تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۳۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های نیمه تمام خوزستان/ ردیف اعتباری پل میانرود احیا شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام خوزستان در اولویت‌های کاری دولت سیزدهم قرار دارد گفت: با پیگیری های انجام شده، ردیف اعتباری تکمیل پل میانرود دزفول احیا و مجدد عملیات اجرایی این پروژه شروع شده است.

محمد خانچی  با اشاره به حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در محل احداث این پل میانرود دزفول اظهارکرد: تسریع در عملیات اجرایی این پل از جمله موضوعاتی مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد اما به دلیل قطع ردیف اعتباری این پروژه از محل اعتبارات ملی در سال ۱۳۸۷،عملیات اجرایی آن متوقف شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: باتوجه به اینکه تمکیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار دارد، ردیف اعبتاری این پروژه مجدد در بودجه احیا و ادامه کار شروع شده است.

وی یادآورشد: کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهرهای میانرود، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه،‌ برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانه‌های مستقر در هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکت‌ها از مهم‌ترین اهداف ساخت این پل است.

خانچی اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از پل میانرود علاوه بر اینکه شهرهای میانرود و شهر امام و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول از بن بست خارج می‌شوند، مسافت جاده‌ای دزفول به اهواز نیز بیش از ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، پل میانرود، این جاده را به هفت تپه و جاده ترانزیتی اندیمشک اهواز متصل و فاصله دزفول تا اهواز را ۱۸ کیلومتر نزدیک می‌کند.

یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح برآورد شده است که پیش بینی می‌شود تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح و رفع موانع پیش روی آن پیش بینی می‌شود پروژه پل میانرود دزفول طی ۱۸ تا ۲۴ ماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار