تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختلاف ۸ ساله دو طایفه در باغملک به سازش انجامید
 رئیس کل دادگستری خوزستان از ایجاد صلح و آشتی میان دو طایفه محمدی و محمدموسایی در منطقه پتک باغملک خبر داد.

علی دهقانی گفت: پس از هشت سال اختلاف و درگیری میان این دو طایفه که منجر به قتل چند نفر و تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی شده بود، طرفین در نشست صلحی که برگزار شد، با یکدیگر سازش کردند.
  وی با تاکید بر اهمیت ورود معتمدین و بزرگان طوایف در ایجاد آشتی در درگیری‌ها و به ویژه در دعاوی مهم، افزود: این سازش با زحمات شبانه روزی روحانیون و سادات معظم، معتمدین و بزرگان، جمعیت اتحاد اقوام و عشایر، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر، مسئولین قضایی شهرستان باغملک و رامهرمز و نیروهای نظامی به ویژه قرارگاه سپاه ابوالفضل (ع) انجام شد و در جلسه آخر که با حضور این عزیزان و خدام حرم مطهر امام رضا (ع) و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای دو طایفه برگزار شد، این تلاش‌ها به نتیجه رسید.

وی با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع)، از راه‌اندازی پویش "به حرمت امام رئوف می‌بخشم" و نیز حضور موثر خدام حرم مطهر رضوی که منجر به سازش میان ۳۳ فقره پرونده قصاص نفس در استان و سازش در پرونده‌های مهم با موضوعات مختلف شدند، قدردانی کرد.

دهقانی گفت: افراد دو طایفه در این نشست با اهدای قرآن کریم به یکدیگر و اقامه نماز وحدت، با هم دست برادری دادند و صلح‌نامه امضا کردند.

بنا بر اعلام دادگستری خوزستان، وی گفت: با توجه به توافق صورت گرفته و اهمیت موضوع، با هرگونه برخورد تحریک‌آمیز که مجددا موجب بروز مجدد اختلاف در این موضوع شود، همانند گذشته به طور قاطع، قانونی و مشدد برخورد می‌شود.

در این مراسم که با حضور خدام امام رضا (ع) برگزار شد، پرچم متبرک حرم رضوی میان حاضرین گردانده شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار