسانه‌ها مطرح شده که درباره مدیران سابق نفتی گفته‌اند گروهبان‌ها باید بروند و ژنرال‌ها بیایند، واقعا تأسف می‌خوریم فردی که هنوز صلاحیتش بررسی نشده بیاید اینگونه اظهارنظر کند.

وی افزود: آقای زنگنه باید از مدیران نفتی عذرخواهی کند و در عین حال بررسی شود که آیا اصلا خود صلاحیت گروهبانی در وزارت نفت را دارد یا خیر و این کار باید قبل از ورود به مجلس صورت گیرد چرا نگاه تکبر آمیز به مدیران زحمتکش نفتی، درست نیست.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای به جایی وصل باشند و ژنرال شوند و برای خود امتیاز قائل باشند، اجحاف به مدیران زحمتکش نفتی است بنابراین آقای زنگنه اگر این حرف را زده‌اند باید عذرخواهی کنند و اگر نگفته‌اند باید تکذیب کنند.

وی درباره بررسی صلاحیت زنگنه در کمیسیون انرژی نیز گفت: هنوز ایشان به طور رسمی به عنوان وزیر معرفی نشده‌اند و فقط در رسانه‌ها بحث وزارت ایشان مطرح است، لذا باید مراقب صحبت‌ها و مطالبشان باشند. قطعا کمیسیون انرژی در بررسی‌های خود مشخصات عمومی، عملکردی و سابقه سیاسی افراد را در نظر می‌گیرد.

مسیر دشوار زنگنه برای رای اعتماد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: معتقدیم که رأی آوردن آقای زنگنه با این شرایط در مجلس سخت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا رایزنی با دولت یازدهم صورت گرفته که وی را به عنوان وزیر معرفی نکنند،‌گفت: وقتی شاخص‌ها برای مجموعه‌ای وجود داشته باشد دیگر رایزنی معنایی ندارد و اگر در انتخاب وزرا شاخص‌ها و خطوط قرمزی که نظام مشخص کرده، رعایت شود، دیگر معامله‌گری و لابی‌ کردن مطرح نمی‌شود و قطعا این فرهنگ باید عوض شود چرا که به نفع نظام نیست.

میرکاظمی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم عملکرد سیاسی افراد به راحتی قابل گذشت نیست، بحث فتنه برای ما بسیار مهم است، درست است که ترحم نظام باعث شد برخی پیگیری‌ها صورت نگیرد اما خیانتی که در آن زمان شد، در کاهش رتبه ایران در صحنه‌های بین‌المللی تأثیر گذاشت و آنهایی که اطلاعات بین‌المللی دارند می‌دانند که این آسیب‌ها چقدر جدی است و  کسانی که در این توهم سهم داشتند چقدر در آسیب رسانی هم سهیم بودند.

کرسنت هم مد نظر مجلس است

وی همچنین به قرارداد کرسنت در دوران وزارت زنگنه اشاره کرد و گفت: این قرارداد از نکاتی است که در صورتی که آقای زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوند مورد توجه خواهد بود چرا که از قراردادهای خیانت‌آمیزی است که در آن زمان شکل گرفته است.



حمایت قاطع جشن ساز از زنگنه/ میرکاظمی باید عذرخواهی کند!


سیف الله جشن‌ساز، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت و مدیرعامل فعلی نیکو با حمایت قاطع از برنامه های بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، اعلام کرد: اگر بنا بر عذرخواهی است خیلی‌‌ها و از جمله خود آقای میرکاظمی باید عذرخواهی کند.
 
سیف الله جشن‌ساز مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت و مدیرعامل فعلی نیکو با حمایت قاطع از برنامه های بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، اعلام کرد: اگر بنا بر عذرخواهی است خیلی‌‌ها و از جمله خود آقای میرکاظمی باید عذرخواهی کند.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی توسعه فازهای پارس جنوبی، گفت: زمان‌بندی اعلام شده برای توسعه پروژه‌های 35 ماهه پارس جنوبی با واقعیت‌های موجود صنعت نفت به هیچ وجه تطابق ندارد.
مدیرعامل شرکت نفتی نیکو با اعلام اینکه در اینکه فازهای پارس جنوبی به سرعت باید به اتمام برسد بحثی نیست، تصریح کرد: اما فرآیند طراحی، مهندسی و اجرای پروژه‌های بزرگی همچون فازهای پارس جنوبی، را نمی توان فقط با دستور کوتاه کرد.
مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه همه کارشناسان در آن دوره گفتند که اجرای فازهای جدید پارس جنوبی در 35 ماه امکان پذیر نیست، بیان کرد: هم اکنون مهلت توسعه 35 ماه فازهای پارس جنوبی تمام شده است و این فازها نه تنها تکمیل نشده بلکه گاه تا 50 تا 60 درصد بیشتر پیشرفت نکرده اند حالا معلوم شده است که چنین کاری عملی نبوده است.
وی نقش تحریم‌ها را در تاخیر انجام پروژه‌ها بی تاثیر ندانست و افزود: اعلام زمان 35 ماهه را برای اتمام فازهای جدید پارس جنوبی از ابتدا غیرکارشناسی ارزیابی می شد و امروز این موضوع به اثبات شده است.
مدیرعامل اسبق شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه ظرفیت تولیدی امروز حتی بدون تحریم‌ها به حدود 3 میلیون و 700 هزار بشکه کاهش یافته است، تبیین کرد: وزرایی که به فضای نفت آشنا بودند به این گزارش اهمیت می دادند و سعی می‌کردند مشکلات تولید را بلافاصله رفع کنند اما آنها که از فضای نفت سررشته‌ای نداشتند آن طور که باید و شاید یه بالا و پایین شدن تولید اهمیت نمی‌دادند و درمجموع باید بپذیریم تولید نفت و گاز آدم‌های خودش را می‌خواهد.

جهان نباید به غیبت نفت ایران عادت کند

مدیرعامل شرکت نفتی نیکو با اشاره به شرایط سخت تحریم نفت و اولویت برای بازاریابی و فروش نفت، گفت: اگر فکر شود که به این زودی ها از فشار تحریم رها می شویم درست نیست پس اولین مساله وزیر جدید چگونگی مواجهه با تحریم هاست.
به گفته جشن ساز مساله بعدی هم فروش نفت بوده و باید بازارهایمان را در جهان حفظ کنیم. جهان نباید به عدم حضور نفت ایران عادت کند.

انتقاد از سیاست‌های نفتی مدیران غیر نفتی

مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران با اشاره به فضای حاکم بر نفت در دوره مدیریت وزارت مدیران غیر نفتی تصریح کرد: در طول دو سال اول فعالیت دولت دهم بیش از 250 نفر از مدیران با سابقه نفتی برکنار و از فعالیت در صنعت نفت کنار گذاشته شدند این در حالی است که تعداد زیادی که سالها در نفت کار کرده و تجربه اندوخته بودند برکنار شدند..
جشن ساز با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت و گاز کشور در دوران وزارت زنگنه، خاطرنشان کرد: در آن دوره، نیاز داشتیم تا تولید را بالا ببریم به همین دلیل باید در حوزه‌های جدید نفت و گاز اکتشاف می کردیم.
مدیرعامل نیکو در پایان خاطرنشان کرد: در مورد توسعه و تولید نفت و گاز، در هیچ دوره ای به اندازه دوره وزارت دولت هفتم و هشتم کار نشده است.

مقتدایی:
بايستي در مقابل زنگنه با احترام، تواضع و دست‌به‌سينه ايستاد و  با احترام و با قامتي راست پا بچسبانيم

همچنین عبدالحسن مقتدايی، استاندار خوزستان در دوره اصلاحات و مشاور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در نامه اي به رئيس کميسيون انرژي مجلس پاسخ داد که متن کامل اين نامه را در زير مي خوانيم:

سردار مکرم جناب آقاي دکتر سيد مسعود ميرکاظمي

با اهداء سلام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات جنابعالي، اينجانب نيز همانند تعداد کثيري از مردم اظهارات تهاجمي شما را در خصوص جناب آقاي مهندس بيژن زنگنه مطالعه کردم، هر چه خواستم از کنار اين اظهارات بگذرم احساس مسئوليت مرا بر آن داشت که نکاتي چند را خدمت جنابعالي و مجموعه افرادي که افکار و تلقياتي مشابه شما نسبت به مديراني همانند جناب آقاي زنگنه دارند را يادآور گردم.
بنده با سابقه‌اي بيش از 36 سال در صنعت نفت و افتخار دو دوره حضور در خانه ملت و کميسيون نفت، عملکرد مديريتي حدوداً 12 نفر را در کسوت مديريت عامل شرکت ملي نفت ايرن و يا وزير نفت در دوران قبل و بعد از انقلاب تجربه نموده‌ام.
هر کدام از آنان ويژگي خاصي در مديريتهاي خويش با توجه به شرايط زماني داشته‌اند. بي‌ترديد دوران مديريت جناب آقاي مهندس زنگنه بخشي از تاريخ پرافتخار صنعت نفت در زمينه‌هاي کارآفريني، بکارگيري مديران لايق، خلاق و کارآمد و سرمايه‌گذاري‌هاي عظيم در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي بوده است. ضمن احترام به عملکرد موفق برخي از وزراي سابق نفت، به جرأت مي توان گفت که دوران وزارت آقاي زنگنه جزء شاخص‌ترين و موفق‌ترين دوران وزارت نفت و با کارنامه‌اي کاملاً قابل قبول بوده است.
در فرمايشات جنابعالي عصبيتي مشهود است که منطق و عدالت شما در خصوص اظهارنظر و ارزيابي صلاحيت ديگران مخدوش مي‌نمايد.
در اظهاراتتان مشخص ننموده‌ايد که معيارهاي بيان شده جهت ارزيابي وزير نفت با مأخذ کدام آئين‌نامه، دستورالعمل و قانون است. بايستي بدانيم که خطوط قزمز براي ارزيابي سوابق وزراء را قانون تعيين مي‌نمايد نه سلايق افرادي که در مناصب گوناگون قرار مي‌گيرند. استفاده از ادبيات و الفاظ تهديدآميز آن هم از جايگاه رئيس کميسيون انرژي منطقي به نظر نمي‌رسد و نوعي پيش‌داوري و تعدي به حقوق شهروندي تلقي مي‌گردد. اخلاق حرفه‌اي در سياست و مديريت چنين حکم مي‌کند که افراد و مقاماتي در سطح جنابعالي به اصول حرفه‌اي مقيد و پاي‌بند باشند که در اظهارات شما چنين تقيدي استنباط نمي‌گردد. با توجه به سوابق آقاي مهندس زنگنه بعنوان وزير در وزاتخانه‌ي سنگرسازان بي‌سنگر در دوران دفاع مقدس و متعاقباً تصدي دو وزارتخانه‌ي مهم و استراتژيک توليد انرژي و پشتوانه درآمدهاي ارزي کشور يعني نيرو و نفت در مقايسه با سوابق جنابعالي و افراد مشابه چه از جنبه ارشديت و خدمت در دوران دفاع مقدس و چه از جنبه پيشکسوتي در ارايه خدمات مديريتي، فني و تخصصي در وزارت نيرو و نفت بايستي در مقابل ايشان با احترام، تواضع و دست‌به‌سينه ايستاد و يا به اصطلاح نظاميان در مقابل فردي با چنين سوابقي درخشان و خادمانه و با توجه به جايگاه ارشديت و پيشکسوتي ايشان در دوران خدمتش بايد با احترام و با قامتي راست پا بچسبانيم.
باتوجه به فضاي آرام و توأم با تفاهم روزهاي تنفيذ و تحليف نبايستي با اين قبيل اظهارات و تهديدها آن هم از جايگاه رياست نهادي بنام کميسيون انرژي و از دربان خانه ملت فرصت خدمت به مردم را از مديران سخت‌کوش و خدوم سلب نموده و مردم را از اين فرصتهاي مناسب و طلايي محروم نمائيم.
عبدالحسن مقتدايي
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
غلامرضا موسي قزويني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
2
4
جناب آقاي مير کاظمي انسان محترمي است امابه شهادت بسياري از کارکنان نفتي وکارشناسان»اساساً واجد شرايط براي تصدي وزارت نفت نبود و بالطبع عملکرد ايشان نيز بر همگان روشن است.هيچ کس از انتقاد مصون نيست و کسي که عمل مي کند ممکن است انتقاداتي بر او وارد شود امامنصفانه آن است که در کليات عملکرد وي مورد ارزيابي قرار گيرد وآن موقع نمره مناسب را به او بدهيم.مطلب صادقانه دکتر مقتدايي تقريباً اصل مطلب را بيان کرده است. والبته اظهار نظر ايشان از نوع اظهار نظر کساني نيست که تا موقعي که بر سر کارند ومسووليتي آن چناني دارند از وزير ورييس جمهور تعريف مي کنند اما وقتي تقريباًبه حاشيه مي روند شروع مي کنند به تمجيد از فرد ديگر.مهندس زنگنه مراقب اين افراد باشد. مگر اينکه اثبات واحراز کنند که اين افراد نيز بر اشتباه خود اذعان دارند. بالاخره همه ممکن است دچار اشتباه شوند من اشتباه ميکنم .مهم آن است که تجربه اي باشد براي حرکت صحيح و انتخاب راه درست در آينده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بنده بارها از نفتی ها شنیده ام که دوران وزارت میرکاظمی بسیار خوب بوده، شما بر چه استنادی از جانب کارشناسان نفت سخن می گویید؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
6
7
درود بر زنگنه قطعا ایشانوصنعت نفت رامتحول میکند
اسماعیل معنوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
10
8
جناب اقای مقتدایی! استاندار سابق خوزستان!

ما برای گذشته افراد احترام قائلیم، لکن آموخته ایم که کسانی که اعتبار گذشته خود را در فتنه آمریکایی88 به حراج گذاشتند را از گروهبان هم پایینتر بدانیم. ملاک حال فعلی افراد است.

ضمنا لحن شما هم مانند آقای زنگنه همراه با تکبر و غرور است، نکند این هم جزئی از منش اعتدالی شماست؟!

maanavi.blog.ir
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
9
2
برای آقای جشن ساز و مقتدایی بسیار متاسف شدم از این دفاع یک طرفه و متعصبانه جناحی! اصلا انتظار نمی رفت که اینگونه از فردی معلوم الحال دفاع کنند و خودشان را خراب کنند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
10
1
طبیعی است مقتدایی و جشن ساز دنبال موقعیت در وزرات جدیدزنگنه هستند و بای پا بچسبانند
ناشناس
|
SERBIA
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
2
7
آقای زنگنه از سنگر سازان بی سنگر بود ایشان هم در جهاد سازندگی و هم در وزارت نیرو و هم نفت آثار خوبی بجا گذاشته ایشان مورد وثوق حضرت امام بودند و قابل قبول ملت ایران می باشد این مسائل را کسانی طرح می کنند که منافعشان بخطر افتاده...اما آقای میر کاظمی در زمان صدارت شما در نفت بیشترین آسیب به نفت وارد شد و همه این را می دانند و خودت نیز میدانی ..بعدا خدمت نمایندگان عرض کنم نفت وزیر مقتدری چون زنگنه می خواهد سرپرست برای وزارت نفت مشکل ایجاد می کند وقت خیلی کم است جای بحث بیهوده نیست کمک کنیم مملکت سر و سامان بگیرد
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
3
آقای ناشناس
این که معلوم الحال است . آن مجهول الاحوالاتتان هم که 8 سال مملکت دستشان بود و بردش به لب پرتگاه . تکلیف مردم با معلوم الحالان و مجهول الحالان شما چیست ؟ در تاریکی نشسته اید و همه را با این القاب خیلی مفت بر باد می دهید . مگر قرار است از مریخ برایتان آدم بیاورند ؟ فعلا" امکانات شما همین است . بابا دست بردارید بگذارید مملکت یک سامانی بگیرد .
زجر کشیده در ملی حفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
3
جناب مقتدایی در کنار جناب بهمنی در شرکت ملی حفاری سایقه مشخصی دارند....
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
1
2
با سلام: این صحبت ها نفسانی است.
برای خدا نیست که به نفع مردم باشدوبرای پست ومقام است.
خودشان هم می دانند که یک فرد شصت وجند سال انرژی لازم برای......... ندارد خدا همه مارا به راه راست هدایت کند.انشاءالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
1
4
میرکاظمی وزارتخانه نفت را بشدت ضربه زد حالا دارد خط میدهد!
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
0
5
آقای میرکاظمی بدترین دوران نفت را ساختند و آقای زنگنه صاحب دوران طلایی نفت است. من با سابقه ی کار در هر 2 دوره به قطع می توانم این را بگویم. آقای میرکاظمی واقعا بدترین رفتارهارو با مدیران محبوب، کاری و ارشد صنعت نفت کرد. و فقط صرفا چون می خواستند افرادی بر مسند ریاست باشند که از گروه سیاسی خودشان هستند بدترین ضربه ها را بر بهترین مدیران وارد کردند. مدیرانی که چه از لحاظ مدیریت، تجربه، سواد و کارآمدی زبانزد بودند و دیگر کمتر می توان مانند آنها را پیدا کرد بلکه در میان تمامی کارمندان نیز محبوب بودند. و در دوران آقای میرکاظمی، سواد و تجربه و دلسوزی و کارآمدی جای خود را به فاکتورهای دیگری از قبیل قومیت، دست بوسی و انتخاب های حزبی و سیاسی داد متآسفانه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
1
1
سلام -درخصوص عملکرد آقای زنگنه در وزارن نفت همه اطلاع دارند که یکی از قرادادهای خیانت آمیز تحت عنوان کرسنت و ارائه اطلاعات سازمانی وزرات نفت بدون مجوز به یک شرکت روسی برای تغییر گسترده در وزرات نفت موجب شد که درآن زمان آقای روحانی به عنوان نماینده شورای عالی امنیت ملی به این خیانت بزرگ واکنش نشان دهد همچنین .... باعث می شود بدون شک آقای زنگنه صلاحیت تصدی وزرات نفت را نداشته باشد!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
2
اقایان محترم اگر دوران آقای زنگنه را بد میدانید مطمعنا دلتان برای این مردم واین مملکت نمی تپد.آقای مقتدایی وآقای جشن ساز بد بختی وبد مدیریتی هشت سال گذشته بر نفت را دیده وچشیده اند میدانند نفت با آن همه عضمت چه بر سرش آمد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
حتما يادتون نرفته كه همين زنگنه بود كه فروشگاه صنعت نفت را منحل كرد در حالي كه وزارت نفت تنها وزارتخانه اي بود كه فروشگاه داشت و حالا تنها وزارتخانه اي است كه فروشگاه ندارد ويادتون نرفته كه زنگنه بود كه ارزشيابي ها را 5 درصد كرد و يادتون نرفته كه زنگنه بود كه جلو ساخت پالايشگاهها را گرفت ووووو...... ...ايشان هم كه زبانزد است ،فقط ... مثل خودش ازش تعريف مي كنند/
نامعلوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
1
0
معلوم است جناب اقاي مقتدايي به دنبال جايكاهي رفيع در وزارت اقاي زنكنه هستند
اقاي مقتدايي ايا در زمان وزارت اقاي ميركاظمي هم از اين جور نامه ها مينوشتيد؟
متاسفانه مملكت كريبانكير حزب باديهاست .....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
1
0
آقای مقتدایی پاچسباندن وظیفه ی دیرینه ولیاقت شماوآقای جشن سازاست محکم بچسبانیدتااموراتتان بگذردبیش ازاین حقتان نیست
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
1
آقای مقتدایی فرد فهیم وباتجربهای است کاملا درست میگویند
عدالت پيشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
2
گذاشتن دكتر مقتدايي با جشن ساز در كنار هم صحيح نيست. خط اين دو از يكديگر جداست. خط دكتر بر پايه صداقت است .وآن يكي ظاهراً مبتني بر سياست.من عاشق صداقت هستم. واز سياست.....
نیمه پر لیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
0
جناب مهندس زنگنه اینگونه افراد به شما وعملکرتان اعتقاد نه دارند به بدنبل پست ومقام هستند فریب آنان را نخورید با بصیرت وبینش اعتقادی عمل کنید.ا خیلی هارابه بیراه بردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
1
0
هم خودرا از ضرب المثل (( این دغل دوستان که میبینی ، مگسانند گرد شیرینی )) بنویس
داریوش عکاشه
|
FRANCE
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
0
0
بزرگترین نقیصه برای یک مدیر و کارشناس نفتی و صنعتی آن است که در اظهار نظراتش مسائل سیاسی را اصل و مسائل فنی و تکنیکالی را فرع بداندو جناب آقای دکتر میر کاظمی علیرغم آنکه شخصیتی قابل احترام دارند ولی متاسفانه در صنعت نفت بمانند یک گروهبان عمل نمودند و این صنعت عظیم را با برکناری و منزوی نمودن مدیران با ارزشی عمیقا شخم زدند و بر خلاف سوابق و تجارب اصلی شان اکنون نیز در کمیسیونی قرار گرفته اند که شایستگی های خاص خود را میطلبد. از آقایان مقتدائی و بهمنی و جشن ساز که خود از زنرالهای نفتی محسوب میشوند همین انتظار میرفت که از استاد و مراد حرفه ای خود یعنی جناب آقای مهندس زنگنه حمایت نمایند.بدون شک تنها کسی که در این شرایط حساس میتواند صنعت نفت را نجات دهد آقای مهندس زنگنه میباشد و قطعا بی بلیط سوار شده ها باید پیاده شده و کسانیکه خانه نشین و منزوی و حتی بازنشسته شده اند و با بازگشت بکار شدنشان حداقل برای دو سال میتوانند بازوهای اجرائی قوی ای برای آقای زنگنه باشند مانند آقایان بیزن عالیپور یا مهندس آغاجریان یا محمد ساعتساز در خدمت صنعت نفت بعنوان زنرالهای نفتی باشند.انشا الله اینچنین باشد.
صدف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
1
1
آقای مقتدائی شما چرا؟

ای کاش حیات مقدم استاندارشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
بازماندگان اصولگرایان تندرو که چندی دیگر باید خانه نشین شوند تمام تلاش خود را برای احیای خود میکنند. دریغ که هشت سال پیش وقتی شمشیر تیز حذف رو به دست گرفته بودند حواسشال به هشت سال بعد نبود. البته این حذف و حذف و حذف نظم مدیریتی کشور را به هم ریخته است. ولی نصب در این هشت سال که سلیقه ای و بر اساس رفاقت با دو نفر اصلی دولت بود. به امید خدا دیگر چنین نباشد...
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
1
عده ای از نیروهای پاچه خوار احمدی نژاد سعی در تخریب انسان شریف و بزرگی چون دکتر زنگنه دارند اما ملت می دانند که دکتر زنگنه پرونده درخشانی در طول عمر این انقلاب دارد.
کارشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
با سلام..در زمان استانداری آقای مقتدایی مسایلی که در هفتگل و آبادان بوجود آمد فراموش شدنی نیست..ایشان در8سال گذشته مشاور آقایان مدیر عامل شرکت حفاری بوده و حاضر به بازگشت به شهر محل زندگیش و نمایندگیش آبادان نشد و...
آقای.... شرکت مناطق را با مدیریت خود ... ودر دوران آقای میر کاطمی هیچ بحثی نکرد و به سمت مدیر عامل شرکت نیکو منصوب شد ولی حالا....
زمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
... حدی دارد این دنیا که کسی کارنان ندارد.د قیامت چه کار می کنید. این همه جوان ومیان سال شما دنبال افرادی که بارها امتحان خود را پس داده اند هستید.زنگنه توان کاری با این .... راندارد. این ها دنبال
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
وزیر پیشنهادی نفت در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها درباره ویژگی های وزیر نفت دولت یازدهم گفت: «باید گروهبان‌هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند»؛ زنگنه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که از بدنه صنعت نفت کسی باقی نمانده است و الزامی ندارد که وزیر جدید نفت سابقه حضور در این صنعت را داشته باشد.نمی دانیم کی راست می گوید کی دروغ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
0
1
دوستان آقای میر کاظمی نمی داند که بنزین با درجه اکتان بالا بهتر است یا پایین!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟/
رجوع شود به صحبتهای ایشان در مجلس موقعی که می خواست وزیر نفت شود
جواهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
1
هشت سال در نفت سابقه دارم ، آقاي زنگنه را نميشناختم ، اما مدتي با دكتر مقتدايي كار كرده ام ، حالا كه دكتر مقتدايي آقاي زنگه را تاييد ميكند ايمان دارم كه زنگنه واقعا مدير توانايي بوده وخواهد بود . پس با اميد به اينده و ياري خداوند ادامه خدمت ميدهم
:
:
:
آخرین اخبار